اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جایگزین خودرو "ورنا" در راه بازار ایران + عکس


طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، این خودرو در حال حاضر تولید شده و مراحل شماره‌گذاری را طی می‌كند.

ایسنا:  جایگزین خودرو ورنا از اردیبهشت سال آینده وارد بازار ایران می‌شود.

شركت خودروسازی راین (از شركت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی كرمان خودرو) تاكنون دو مدل از خودروهای كره‌یی به نام‌های آوانته و ورنا را تولید می‌كرد، اما با اتمام قرارداد همكاری با هیوندایی، تولید ورنا در این شركت از چند ماه پیش متوقف شده و تولید آوانته نیز تا دو ماه دیگر متوقف خواهد شد؛ در این شرایط خودروسازی راین خودرو چینی VOLEEX C30 را به عنوان جایگزین خودروی ورنا برگزیده است.

طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، این خودرو در حال حاضر تولید شده و مراحل شماره‌گذاری را طی می‌كند.


VOLEEX C30 در دو مدل گیربكس دنده‌ای و اتوماتیك از اردیبهشت سال آینده وارد بازار ایران خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود مدل دنده‌ای این خودرو با سطح قیمتی 22.5 تا 23.5 میلیون تومان عرضه شود.

VOLEEX C30 تحت برند شركت گریت ‌وال موتور چین تولید خواهد شد. این شركت بزرگترین سازنده خودروهای دودیفرانسیلی در چین محسوب می‌شود.

ظرفیت تولید گریت ‌وال موتور سالانه حدود 500 هزار دستگاه بوده و به بازارهایی مانند آفریقا، ‌استرالیا، ‌اروپا، خاورمیانه، ‌روسیه، آمریكای جنوبی و جنوب آسیا صادرات دارد.

البته پیش از این قرار بود خودروسازی راین VOLEEX C10 را نیز به عنوان خودروی شهری و كوچك تولیدی گریت ‌وال موتور در ایران تولید كند اما به دلیل تك بودن چراغ دنده عقب این خودرو، تولید آن در ایران منتفی شد.

اما دلیل توقف تولید آوانته و ورنا در ایران تغییر سیاست‌های شركت كره‌ای هیوندایی در CKD‌ كاری عنوان شده است.

 هیوندایی اعلام كرده كه این شركت از این پس در شش نقطه جهان از جمله هند، چین، روسیه و آمریكا تنها با سرمایه‌گذاری و مالكیت خود محصولات CKD را تولید می‌كند و به همین دلیل دیگر با شركت‌های خارجی از جمله در ایران و روسیه در تولید محصول به شكل CKD مشاركت نخواهد كرد.      


ویدیو مرتبط :
ایران بهترین جایگزین کالاهای ترکیه در بازار 150 میلیونی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وانت جدید ایران خودرو به بازار می آید +عکس


وانت جدید ایران خودرو "پی.یو .وان" در سال آینده روانه بازار می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان:  وانت جدید ایران خودرو "پی.یو .وان" در سال آینده روانه بازار می شود.

میرجواد سلیمانی قائم مقام محصول و کیفیت ایران خودرو در این زمینه، گفت: این وانت بر روی پلات‌فرم 405 و با هدف نوآوری و تامین نیاز بازار طراحی و تولید شده است.

وی برخورداری از موتور او. اچ. وی. جی. 2، استاندارد یورو 4 و نصب مخازن گاز در کف را از جمله ویژگی‌های این وانت اعلام کرد و افزود: این ویژگی موجب می‌شود فضای بزرگ‌تری برای بار اختصاص یابد.

سلیمانی اظهار داشت: دو مخزن 35 لیتری گاز در این خودرو نصب شده که از طریق دریچه‌ای از کف اتاق بار در دسترس راننده است.

قائم مقام محصول و کیفیت ایران خودرو رفع کاستی‌های وانت باردو را از جمله اولویت‌های ایران خودرو در عرضه وانت جدید بیان کرد و گفت:‌ این محصول، در بخش کابین بار بزرگ‌تر بوده و دارای امکانات داخلی مانند ایربگ، کولر و سیستم‌های جدید مانند ای. بی. اس. است. وی ادامه داد: برای تامین استاندارد یورو 4 نیز تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بر روی ای. ام. اس. و کاتالیست خودرو ایجاد شده است. سلیمانی؛ طراحی وانت در ایران را کاملا جدید و اختلاف فنی و تکنیکی از لحاظ طراحی محصول بین وانت پی. یو. وان. با وانت باردو را عمده دانست و گفت: این محصول در دو نوع بنزینی و پایه گاز سوز با گنجایش بار 700 و 600 کیلوگرم تولید می‌شود.



چرخ‌های این وانت نیز براساس گنجایش بار طراحی شده و با چرخ سواری متفاوت است.

قائم مقام محصول و کیفیت ایران خودرو اظهار داشت : بیشترین تغییرات این محصول نسبت به خودروی پایه در حوزه قطعات پرسی بدنه است که به صورت کامل با تلاش سازندگان داخلی انجام شده است.

وی افزود: اتاق بار این وانت با پیچ به شاسی وصل شده که با توجه به نیاز مشتری قابل تغییر است.

سلیمانی افزود: قالب‌های بدنه در شرکت‌های قالب‌های صنعتی و قالب‌های پیشرفته ایران خودرو و جیگ‌ها در شرکت تام ایران خودرو طراحی شده و در دست ساخت است که بر اساس برنامه زمان‌بندی تا آبان 70 درصد این پروژه به اتمام خواهد رسید.

همچنین برخی از قطعات مانند کف اتاق بار و رکاب نیز در مرحله ریخته‌گری قرار دارد.

سلیمانی از تجهیز خط مونتاژ سایت ایران خودرو تبریز برای تولید وانت پی.یو.وان خبر داد و گفت: قطعات اصلی بدنه پس از مونتاژ در خط بدنه شش و رنگ آمیزی در سالن رنگ شماره یک، برای مونتاژ نهایی به ایران خودرو تبریز ارسال خواهد شد.

وی افزود: به منظور کاهش هزینه‌های تولید، ازمجموعه‌های قطعات بدنه تولید شده در سایر خطوط مانند بدنه‌سازی دو و چهار و همچنین شرکت همگام نیز استفاده خواهد شد.

یک نمونه وانت پی یو وان ساخته شده و آزمون های مهندسی بر روی عملکرد سیستم‌های مختلف آن درحال انجام است.