اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جعل زلزله تهران با پیامک های وایبری


روز گذشته ارسال پیامك وایبری با مضمون «هشدار درباره احتمال زلزله شدید در تهران طی 64ساعت آینده» به تلفن‌ همراه مشتركان تهرانی باعث انتشار سریع پیامك در فضای مجازی و در نتیجه اطلاع زلزله‌شناسان از محتوای این اطلاعیه شد.

عصر ایران: در این پیامك با اشاره به 15 زمین لرزه طی 24ساعت گذشته در ایلام و همچنین زلزله روز گذشته فیروزكوه، به نقل از سازمان زلزله‌نگاری دانشگاه تهران اعلام شده، احتمال زلزله شدید در تهران طی 64ساعت آینده و همچنین بازشدن گسل دماوند و فعال شدن آتشفشان این كوه پیش‌بینی می‌شود.

دیروز دقایقی بعد از آنكه پیامك فوق به تلفن‌همراه شهروندان رسید، دانشیار پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی در تماس با «دنیای‌اقتصاد»، ضمن جعلی خواندن محتوای این پیامك از مردم خواست خبرهای مربوط به زلزله را فقط از مراجع رسمی پیگیری كنند و نسبت به این پیامك‌ها بی‌اعتنا باشند.

مهدی زارع تصریح كرد: سازمانی كه در این پیامك از آن نام برده شده اصلا وجود خارجی ندارد چرا كه در ایران و در دانشگاه تهران، مركز لرزه‌نگاری كشوری وجود دارد نه سازمان زلزله‌نگاری.


ویدیو مرتبط :
جعل پیامک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زلزله در تهران



 

زلزله آرامی ساعت 23 و 50  دقیقه جمعه شب، تهران را به لرزه درآورد.به گزارش عصر ایران، این زمین لرزه برای لحظاتی درتهران احساس شد .

هنوز از قدرت این زمین لرزه و خسارت های احتمالی آن خبری منتشر نشده است.