اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حضور آنجلینا جولی در افتتاحیه نشست لندن


بازیگر سرشناس هالیوودی و سفیر ویژه کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل در نشست چهار روزه لندن خواستار تعهد واقعی و حفاظت از مردم بی‌دفاع برای پایان دادن به تجاوزات جنسی در مناطق جنگی شد.

خبرگزاری ایسنا: بازیگر سرشناس هالیوودی و سفیر ویژه کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل در نشست چهار روزه لندن خواستار تعهد واقعی و حفاظت از مردم بی‌دفاع برای پایان دادن به تجاوزات جنسی در مناطق جنگی شد.

آنجلینا جولی، بازیگر مشهور هالیوودی و سفیر ویژه کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل در نشست لندن درباره خشونت‌های جنسی در زمان جنگ گفت، امیدوار است که نشست لندن نتایجی ملموس و قطعی داشته باشد.

وی به حاضران در این نشست گفت: ما باید پیامی به سراسر جهان ارسال کنیم مبنی بر اینکه قربانیان تجاوزات جنسی نباید احساس شرم و بی‌آبرویی کنند بلکه فرد متجاوز باید احساس شرم و بی‌آبرویی کند. ما باید فرهنگ بخشودگی از مجازات را از بین ببریم.

جولی افزود: این یک وهم و خیال است که تجاوز در جنگ اجتناب ناپذیر است. هیچ چیز اجتناب ناپذیری درباره این مساله وجود ندارد. تجاوزات جنسی یکی از سلاح‌های جنگ برای شکنجه و به سخره گرفتن مردم و حتی افراد بسیار کم سن و سال است. این مساله ربطی به مسائل جنسی ندارد بلکه همه چیز به قدرت مربوط می‌شود.

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس و آنجلینا جولی این نشست چهار روزه را افتتاح کردند. این دو تن در دو سال گذشته با یکدیگر درخصوص این مساله همکاری کرده و با قربانیان تجاوزات جنسی در بوسنی و جمهوری دموکراتیک کنگو دیدار کرده‌اند.

هیگ نیز در این نشست گفت: تنها یک مرد ضعیف و بی‌لیاقت به زنان تجاوز می‌کند. امیدوارم که این نشست با حضور 1000 نماینده از 117 کشور بتواند نتیجه موثر و کارآمدی داشته باشد.

هیگ ضمن اعلام اینکه انگلیس شش میلیون پوند کمک بیشتر برای قربانیان تجاوزات جنسی در نظر گرفته، گفت: قدرت بسیاری وجود دارد و اگر ما با یکدیگر متحد شویم می‌توانیم جریان متوقف نشدنی ایجاد کرده و این تجاوزات و سوء استفاده‌های جنسی را به تاریخ بسپاریم.


ویدیو مرتبط :
حضور آنجلینا جولی در محاکمه ای در دادگاه لاهه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلیل حضور آنجلینا جولی در نشست «گروه 8»


آنجلینا جولی، هنرپیشه نامدار هالیوود و فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، در نشست «گروه ۸» به معضل تجاوز جنسی به زنان در مناقشات و درگیری ها پرداخت.

انتخاب: آنجلینا جولی، هنرپیشه نامدار هالیوود و فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، در نشست «گروه ۸» به معضل تجاوز جنسی به زنان در مناقشات و درگیری ها پرداخت.

وی پس از دیدار با ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا که میزبانی «گروه ۸» را برعهده دارد گفت: «از قربانیان تجاوز جنسی از بوسنی گرفته تا جمهوری دموکراتیک کنگو شنیده ام که می گویند دنیا هیچ اهمیتی به آن ها نمی دهد. و چه کسی بخاطر این حرف می تواند آن ها را سرزنش کند؟



آنان بمدت طولانی قربانیان فراموش شدۀ جنگ بوده اند. در حالی که مسئول هیچ گونه آزاری نبوده اند اما خود متحمل بد ترین رنج ها شده اند.امروز، باورم بر این است که صداهای آنان شنیده شد.»

وزرای خارجه هشت کشور صنعتی و قرتمند جهان در نشست «گروه ۸» توافق کردند تا «برای پایان بخشیدن به خشونت های جنسی علیه زنان در درگیری ها» با همدیگر همکاری کنند.

از تجاوز جنسی به زنان در درگیری ها و مناقشه ها اغلب به عنوان حربه ای جنگی استفاده می شود.

هیگ و جولی از ماه مه سال گذشته میلادی کمپینی را برای مبارزه علیه خشونت های جنسی علیه زنان در درگیری ها و مناطق جنگی آغاز کرده اند.