اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدیدترین بیانیه‌ هیات مدیره‌ خانه‌ سینما


هیات مدیره‌ی خانه سینما در جدیدترین بیانیه‌شان با تاکید دوباره بر اجرای مفاد تفاهم‌نامه‌ی 13 تیر ماه‌شان در دفتر ریاست‌جمهوری اعلام کردند که همچنان بر برگزاری مجمع عمومی 6 مرداد ماه در محل خانه سینما اصرار دارند و مسوولان ذیربط شرایط برگزاری این مجمع عمومی را فراهم کنند.

خبرگزاری ایسنا: هیات مدیره‌ی خانه سینما در جدیدترین بیانیه‌شان با تاکید دوباره بر اجرای مفاد تفاهم‌نامه‌ی 13 تیر ماه‌شان در دفتر ریاست‌جمهوری اعلام کردند که همچنان بر برگزاری مجمع عمومی 6 مرداد ماه در محل خانه سینما اصرار دارند و مسوولان ذیربط شرایط برگزاری این مجمع عمومی را فراهم کنند.

 در متن بیانیه‌ی 4 مرداد ماه آمده است: «هیأت مدیره خانه سینما و روسای اصناف سینمای ایران به منظور اجرای مفاد تفاهم‌نامه 13 تیر ماه در دفتر ریاست محترم جمهوری بر تشکیل مجمع‌عمومی فوق‌العاده 6 مرداد ماه اصرار دارند و در این راستا عمل به همه تعهدات این تفاهم‌نامه را ضروری می‌دانند.

بدیهی است براساس مقررات و تشریفات قانونی در صورت تغییر مکان مجمع‌عمومی، هیأت مدیره موظف به اعلام فراخوان جدید با فاصله حداقل پانزده روز است.

در شرایط حاضر تنها مسئولین ذیربط هستند که با عمل به توصیه‌های ریاست محترم جمهوری می‌توانند با فراهم آوردن امکان برگزاری مجمع‌عمومی فوق‌العاده در محل اعلام شده در فراخوان (تالار سیف‌الله داد ساختمان شماره 1 خانه سینما) از این تأخیر ناگزیر پیشگیری کنند. ناگفته پیداست در این صورت مشکلی که دو سال است توان سینمای ایران را تحلیل برده و سینماگران ایرانی را آزرده و فرسوده است پایان خواهد یافت.»

 چهارشنبه 2 مرداد ماه معاون اجتماعی ناجا در پی درخواست فرهاد توحیدی به نمایندگی از مجمع عمومی فوق‌العاده خانه سینما مبنی بر تامین امنیت مجمع عمومی 6 مرداد ماه در تالار سیف‌الله داد، گفت: جلسه در مکانی غیر از خانه سینما برگزار شود.

منتظرالمهدی اعلام کرد: «در شرایط کنونی، به منظور اجتناب از وقوع هر نوع اقدامی که ممکن است به شان و منزلت اندیشمندان حوزه سینما آسیب برساند، صمیمانه از جنابعالی (توحیدی) و سایر دوستان اندیشمندتان درخواست می‌کنیم تا مجمع را در مکانی غیر از خانه سینما برگزار فرمایید (مگر آن که وزیر محترم ارشاد به صورت مکتوب خواهان برگزاری مجمع در خانه سینما باشد)، مطمئن باشید با فراهم‌شدن شرایط و از میان رفتن سوءتفاهمات، ما و شما و دیگر دوستانمان در حوزه سینما همراه و همگام با یکدیگر و در فضایی سرشار از تفاهم و حسن نیت، امورات مربوط به سینما را سر و سامان خواهیم بخشید. یادآور می‌شوم که ما همچنان از خانه سینما و اموال موجود در آن محافظت خواهیم نمود.»

فرهاد توحیدی رییس هیات مدیره خانه سینما در همان روز گفت: «تلاش می‌کنیم از طریق وزیر ارشاد یا رییس جمهور هماهنگی لازم را انجام بدهیم تا مجمع عمومی فوق‌العاده‌ی ششم مردادماه در ساختمان شماره یک خانه سینما برگزار شود.»


