اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنایت برای «کارت شارژ نسیه»!





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

متهم در بازسازی صحنه قتل عنوان کرد:

جنایت برای «کارت شارژ نسیه»

جوانی که پیرمرد مغازه داری را به دلیل ندادن کارت شارژ نسیه کشته بود، صبح روز گذشته در حضور مقام قضایی و کارآگاهان پلیس جنایی آگاهی خراسان رضوی چگونگی وقوع قتل را تشریح کرد.به گزارش خراسان، متهم ۲۶ ساله این پرونده جنایی در حالی که حلقه های آهنین قانون، دستانش را می فشرد در سه راهی محل جنایت واقع در خیابان سامعی بولوار بهمن خواجه ربیع از خودروی پلیس پیاده شد. 

نگاهی حسرت بار به در مغازه خوار بار فروشی انداخت و یک لحظه در افکار خود غوطه ور شد؛ شاید با خود می اندیشید اگر آن روز چاقو در جیبش نگذاشته بود، اکنون کابوس اعدام آزارش نمی داد. جمله «مواظب اظهارات خود باشید و حقیقت ماجرا را بیان کنید» که از سوی قاضی اسماعیل شاکر عنوان شد، رشته افکار متهم را پاره کرد. 

او که اکنون متهم به قتل عمد است، مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت و پس از معرفی خودش گفت: آن روز برای خرید کارت شارژ وارد مغازه پیرمرد شدم و از او خواستم یک کارت شارژ نسیه به من بدهد ولی او به من ناسزا گفت و من هم با فحش جوابش را دادم و از مغازه بیرون آمدم. در این هنگام پیرمرد مغازه دار در حالی که یک چوبدستی داشت، به طرفم آمد و ضربه ای به سرم زد. من هم با یک دست چوبش را گرفتم و با دست دیگر چاقوی جیبی ام را بیرون کشیدم و ضربه ای از پشت به شانه اش زدم.

در زمان درگیری، بستگان پیرمرد هم از منزل بیرون آمدند که یکی از آن ها داماد او بود. من یک آجر برداشتم و به طرف شیشه منزل آن ها پرت کردم. در این هنگام دیدم که ۲ نفر از دوستانم هم آمده اند. من سرم را گرفته بودم که اهالی محل ما را از هم جدا کردند و من به اتفاق دوستانم از محل رفتم.گزارش خراسان حاکی است: هنگامی که متهم در حال تشریح چگونگی وقوع قتل بود، به جوانی که کنار در منزل مقتول ایستاده بود، اشاره کرد و گفت: آن جوان (داماد مقتول) من را با چوب زد! 

جوان مذکور هم که با دستور مقام قضایی اجازه دفاع از خود را یافته بود، گفت: در پی سر و صدای ایجاد شده، از منزل پدرزنم بیرون آمدم که دیدم پیرمرد چاقو خورده است. وقتی به طرف او رفتم ۲ نفر از دوستان متهم دست های مرا گرفتند. او در حالی که آستین خود را بالا می زد، اضافه کرد: این فرد (متهم) ۲ ضربه چاقو به ساعدم زد که آثار آن هنوز نمایان است. پس از آن هم شیشه را شکست و قصد ورود به منزل را داشت که در یک لحظه با دوستانش و با موتورسیکلت از محل فرار کردند اما من در آن لحظه هیچ چیزی در دستم نداشتم.

بنابراین گزارش، زمانی که متهم چگونگی وارد کردن ضربه چاقو به پشت شانه پیرمرد را بازسازی می کرد، قاضی شاکر پرسید: وقتی تو کارت شارژ نسیه از مغازه دار خواستی او گفت من نسیه نمی دهم پس چگونه نزاع شما شروع شد؟ متهم پاسخ داد: او به من ناسزا گفت من هم جوابش را دادم! با اعترافات صریح متهم در محل وقوع جنایت، مقام قضایی دستور پایان بازسازی صحنه قتل را صادر کرد و بدین ترتیب متهم این پرونده جنایی در حالی که با اطرافیان و پدرش که در محل حضور داشتند، خداحافظی می کرد سوار خودروی پلیس شد و در آینده تاریک خود فرو رفت. 

