اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکذیب خبر لغو حکم اعدام به دلیل حفظ قرآن


دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: عفو در احکام محکومان منوط به رای کمیسیون عفو است.

خبرگزاری ایسنا: دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: عفو در احکام محکومان منوط به رای کمیسیون عفو است.

حمیدرضا حبیبی اظهار کرد: برای تجدیدنظر در حکم محکومان، پرونده ابتدا به کمیسیون عفو و پس از آن در صورت وجود شرایط مناسب به رییس قوه قضائیه ارجاع داده می‌شود و حکم نهایی در پایان به تایید مقام معظم رهبری می‌رسد.

وی با اشاره به تاثیر حفظ قرآن بر تخفیف حکم متهمان، تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در زندان برگزار می‌شود که تاثیرات بسیار مثبتی نیز داشته است، اما حفظ قرآن تنها یکی از شروط تخفیف حکم یا عفو محسوب می‌شود.

دادستان اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون هیچ حکم اعدامی به دلیل حفظ قرآن لغو نشده است،‌ خاطرنشان کرد: حفظ قرآن از جمله امتیازاتی است که افراد با جرایم مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند، اما این امر ابتدا برای عفو باید در کمیسیون عفو استان و کشور بررسی شود و علاوه بر این شرایط دیگری نیز برای عفو نیاز است.

حبیبی ادامه داد: برای عفو حکم اعدام شرایط متعددی باید لحاظ شود. مثلا در خصوص مجرمان مواد مخدر مواردی مانند میزان ماده مخدر و سابقه مجرم نیز م نظر قرار می‌گیرد.


ویدیو مرتبط :
فیلم تکذیب شد اما خبر تکذیب نشده است!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لغو حکم اعدام 16 نفر به خاطر حفظ قرآن


معاون فرهنگی قوه‌قضاییه از تخفیف مجازات ۱۶ اعدامی موادمخدر به وسیله حفظ و فراگیری تمام یا نیمی از قرآن در زندان خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: معاون فرهنگی قوه‌قضاییه از تخفیف مجازات ۱۶ اعدامی موادمخدر به وسیله حفظ و فراگیری تمام یا نیمی از قرآن در زندان خبر داد.

حجةالاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه‌قضاییه درباره اقدامات فرهنگی در زندان‌ها اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی مختلفی در سازمان زندان‌ها برای زندانیان انجام و اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه در عنوان و نام سازمان زندان عنوان «تربیتی» قید شده است بی‌خود نیست و واقعا بحث تربیتی به طور جدّ، دنبال می‌شود. همچنین مشوق‌های فراونای برای کارهای فرهنگی وجود دارد و انصافا زندانیان زیادی در برنامه‌های فرهنگی مشارکت دارند.

معاون فرهنگی قوه‌قضاییه با بیان اینکه بخشی‌ از آزادی‌های مشروط و مرخصی‌های اعطایی به زندانیان،‌ براساس مشارکت در این امور تربیتی و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: سال گذشته 16 زندانی مواد مخدر که به اعدام محکوم شده بودند با حفظ و فراگیری تمام یا نیمی از قرآن کریم با  تخفیف مجازات مواجه شده و از اعدام نجات یافتند.