اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جذب دانشجوی خارجی در 11 دانشگاه كره‌ای ممنوع شد


بعد از گزارشات و اعتراضات متعدد از شرایط نامطلوب دانشگاه‌های كره جنوبی برای دانشجویان اتباع خارجه و با تحقیقات 4 ماهه وزارت آموزش این كشور مجوز پذیرفتن دانشجویان خارجه 11 دانشگاه كره‌ای ابطال شد.

خبرگزاری ایسنا: بعد از گزارشات و اعتراضات متعدد از شرایط نامطلوب دانشگاه‌های كره جنوبی برای دانشجویان اتباع خارجه و با تحقیقات 4 ماهه وزارت آموزش این كشور مجوز پذیرفتن دانشجویان خارجه 11 دانشگاه كره‌ای ابطال شد.

این تصمیم تا پایان سال آینده میلادی به طور موقت اجرا خواهد شد. بنابر گفته وزارت آموزش، علوم و فناوری كره جنوبی 19 دانشگاه دیگر موظف شدند تا ظرف یك سال آینده استانداردهای لازم در این خصوص را كسب كنند تا بتوانند همچنان دانشجویان خارجی را پذیرش كنند.

در سال گذشته 83 هزار و 840 دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های كره جنوبی تحصیل كرده‌اند كه 70 درصد آنها چینی هستند. ژاپن، مغولستان و ویتنام نیز در رتبه‌های بعدی تعداد دانشجو در كشور كره جنوبی هستند.


 بنابراین تحقیق مشخص شد دانشگاهـ‌های كره‌ای فقط به منظور درآمد بیشتر و بدون در نظر گرفتن تسهیلات و استانداردهی مناسب آموزشی دانشجویان خارجی می‌پذیرند.

 گفتنی است در ماه‌های اخیر گزارشات و اعتراضات دانشجویان خارجی دانشگاه‌های كره جنوبی نسبت به تحصیل در این كشور رو به افزایش بوده است.       


ویدیو مرتبط :
آمادگی ایران برای جذب سرمایه گذاری خارجی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

3 دانشگاه رکورددار در جذب دانشجوی خارجی


مدیرکل امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاه های تهران، امیرکبیر و فردوسی مشهد دانشگاه هایی هستند که آمار بالایی در جذب دانشجویان خارجی دارند.

 مدیرکل امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاه های تهران، امیرکبیر و فردوسی مشهد دانشگاه هایی هستند که آمار بالایی در جذب دانشجویان خارجی دارند.

دکتر صمد حاج جبار گفت: پذیرش دانشجویان خارجی و بررسی پرونده دانشجویان خارجی بورسیه به صورت مرتب انجام می شود.

وی افزود: کارگروه جذب و پذیرش این دانشجویان هر ماه به صورت مرتب جلسه برگزار می کند ولی زمان پذیرش و ابلاغ پذیرش طوری تنظیم می شود که با ترم تحصیلی دانشگاه های داخل کشور هماهنگ باشد.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان افزود: معمولا دانشجویان غیر بورسیه کارشناسی ارشد و دکتری توسط دانشگاه ها جذب می شوند و گزارش آن به اداره دانشجویان غیرایرانی ارایه می شود.

وی ادامه داد: براساس گزارش هایی که ارایه می شود دانشگاه های تهران، امیرکبیر و فردوسی مشهد بیشترین پذیرش را دارند.

حاج جباری افزود: با توجه به شرایط یک زمانی بیشتر دانشجوی افغانی در دانشگاه ها پذیرش می شد و اکنون نیز با توجه به وضعیت منطقه و تفاهم نامه ای که با کشور عراق داریم از کشور سوریه و عراق بیشترین پذیرش دانشجو را داریم.