این گزارش حاکی است: در آغاز بازسازی صحنه قتل، کارآگاه احسان حسن نژاد (افسر پرونده) به تشریح این پرونده جنایی پرداخت و گفت: پس از فرار متهم و ۲ همدستش از صحنه حادثه، عملیات اطلاعاتی و پلیسی با انجام یک سری تحقیقات میدانی در محل وقوع جنایت آغاز و مشخص شد که متهمان به محل نامعلومی گریخته اند. وی با بیان این که مجروح حادثه پس از ۴۸ ساعت بستری در بیمارستان جان سپرد، ادامه داد: در نهایت با دستورات ویژه قضایی، متهمان این پرونده جنایی دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند. 

متهم در حاشیه بازسازی صحنه جنایت و در گفت وگویی کوتاه به خراسان گفت: من چوپان بودم و درسی هم نخواندم. پدرم مرا خیلی نصیحت می کرد اما به حرفش گوش نکردم و الان هم خیلی پشیمانم یک بار به خاطر مواد مخدر دستگیر و روانه زندان شدم ولی بعد تبرئه شدم. وی افزود: یک فرزند خردسال دارم که چند ماه بود او را ندیده بودم و دلم برایش تنگ شده بود اما من هیچ وقت اعتیاد نداشتم.

سابقه خبر

بنا بر گزارش خراسان در تاریخ 91.3.27 مأموران کلانتری خواجه ربیع مشهد از وقوع نزاع دسته جمعی در خیابان سامعی ۹ اطلاع یافتند و به دستور سرهنگ علی بانژاد (رئیس کلانتری خواجه ربیع) برای بررسی موضوع به محل اعلام شده عزیمت کردند.

بررسی آنان مشخص کرد که پیرمرد ۷۹ ساله ای در این درگیری با ضربه چاقوی جوانی به نام علی مجروح و به بیمارستان منتقل شده است. پس از گذشت ۲ روز از این حادثه پیرمرد در بیمارستان جان سپرد و بدین ترتیب عملیات پلیس با دستور ویژه قاضی اسماعیل شاکر (قاضی ویژه قتل عمد در زمان حادثه) برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز شد.

با دستگیری ۳ متهم این پرونده جنایی، یکی از آنان به ارتکاب قتل اعتراف کرد و ۲ همدست وی نیز به اتهام شرکت در نزاع دسته جمعی روانه زندان شدند./خراسان

 


ویدیو مرتبط :
قالب رنگی - شارژ مستقیم - راهنمای طراحی فروشگاه کارت شارژ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسپیگری مجازی، تنها با یک کارت شارژ!



  شبکه‌های اجتماعی مجازی,روسپیگری,روسپیگری اینترنت

 

روسپیگری مجازی، تنها با یک کارت شارژ!

بعضی‌هاشان می‌گویند تست هم می‌دهم تا مطمئن شوید و بعضی‌هاشان هم اهل تست دادن نیستند. وقتی با آنها چت خصوصی را آغاز می‌کنی حرفی ندارند جز اینکه اول شارژ می‌خواهند. کارشان را وقتی آغاز می‌کنند که شارژ بگیرند...

 

قانون: یک شارژ 2 یا 5 هزار تومانی. این تمام دستاورد کاسبی جدید است برای روسپیان اینترنتی. کارشان شده از صبح تا شب پای اینترنت نشستن و دنبال مشتری گشتن. از هر راهی هم استفاده می‌کنند. مسنجر یاهو یا فیس‌بوک. برایشان فرقی ندارد کجا هستند. برایشان شارژهای تلفن همراه مهم است و مشتریان پر و پا قرص. جستجویی کوتاه در لابه‌لای شبکه‌های مجازی یا اتاق‌های مسنجر خیلی از آنها را نشان می‌دهد. بعضی‌هاشان واقعاً روسپی‌اند و بعضی‌هاشان هم به دنبال دزدی اینترنت.

 

شارژ 2 تومانی 10 دقیقه؛ تست هم نمی‌دهم!

