اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات وام ازدواج 8 میلیون تومانی


سقف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج 29 اردیبهشت ماه 91 در جلسه شورای پول و اعتبار برای 4 گروه از جوانان با دو میلیون افزایش، به 8 میلیون تصویب و پس از گذشت 3 هفته ابلاغ شد

ایسنا: سقف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج 29 اردیبهشت ماه 91 در جلسه شورای پول و اعتبار برای 4 گروه از جوانان با دو میلیون افزایش، به 8 میلیون تصویب و پس از گذشت 3 هفته ابلاغ شد كه بر این اساس زوجینی كه یكی از شرایط را داشته باشند می‌توانند از این اعتبار استفاده كنند.

این مصوبه که از سوی مدیریت کل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی به بانک ها ابلاغ و از ابتدای سال 1391 قابل اجرا است، به شرح ذیل است:

1- افزایش مبلغ بیست میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب، برای دخترانی که مهریه آنان تا 110 سکه بهارآزادی است.

2- افزایش مبلغ بیست میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب، برای پسرانی که قبل از 25 سالگی ازدواج می کنند.

3- افزایش مبلغ بیست میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب، هر یک از دختران یا پسرانی که یکی یا هر دوی آن ها بدون پدر هستند.

4- افزایش مبلغ بیست میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب، هر یک از دختران یا پسرانی که دانشجوی دانشگاه ها یا طلبه حوزه های علمیه و در حال تحصیل هستند.

براساس تبصره این قانون، هر یک از دختر و پسر می‌توانند فقط از افزایش مبالغ تسهیلات ازدواج برای یک بند از بندهای بالا برخوردار شوند، لذا زوجینی كه شامل بیش از یك شرایط فوق باشند به عنوان مثال مهریه‌شان تا 110 سكه و یكی یا هر دو نفر دانشجو باشند، نمی‌توانند بیش از 8 میلیون تومان وام دریافت كنند.

در روز گذشته نیز دكتر محمود بهمنی ـ رییس‌ كل بانك مركزی ـ كه به منظور بررسی مشکلات اقتصادی کشور و پاسخ به سوال نمایندگان در صحن علنی مجلس حاضر شده بود در همین زمینه به این موضوع اشاره كرده و گفته بود:به كسانی كه مهریه آنها كمتر از 110 سكه باشد هشت میلیون تومان وام ازدواج اختصاص می‌یابد.


ویدیو مرتبط :
وام ازدواج سه میلیون تومانی !!! (اینا نمی فهمند یا ما)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات پرداخت وام ازدواج 5 میلیون تومانی


معاون برنامه ریزی استانداری تهران از پرداخت وام ازدواج 5 میلیون تومانی خبر داد و گفت: اولویت دریافت با ثبت نام کنندگان سال گذشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان: معاون برنامه ریزی استانداری تهران از پرداخت وام ازدواج 5 میلیون تومانی خبر داد و گفت: اولویت دریافت با ثبت نام کنندگان سال گذشته است.

ترکی با اشاره به اینکه برخی افراد موفق به دریافت وام ازدواج در سال 91نشده اند گفت: پرداخت وام ازدواج در سال جدید شروع شده و مبلغ آن همان 5میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه اولویت دریافت وام با افرادی است که در سال 91 ثبت  نام کرده اند و در نوبت دریافت هستند، تصریح کرد: درحال حاضر تصمیمی برای افزایش سقف وام ازدواج گرفته نشده است.

معاون برنامه ریزی استانداری تهران با اشاره به اینکه تمام بانک ها ملزم به پرداخت وام ازدواج هستند ، خاطر نشان کرد: برخی از بانک ها همکاری بیشتری داشته و سهم بیشتری از منابع قرض الحسنه خود را به این امر اختصاص می دهند.