اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنجال سلام آقای رئیس جمهور با لیوان چای!


انتشار فیلم کوتاهی از ورود اوباما به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل و احترام نظامی وی به افسران با لیوان چای جنجالی شد.

خبرگزاری ایسنا: انتشار فیلم کوتاهی از ورود اوباما به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل و احترام نظامی وی به افسران با لیوان چای جنجالی شد.

روزنامه دیلی میل نوشت؛ باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه برای سخنرانی در نشست تغییرات جوی و حضور در نشست سوریه وارد نیویورک شد تا در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند.

زمانی که اوباما حوالی ظهر به وقت نیویورک از هلی‌کوپترش خارج شد، با احترام نظامی دو افسر نیروی دریایی روبه رو شد و وظیفه داشت که به عنوان فرمانده کل قوا، به احترام آنها پاسخ نظامی دهد اما وی در حالی که یک لیوان سفید رنگ چای در دست داشت، دست خود را به نشانه احترام در کنار سر خود قرار داد.

این اقدام نقض قوانین نظامی محسوب می‌شود و با واکنش طرفداران، کهنه‌سربازان و نیروهای نظامی آمریکا مواجه شد.

کاخ سفید فیلم کوتاهی از ورود اوباما را بر روی اینستاگرام قرار داد و همین اقدام گاف رئیس‌جمهوری آمریکا را که هیچ عکاسی نشان نداده بود، فاش کرد.

اوباما به چای خوردن مشهور است؛ مخصوصا در سفر و قبل از سخنرانی‌هایش. با این حال ادای احترام نصفه و نیمه وی باعث خجالت کاخ سفید شد چرا که احترام نظامی به پرسنل ارتش برای رئیس‌جمهوری آمریکا تا زمانی که این سمت را در اختیار دارد و فرمانده ارشد پنتاگون محسوب می‌شود، ضروری است.


ویدیو مرتبط :
آقای رئیس جمهور سلام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنجال در فرانسه و الجزایر بر سر سخنان آقای رئیس جمهور / اولاند: من تنها یک شوخی ساده کردم!



اخبار, شورای نمایندگی نهادهای یهودی فرانسه


اخبار بین الملل - جنجال در فرانسه و الجزایر بر سر سخنان آقای رئیس جمهور

اولاند: من تنها یک شوخی ساده کردم!

روز 16 دسامبر ، فرانسوا اولاند با لحن شوخی در برابر شورای نمایندگی نهادهای یهودی فرانسه سخنان جنجال برانگیزی به زبان آورد.

فرانس پرس نوشت: روز 16 دسامبر ، فرانسوا اولاند با لحن شوخی در برابر شورای نمایندگی نهادهای یهودی فرانسه سخنان جنجال برانگیزی به زبان آورد.

به گزارش تیک، وی گفت: مانوئل والس وزیر کشور فرانسه « صحیح و سالم » از الجزایر بازگشته است.

وی افزوده بود:« همین که او توانسته است صحیح و سالم از الجزایر بازگردد ، جای شکرش باقی است.»

این سخنان واکنش هایی را در الجزایر و سخنان شدیداللحن مخالفان چپگرا و راستگرای فرانسه را درپی داشت.

رمطان لعمامره وزیر امور خارجه الجزایر شنبه گفته بود:« بدیهی است این سخنان کسر شان روح روابط ما و واقعیتی است که هیئت های فرانسوی و دیگر هیئت ها می توانند از اوضاع امنیتی الجزایر مشاهده کنند.»

دفتر ریاست جمهوری فرانسه یکشنبه تلاش کرد حادثه دیپلماتیکی را که بین پاریس و الجزیره در خصوص شوخی فرانسوا اولاند رئیس جمهوری این کشور درباره امنیت الجزایر به وقوع پیوست کم اهمیت جلوه دهد و آن را « یک شوخی ساده» بخواند.

یکی از نزدیکان رئیس جمهوری فرانسه گفت سخنان اولاند شوخی ساده ای بود که می توانست درباره هر کسی در هرکشوری باشد و هیچ معنای خاصی درخصوص الجزایر نداشت.

پس از آنکه الجزیره این حادثه را تاسف بار خواند و «کسر شان روابط بین دو کشور» دانست این مقام فرانسوی گفت :« تنش خاصی در سطح مقامات الجزایری وجود نداشت.»
اخبار بین الملل - تیک