اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توقف پروازهای بریتیش ایرویز ، ایرفرانس و تاجیکستان به ایران



توقف پروازهای "بریتیش ایرویز" ، "ایرفرانس" و تاجیکستان به ایران

پس از انکه شرکت مالزیایی "ایر آسیا" پرواز به ایران را متوقف کرد، بریتیش ایرویز، شرکت هواپیمایی انگلیس اعلام کرد که از این پس تا اطلاع بعدی،‌ پروازهای خود به تهران را متوقف می کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار سیاسی -  انتخاب : پس از انکه شرکت مالزیایی "ایر آسیا" پرواز به ایران را متوقف کرد، سه شرکت هواپیمایی دیگر نیز پرواز به تهران را متوقف کردند.

بریتیش ایرویز، شرکت هواپیمایی انگلیس اعلام کرد که از این پس تا اطلاع بعدی،‌ پروازهای خود به تهران را متوقف می کند.

برتیش ایرویز در اطلاعیه ای اعلام کرد: آخرین پرواز این شرکت از فرودگاه هیثرو لندن به تهران، روز جمعه ۱۲ اکتبر جاری برابر با ۲۱ مهرماه خواهد بود و آخرین سرویس تهران به لندن نیز یک روز بعد، در روز شنبه ۱۳ اکتبر و به عبارتی ۲۲ مهرماه پرواز خواهد کرد.

بریتیش ایرویز همچنین اضافه کرده که در زمستان امسال نیز پروازی بین لندن – تهران نخواهد داشت و پروازهای احتمالی آینده هم در دست مطالعه خواهد بود.

شرکت ایرفرانس نیز در وب سایت خود پرواز به تهران را با عبارت «فراهم نیست» مشخص کرده و از مسافران و متقاضیان به تهران خواسته است تا با دفتر این شرکت در دوبی تماس بگیرند.

سرویس هوایی تاجیکستان به ایران هم از روز سه شنبه متوقف شده است.

سخنگوی شرکت هوایی تاجیکستان گفته می شود که مقام های سرویس دهنده درفرودگاه تهران، تحویل سوخت مورد نیاز هواپیماهای خارجی را به پرداخت هزینه آن به ارزهای معتبر خارجی مشروط کرده اند.

این سخنگو گفته است که توقف پروازها موقتی است ولی به زمان از سرگیری پروازها اشاره ای نکرده است.

افزایش 50 درصدی قیمت بلیت

رییس سازمان هواپیمایی کشور از افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی تا دو هفته دیگر خبر داد.

کاپیتان حمید پهلوانی در این زمینه توضیح داده که برای تعیین نرخ بلیت هواپیما، فاکتورهای گوناگون و ازجمله ارز در نظر گرفته می شود و با تغییرات نرخ ارز، نرخ گذاری مجدد برای قیمت بلیت، اجتناب ناپذیر شده است.

پهلوانی ابراز میدواری کرده است که فرایندی ایجاد شود تا مشکل تعیین نرخ پرواز شرکت های داخلی و خارجی که گریبانگیر صنعت هوایی شده است، برطرف شود./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
تبلیغات بریتیش‌ایرویز - زومیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توقف تمام پروازهای رفت عمره از ایران



اخبار,اخبار اجتماعی ,پروازهای عمره

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه های کشور گفت: با انجام آخرین پرواز زائران عمره گذار از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به فرودگاه های جده و مدینه تمام پروازهای عمره مفرده متوقف شد.

منوچهر سپاسی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: پیش از این از 21 فرودگاه کشور زائران سفر عمره مفرده به عربستان منتقل می شدند، اما با صدور دستور توقف سفر زائران به عربستان سعودی، تمام پروازهای زائران از ساعت 24 شب گذشته به مقصد این کشور متوقف شد.

وی افزود: پروازهای رفت حج عمره از بامداد امروز متوقف شد، اما پروازهای برگشت زائران از عربستان همچنان برقرار است و طی 10 روز آینده (چهارم اردیبهشت ماه) تمام زائران عمره گذار به کشور بازمی گردند.

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه های کشور اظهارداشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا 10 روز آینده روزانه به طور متوسط 11 پرواز از عربستان به کشور انجام خواهد تا تمام زائران عمره مفرده به میهن اسلامی بازگردند.

وی افزود: از 13 آذر ماه سال گذشته تا 22 فروردین ماه جاری در مجموع 369 هزار زائر با انجام هزار و 247 پرواز سعودی، هما و ماهان به عربستان منتقل شده اند و از امروز به مدت 10 روز دیگر عملیات بازگشت زائران عمره گذار به کشورمان ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، به دنبال تعرض ماموران سعودی در فرودگاه جده به دو نوجوان ایرانی روز گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور توقف پروازهای زائران عمره گذار به عربستان را صادر کرد و شب گذشته تمام پروازهای عمره به این کشور متوقف شد.

اخبار اجتماعی - ایرنا