اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

"جدایی نادر از سیمین" نامزد اسکار شد!


مسؤولان آکادمی از میان 63 اثر و بررسی مرحله نخست، اسامی نه فیلم را به عنوان لیست اولیه بهترین فیلم های خارجی این دوره اعلام کرد.

 صبح بخیر به نقل از مهر: فیلم سینمایی "جدایی نادر از سیمین" در کنار هشت فیلم دیگر از سوی آکادمی اسکار رسما به عنوان نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی اعلام شد.

 مسؤولان آکادمی از میان 63 اثر و بررسی مرحله نخست، اسامی نه فیلم را به عنوان لیست اولیه بهترین  فیلم های خارجی این دوره اعلام کرد.

فیلم اصغر فرهادی که توانسته بود چند روز گذشته جایزه بهترین فیلم گلدن گلوب را دریافت کند، در لیست اولیه جوایز اسکار قرار گرفته است.



فهرست فیلم‌های اولیه نامزد جایزه اسکار به شرح ذیل است:

«جدایی نادر از سیمین» (ایران) ساخته «اصغر فرهادی»

«سوپرکلاسیکو» (دانمارک) ساخته «کریستین مادسن»

«پینا» (آلمان) ساخته «ویم وندرس»

«عمر قاتل من است» (مراکش) ساخته «رشدی زم»

«در تاریکی» (لهستان) ساخته «آگنیژسکا هولند»

«موسیو لازار» (کانادا) ساخته «فیلیپ فالاردیو»

«یادداشت» (رژیم صهیونیستی) ساخته «جوزف سدار»

«نگهبانان رنگین کمان؛ مصیبت صدیق» (تایوان) ساخته «وی تی شنگ»


ویدیو مرتبط :
اسکار 2012 برای فیلم جدایی نادر از سیمین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدایی نادر از سیمین،نامزد اسکار می شود؟


مایک گودریج منتقد نشریه بریتانیایی اسکرین دیلی از فیلم اصغر فرهادی به عنوان یکی از بخت های اصلی بخش بهترین فیلم خارجی زبان هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار یاد کرد.

مایک گودریج منتقد نشریه بریتانیایی اسکرین دیلی از فیلم اصغر فرهادی به عنوان یکی از بخت های اصلی بخش بهترین فیلم خارجی زبان هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار یاد کرد.

63 کشور نمایندگان خود را برای رقابت در بخش فیلم خارجی زبان جوایز اسکار 2012 به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرده اند و اعضای کمیته فیلم خارجی زبان آکادمی این روزها در حال بررسی فیلم ها هستند.

مایک گودریج منتقد اسکرین دیلی در مطلبی 10 فیلم را که بیش از همه بخت راه یافتن به فهرست پنج نامزد نهایی بخش اسکار فیلم خارجی زبان را دارند به ترتیب حروف الفبا انتخاب کرده که «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی یکی از آنهاست.

او درباره نماینده ایران در اسکار نوشته است: «این درست که جدایی نادر از سیمین فیلمی ایرانی است اما درام مسحورکننده اصغر فرهادی به مضامین جهانی چون کشمکش دردناک مربوط به مسائل زناشویی و بچه ای که در این بین گرفتار شده می پردازد که حتی اعضای مرفه آکادمی می توانند با آن رابطه برقرار کنند. «جدایی نادر از سیمین» به عنوان یکی از فیلم های دوست داشتنی سال برای راه یافتن به فهرست نهایی نیاز به تقلا ندارد.»