راهش خیلی ساده است. آن‌ها با ساختن یک «آی دی» به دنیای چت وارد می‌شوند. نام و نشانی که می‌تواند هیچ بویی از واقعیت هم نبرده باشد. نام و نشانی مجازی در دنیایی مجازی. دنیایی آمارها نشان می‌دهد 70 درصد حاضران‌اش را جوانان تشکیل می‌دهند. 55 درصدشان بین 16 تا 25 و 45 درصد هم بالاتر از 25 سال. برای پیدا شدنشان تنها چند دقیقه حضور در اتاق‌های چت کافی است. با این جمله خود را معرفی می‌کنند. من ... هستم. ... ساله. شارژ می‌گیرم. وب (ارتباط تصویری) می‌دهم. وُیس (ارتباط صوتی) هم می‌دهم.

 

بعضی‌هاشان می‌گویند تست هم می‌دهم تا مطمئن شوید و بعضی‌هاشان هم اهل تست دادن نیستند. وقتی با آنها چت خصوصی را آغاز می‌کنی حرفی ندارند جز اینکه اول شارژ می‌خواهند. کارشان را وقتی آغاز می‌کنند که شارژ بگیرند. بساط چانه‌زنی اینجا هم برپاست. بعد از چانه‌زنی‌های معمول، رقم می‌شود 10 دقیقه وب، یک شارژ 2 هزار. نیم ساعت، یک شارژ 5 هزار تومانی. آن‌ها تن‌فروشی می‌کنند، بدن خود را به نمایش می‌گذارند، حرف می‌زنند و هر کاری که بخواهی می‌کنند تا در نهایت از دیدنشان خسته شوی. خسته که شدی می‌روند سراغ مشتری بعدی. روایت مکرری که در روز بارها صورت می‌گیرد. بگذریم از اینکه در این بین بعضی دزدهای اینترنتی هم هستند که از این ترفند استفاده می‌کنند تا فقط شارژ بگیرند و باز بگذریم از آن‌هایی که شارژ دادنشان دزدی است.

 

از دنیای مجازی تا دنیای واقعی

اغلب روسپیان اینترنتی، کارشان را فقط در دنیای مجازی سکه کرده‌اند. اما بعضی‌هاشان هم هستند که به صورت حضوری تن‌فروشی می‌کنند. مهسا یکی از آن‌هاست. او که بعد از گرفتن یک شارژ 5 هزار تومانی حاضر شد کارش را از پشت دوربین لپ‌تاپش آغاز کند می‌گوید شش ماهی می‌شود که وارد این عرصه شده. خودش اعتراف می‌کند که روزانه بین هشت تا ده نفر مشتری پیدا می‌کند. برای اینکه با آن‌ها ارتباط برقرار کند شارژ می‌گیرد. دو شماره ایرانسل دارد و یک شماره اعتباری همراه اول. با هر شارژی که می‌گیرد یکی از آنها را شارژ می‌کند. تنها 21 سال دارد. هرگز نمی‌گوید منزلش کجاست اما می‌گوید فرزند دوم خانواده است. خواهرش اما اصلاً از این قضیه خبر ندارد. بعد که نیم ساعتش تمام می‌شود در مقابل درخواست ملاقات حضوری می‌گوید «پایه‌ام؛ اما یه کم خرج دارد» خرجی که از آن سخن می‌گوید هم 40 تا 50 هزار تومان است. چهره مهسا اما ناراحتی از کاری که می‌کند را نشان نمی‌دهد. او حتی دوستان اینترنتی‌اش را هم در معرض حراج می‌گذارد. دوستانی در سن و سال‌های مختلف.

 

شارژدزدهایی که تلکه می‌کنند

آن‌سو تر از دنیای چت‌روم‌ها، شبکه‌های اجتماعی هم خانه دیگری است برای تن‌فروشان اینترنتی. آن‌ها که بیشترشان در فیس‌بوک حاضر هستند نوع کاسبی‌شان فرق می‌کند. برای خود یک صفحه ایجاد کرده‌اند با کلی توضیحات. توضیح در مورد کارهایی که می‌کنند. دنیای آن‌ها با دنیای تن‌فروشان چت‌روم‌ها مجزاست. چون پسران به اصطلاح «شارژ دزد» بسیاری با ساختن صفحات دروغ، دست به تلکه کردن مشتریان می‌زنند.

