اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله ارتش ترکیه به خاک سوریه


ارتش ترکیه شامگاه چهارشنبه اعلام کرد در پی اصابت گلوله های توپ و خمپاره ارتش سوریه به یک منطقه مسکونی ترکیه ، نقاطی از خاک سوریه را مورد هدف آتش توپخانه قرار داد.

خبرگزاری ایرنا: ارتش ترکیه شامگاه چهارشنبه اعلام کرد در پی اصابت گلوله های توپ و خمپاره ارتش سوریه به یک منطقه مسکونی ترکیه ، نقاطی از خاک سوریه را مورد هدف آتش توپخانه قرار داد.

نخست وزیری ترکیه ادعا کرد : این حمله در واقع اقدام مقابله به مثل ترکیه یوده که در چارچوب حقوق بین المللی و ˈقواعد تعاملˈ و بلافاصله انجام شده است.

اطلاعیه نخست وزیری ترکیه حاکیست، ارتش ترکیه بعداز شناسایی محل تیراندازی به سوی ترکیه ، نقاط یادشده در خاک سوریه را مورد هدف آتش توپخانه خود قرار داده است.

این اطلاعیه تاکید کرده است، ترکیه به هیچ وجه اقدامات تحریک آمیز سوریه علیه امنیت ملی خود را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

نخست وزیری ترکیه حادثه عصر روز چهارشنبه که موجب کشته شدن پنج تن و زخمی شدن 9 تن از شهروندان این کشور در شهر آکچاقلعه شده است، محکوم کرده است.

همزمان ، وزارت امورخارجه ترکیه نیز اعلام کرد، ˈاحمد داود اوغلوˈ وزیر خارجه ترکیه در تماسی، ˈآندرس فوگ راسموسنˈ دبیرکل ناتو را در جریان تحولات در مرز سوریه و ترکیه قرار داده است.

مجلس ترکیه نیز به دنبال حادثه اصابت خمپاره و گلوله توپ از سوریه به یک منطقه مسکونی این کشور، فردا صبح تشکیل جلسه می دهد.

رسانه های ترکیه عصر چهارشنبه در گزارش های فوری از شهر مرزی ˈاکچاقلعهˈ از توابع استان ˈشانلی عرفاˈ از اصابت گلوله توپ و خمپاره به این شهر و کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان این کشور خبر دادند.


ویدیو مرتبط :
ورود ارتش ترکیه به خاک سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دفتر اردوغان خبر داد:حمله ارتش ترکیه به خاک سوریه



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

دفتر اردوغان خبر داد:

حمله ارتش ترکیه به خاک سوریه

در شلیک گلوله های خمپاره ای امروز چهارشنبه از سوریه به شهرک مسکونی اکاکالی در جنوب شرق ترکیه، یک زن و چهار کودک از یک خانواده کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.دفتر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد ارتش این کشور ، امروز چهارشنبه مناطقی را در خاک سوریه ، مورد هدف قرار داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، در این بیانیه آمده است: این اقدام در پاسخ به شلیک گلوله های خمپاره از طرف سوریه به سمت ترکیه و کشته شدن 5 شهروند غیرنظامی این کشور در این حادثه، صورت گرفت.

در شلیک گلوله های خمپاره ای امروز چهارشنبه از سوریه به شهرک مسکونی اکاکالی در جنوب شرق ترکیه، یک زن و چهار کودک از یک خانواده کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند./عصرایران