ویدیو مرتبط :
با حال ترین جلسه هیات مدیره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه جدید هیات مدیره خانه سینما


هیات مدیره خانه سینما با صدور بیانیه‌ای مواضع این تشکل صنفی را در مورد اقدامات اخیر وزارت ارشاد در زمینه صنف سازی برای سینمای ایران، بیان کرد.

خبرآنلاین: هیات مدیره خانه سینما با صدور بیانیه‌ای مواضع این تشکل صنفی را در مورد اقدامات اخیر وزارت ارشاد در زمینه صنف سازی برای سینمای ایران، بیان کرد.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

«در اولین روزهای آغاز به کار یازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران، و در دوران انتقال قدرت اجرایی، واگذاری‌های شتابزده در حوزه اقتصاد، استخدام‌ها و برکناری‌های بی‌حساب و کتاب و نظایر آن که آثار و تبعات خسارت باری برای این دولت به دنبال خواهد داشت باعث می‌شود رخدادهای حوزة فرهنگ کمتر به چشم آید.

حل و فصل مشکلات عمیق در حوزة فرهنگ اگر دشوار‌تر از دیگر عرصه‌ها نباشد به اندازة آن‌ها همت می‌طلبد. خوشبختانه اشراف رئیس جمهور منتخب در مناظره‌های انتخاباتی بر حوزه سینما و مشکلات آن، نوید تلاش، عزم و اراده‌ای شایسته برای استقرار نظام واقعی صنفی بوده است.

اقدامات دامنه داری که از حدود چهار سال قبل از سوی مسئولان دولت دهم در عرصة سینما در مخالفت با نظام صنفی مستقل آغاز شده بود، علیرغم صدور دستور موقت شعبه ۲۷ دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی شهید بهشتی، همچنان از سوی مدیران و کارگزاران دولتی در آخرین روزهای کاری ایشان با‌‌ همان شدت وحدت ادامه دارد و سیاست رسوای صنف سازی و تلاش برای جامة قانونی پوشاندن بر آن‌ها در گام آخر، کانون کارگردانان سینمای ایران را هدف گرفته است و در صدد است بی‌توجه به سابقة بیست سالة آن، تشکیلات تازه‌ای را بنا نهد که البته کوشش عبثی است.

تجربه‌های دورة اخیر نشان داده است مشابه سازی برای نظام صنفی اصیل مشکل چندانی ایجاد نخواهد کرد و خانه سینما و اصناف عضو آن همانند دو سال گذشته از این گردنه نیز با موفقیت عبور خواهند کرد؛ در عین حال لازم است دولت آینده و مدیران آتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این رخداد را نیز همسنگ سایر تحرکات زیانبار در حوزه‌های اقتصاد و سیاست و... ارزیابی کرده و نسبت به تأسیس و راه اندازی نظامات شبه صنفی در این روزهای انتقالی حساس باشند و اجازه ندهند که سهم خواهان و رانت جویانی که هشت سال شیرة مادی سینمای ایران را مکیدند از در دیگری وارد شوند.»

پیش از این نیز شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران با صدور بیانیه‌ای به دعوت معدودی از صنف‌سازان جعلی برای تشکیل مجمع عمومی کانون کارگردانان غیرقانونی اشاره و آورده بود:« کانون کارگردانان سینمای ایران با سابقه‌ای بیش از بیست سال فعالیت صنفی، تنها صنف واقعی و قانونی کارگردانان سینمای حرفه‌ای ایران است و هر نوع صنف‌سازی جعلی به نام صنف کارگردانان، برخلاف ادعای مدعیان آن کاملا غیرقانونی است.»

در این بیانیه تاکید شده بود: «درست در روزهایی که بارقه‌های امید در دل اهالی سینما روشن گردیده آن هم در این خلاء انتقالی به دولت جدید، دعوت به یک صنف‌سازی جعلی، تلاش مذبوحانه‌ای است که می‌کوشند این امید و شادمانی را به کام اهالی سینما تلخ کنند.»

در پایان این باینه تصریح شده بود:«بدیهی است که مسوولیت شرکت در چنین مجمع عمومی ساختگی و عواقب مترتب بر آن، متوجه افراد شرکت‌کننده خواهد بود.»