اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توطئه قتل برای ازدواج با دختر مورد علاقه‌


پسر جوان وقتی با مخالفت پدر دختر مورد علاقه‌اش روبه‌‌رو شد توطئه قتل وی را طراحی کرد. این پسر می‌خواست بامرگ این مرد بتواند با دختر وی سر سفره عقد بنشیند.

روزنامه ایران: پسر جوان وقتی با مخالفت پدر دختر مورد علاقه‌اش روبه‌‌رو شد توطئه قتل وی را طراحی کرد. این پسر می‌خواست بامرگ این مرد بتواند با دختر وی سر سفره عقد بنشیند.

اواسط خردادماه سال جاری وقتی ماجرای پیدا شدن جسد مردی 45 ساله به پلیس کرج گزارش شد سناریوی یک معمای جنایی کلید خورد. مأموران دیدند که جسد این‌مرد داخل پژویی رها شده است و معاینات ابتدایی نشان داد ساعات زیادی از مرگ می‌گذرد.

متخصصان پزشکی قانونی در همان صحنه پیدا شدن اعلام کردند قربانی خفه شده و مرگش یک جنایت است.

ردیابی‌های پلیسی در صحنه جنایت با بررسی مدارک خودرو خیلی زود مأموران را به پشت درخانه قربانی رساند و مأموران پی بردند جسد متعلق به مردی افغان به نام «محمد» است. وقتی ماجرای این قتل به بازپرس دادسرای امور جنایی تهران مخابره شد تیمی از اداره 10 پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند و در تجسس‌های میدانی و ردیابی تلفن قربانی پی‌بردند محمد پیش از مرگ با مردی به نام «علی» در ارتباط بوده است.

با دستور بازپرس سپید‌نامه، «علی» دستگیر شد و در بازجویی‌های فنی ادعا کرد «محمد» به دست یک جوان ایرانی به نام «رسول» به قتل رسیده است. با این سرنخ «رسول» تحت تعقیب قرار گرفت تا اینکه وی در مغازه‌اش در پاسگاه نعمت‌آباد دستگیر شد و در بازجویی‌ها با پذیرفتن جنایت ادعا کرد مرد دیگری به نام «احمد» نیز حضور داشته است.

وی گفت: چند روز پیش از این ماجرا احمد و علی به مغازه‌ام آمدند و از من خواستند برای گوشمالی دادن محمد همراهی‌شان کنم، من قبول نمی‌کردم تا اینکه در برابر اصرار‌هایشان به‌ناچار پذیرفتم.

رسول گفت: علی به دختر قربانی جنایت علاقه‌مند بود و به‌خاطر اینکه وی با این ازدواج مخالفت می‌کرد قصد داشت محمد را بترساند. بنابراین به بهانه تفریح قرار شد محمد را به باغ کردان کرج ببریم، من نیز همراه محمد و احمد راه افتادیم و در طول مسیر مشروب خوردیم، وقتی نزدیک باغ بودیم احمد به طنابی که کف خودرو بود اشاره کرد و گفت زود باش! من حالت طبیعی نداشتم و طناب را دور گردن محمد انداختم و کشیدم، سپس ترسیدم و طناب را ر‌ها کردم، در حالی که محمد بی‌حال شده بود علی از باغ بیرون آمد و با کمک احمد دست به قتل زدیم.

وی افزود: من در این قتل بی‌گناهم و نمی‌دانم چرا دوستانم قتل را به گردن من می‌اندازند. بنا بر این‌گزارش با توجه به ادعاهای این جوان، بازپرس جنایی از کارآگاهان خواست با مواجهه حضوری و تحقیقات بیشتر پرده از راز این جنایت بردارند.


ویدیو مرتبط :
پسر کرمانشاهی که دختر مورد علاقه خود را به قتل رساند!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توطئه مادر و دختر برای قتل داماد



توطئه مادر و دختر برای قتل داماد

حکم مجازات زنی که با همدستی دخترش، داماد خود را با ضربه های دینام کولر به قتل رسانده بود، از سوی قضات دیوان عالی کشور تائید شد.

اخبار حوادث - به گزارش خبرنگار مهر، پلیس رباط کریم 22 تیر سال گذشته جسد مردی را پیدا کرد که آثار برجای ماندن روی بدنش نشان می‌داد مورد هجوم فرد یا افرادی قرار گرفته و به قتل رسیده ‌است. ماموران در بررسی سوابق مجید 40 ساله دریافتند او تاکنون بارها به دلیل جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده بود.

پریوش - همسر مقتول- ابتدا مدعی شد از سرنوشت همسرش خبر ندارد اما پلیس در تحقیقات بعدی پی برد پریوش با همدستی مادرش به نام قیمتی، دست به قتل شوهرش زده‌ است. پریوش در تحقیقات گفت: وقتی مجید خواب بود مادرم به سمتش حمله کرد و ضربه محکمی به سرش کوبید.

با این اعترافات ماموران مادر پریوش را دستگیر کردند و برای مادر و دختر قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شد.

در حالی پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که فرزندان مقتول به عنوان اولیای دم رضایت خود را اعلام کردند.

پنجم تیر ماه امسال جلسه دادگاه از جنبه عمومی جرم در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. در ابتدای جلسه نماینده دادستان به تشریح کیفرخواست پرداخت و پریوش و مادرش را در قتل مجرم اعلام کرد.

در ادامه قیمتی – متهم ردیف اول پرونده- با قرار گرفتن در جایگاه گفت : مقتول 20 سال دخترم را اذیت می کرد. او اعتیاد شدیدی به مواد مخدر داشت و زمانی که در زندان نبود پریوش را کتک می زد. روز حادثه وقتی متوجه شدم او دخترم را کتک زده عصبانی شده و با دینام کولر چند ضربه به سرش زدم . در این قتل تنها بودم و دخترم هیچ نقشی در ماجرا نداشت.

در ادامه پریوش هم با رد اتهاماتش گفت : در زمان قتل من در خانه نبودم و وقتی برگشتم مادرم مجید را کشته بود. از دادگاه درخواست دارم مرا آزاد کنید تا پیش دخترانم برگردم.

پس از آخرین دفاعیات متهمان و وکلای مدافع آنها قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و قیمتی را به 10 سال زندان محکوم کردند. پریوش نیز به اتهام معاونت در قتل به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد.

با اعتراض متهمان پرونده برای رسیدگی نهایی به شعبه 15 دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دادگاه پس از بررسی پرونده، حکم را تائید کردند./مهر