 

اما یافتنشان زیاد سخت نیست. «سارا م» یکی از آن‌هاست که البته خود را در فیس‌بوک با یک نام مستعار معرفی کرده است. او چندین عکس از خود گذاشته است. عکس‌های مستهجنی که اگر شما در لیست دوستانش باشید می‌توانید آن‌ها را ببینید. ورود به لیست دوستانش اما کار ساده‌ای نیست. باید اول شارژ بدهید. وقتی مطمئن شد، دوستی با شما را می‌پذیرد. اما برای ارتباط‌های بعدی هم یک شارژ 2 هزار تومانی می‌گیرد. می‌گوید به خاطر این است که با همان شارژ به مشتری زنگ بزند. این کار را می‌کند. اما نه همان موقع. 48 ساعتی می‌گذرد و بعد تماس می‌گیرد. وقتی تماس گرفت حرف زیادی برای گفتن ندارد. «من سارام» با این جمله باید یادتان بیاید که کیست؟ وقتی سلام می‌کنی می‌گوید کی و کجا. دنبال شنیدن حرف‌های اضافه نیست. انگار که بخش احساس را در مغزش به کلی پاک کرده است. وقتی زمان و مکان را می‌گویی برای حرف آخر می گوید: «قیمت را که نوشته‌ام ... مشکلی نداری؟» و اگر مشکلی نداشته باشی، بدن او یک بار دیگر به گناه آلوده می‌شود.

 

روسپیگری اینترنتی از چه زمانی به وجود آمد؟

روسپیگری اینترنتی مدت زمان زیادی نیست که در بین جامعه ایرانی باب شده است. گذری به سابقه این عمل نشان می‌دهد که اولین روسپیان اینترنتی کار خود را از شبکه اجتماعی 360 آغاز کردند. بعد از آن و با گسترش روزافزون استفاده از فیس‌بوک در میان جوانان ایرانی، این پدیده وارد این شبکه پرطرفدار نیز شد. همزمان با این اتفاق بود که توسعه ارتباطات تصویری در چت‌روم یاهو، باعث شد تا پدیده روسپیگری همزمان در ارتباط به وجود آید. اتفاقی که به سرعت در میان روسپیان اینترنتی رشد پیدا کرد و حالا در هیچ کدام از اتاق‌های چت نیست که حداقل یکی از آن‌ها نباشد.

 

روسپیان مجازی بین 20 تا 30 سال سن دارند

نگاهی به صفحات روسپیان اینترنتی که در فضای فیس‌بوک مشغول به کار هستند نشان می‌دهد که غالب آنها بین بیست و یک تا سی سال سن دارند. (حداقل خود را به این سن معرفی کرده‌اند) هر چند در این بین بعضاً روسپیان بیست ساله هم دیده می‌شود. آن‌ها به طور متوسط برای فروش تن خود در هر ساعت رقمی بین 25 تا 80 هزار تومان طلب می‌کنند و برای آنکه یک شب کامل به کارگر جنسی تبدیل شوند بین 90 تا 300 هزار تومان می‌خواهند.

 

شبکه‌های اجتماعی مجازی و به طور کلی اینترنت با اقبال غیرقابل‌انتظاری در میان ایرانیان روبه‌رو شده‌اند. محیط‌هایی که دسترسی به آن‌ها برای زندگی در هزاره سوم به یک ضرورت حیاتی تبدیل شده است، اما باید آسیب‌هایی که در چنین محیط‌هایی کاربران را تهدید می‌کنند شناسایی و معرفی کرد و فارغ از ترس اتهام سیاه‌نمایی چرایی این پدیده‌ها را مدنظر قرار داد. اینکه چرا جوانان ایرانی وارد این حوزه شده‌اند و چرا این پدیده در حال رشد و بسط یافتن حتی در شهرستان‌هاست، موضوعی که به نظر می‌رسد نه با فیلترینگ اینترنت کاهش می‌یابد نه با افزایش اخطارها و تهدیدها. گذری به فضای اینترنت نشان از آن دارد که این پدیده تا چه میزان در میان جوانان ایرانی رسوخ کرده حال چه واقعی باشند چه بهانه‌ای برای تلکه کردن باید کاربران را برای یک زیست سالم‌تر در دنیای مجازی آموزش داد./شفاف