اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تهران به شهری پرخاشگر تبدیل شده است!


دبیر «پنجمین جشنواره ترافیک و رسانه» در نشست خبری این جشنواره که روز دوشنبه هفدهم مهر برگزار شد، اعلام کرد: در کشورمان روزانه حدود 60 نفر و سالانه حدود 20 هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان می‌بازند.

خبرگزاری ایسنا: دبیر «پنجمین جشنواره ترافیک و رسانه» در نشست خبری این جشنواره که روز دوشنبه هفدهم مهر برگزار شد، اعلام کرد: در کشورمان روزانه حدود 60 نفر و سالانه حدود 20 هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان می‌بازند.

 دکتر غلام‌رضا کاظمی‌دینان افزود: در ایران به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه، هر سال 120 تصادف رانندگی اتفاق می‌افتد که 8 نفر بر اثر این تصادفات کشته می‌شوند.

وی با اشاره به این که در اکثر مناطق جهان، شیوع تلفات و جراحات متأثر از تصادفات ترافیکی در حال افزایش است، اظهار کرد: عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران حدود نیمی از مرگ و میر‌های ناشی از این تصادفات را به خود اختصاص می‌دهند.

‌کاظمی‌دینان برگزاری «پنجمین جشنواره ترافیک و رسانه» را نشان‌ دهنده توجه مدیریت شهری به رسانه دانست و تصریح کرد: چنین فعالیت‌هایی در زمینه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به جامعه، در کاهش خطرات و افزایش ایمنی شهروندان موثر است.

وی برگزاری این جشنواره را فرصتی برای یادآوری آسیب‌های جسمی و روانی ترافیک به ‌شهر تهران و شهروندان آن دانست و گفت: فعالیت‌های رسانه‌ای صحیح می‌تواند به کاهش این آمار تکان‌‌ دهنده و دست‌یآبی به یک زندگی آرام و ایمن کمک کند.

کاظمی‌دینان ترافیک را دل‌مشغولی مشترک شهروندان و مسئولان شهری دانست و افزود: برای کاهش اثرات و تبعات این پیآمد نامطلوب زندگی شهری امروز باید همه دوشادوش هم تلاش کنیم تا آینده‌ای مطلوب را برای شهر و کشور خود رقم بزنیم.

وی بخش ویژه جشنواره امسال را «رسانه‌های شهروندی و ترافیک» عنوان و اظهار کرد: این بخش به منظور ایجاد حساسیت و معطوف کردن نگاه شهروندان به معضل ترافیک در نظر گرفته شده و شهروندان می‌توانند با ارسال عکس‌ها و فیلم‌های موبایلی، پیام‌های کوتاه و فضای مجازی از قبیل وبلاگ‌ها، وب سایت‌ها و شبکه‌های تعاملی در این جشنواره مشارکت فعال داشته باشند.

کاظمی‌دینان با اعلام این که همچون پارسال، امسال نیز نمایشگاهی از آثار تصویری ارسالی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این نمایشگاه که شامل تیتر، عکس و کارتون است، از ششم تا دوازدهم آبان در محل خانه هنرمندان ایران برپا می‌گردد.

دبیر جشنواره ترافیک و رسانه در پایان خاطرنشان کرد: همانند سال گذشته، در سال جاری نیز یک دوره مسابقه ویژه خبرنگاران در یکی از رشته‌های ورزشی در دو بخش آقایان و بانوان به صورت جداگانه در یکی از بوستان‌های شهر تهران برگزار می‌شود.

در ادامه این جلسه، رییس هیأت داوران «پنجمین جشنواره ترافیک و رسانه» نیز با تأکید بر این که تهران به شهری پرخاشگر تبدیل شده، گفت: شیوه رانندگی برخی رانندگان، دیگران را عصبی می‌کند و باید با هنجارسازی، هنجارشکنان را تقبیح کرد.

دکتر محمد مهدی فرقانی با تأکید بر این که فرهنگ‌سازی مقوله‌ای زمان‌بر است و تأثیر آن در دراز مدت بروز و ظهور می‌کند، افزود: فعالیت‌هایی مانند اصلاح معابر موجود و احداث معابر جدید برای بهبود فضای شهر حتما باید انجام شود، اما از آن مهم‌تر آماده کردن فضای رسانه‌ای برای انعکاس این فعالیت‌ها و نتیجه‌گیری از آن‌هاست.

این استاد علوم ارتباطات دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: هیأت داوران «جشنواره ترافیک و رسانه»، نسبت به بررسی تمام آثار از تمامی رسانه‌ها بدون توجه هیچ گونه جانبداری اقدام کرده و نتایج آن را در مراسم اختتامیه جشنواره اعلام خواهد کرد.

«پنجمین جشنواره ترافیک و رسانه» با هدف گسترش فرهنگ ترافیک و ارزیابی آثار نوشتاری، دیداری و شنیداری در این زمینه، چهاردهم آبان سال جاری و هم‌زمان با «روز فرهنگ عمومی» از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار می‌شود.


ویدیو مرتبط :
تبدیل شهری هوشمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهران شهری بسیار تمیز است/ شهردار تهران هم مثل شهردار سابق بدنبال رئیس جمهور شدن است



 

 

تهران شهری بسیار تمیز است/ شهردار تهران هم مثل شهردار سابق بدنبال رئیس جمهور شدن است

 

فرید زکریا در "سی ان ان" به بیان خاطراتی از پایتخت ایران پرداخته است.

وی نوشته است: تهران شهری بزرگ و وسیع است. 8 میلیون نفر در این شهر که مانند دشتی نیمه خشک است، زندگی می کنند.

تهران در سایه ی رشته کوه های البرز قرار دارد و مرتفع ترین قله های این کوه ها همیشه پوشیده شده از برف است.

اولین برداشت من از تهران نظافت این شهر بود. تهران به عنوان یک شهر در حال توسعه ی بسیار تمیز  بود و تفاوت زیادی با شهری مثل قاهره داشت.

زکریا دلایل خود برای تمیز بودن تهران را چنین بیان می کند: برای مثال، خیابان ها هر روز جارو می شوند و آشغال ها روزانه جمع اوری می شود. ترافیک شهر وحشتناک است که این موضوع،  به سبب خرید خودرو از سوی طبقه ی متوسط رو به رشد جامعه است.

این شهر دارای یک شبکه ی بزرگ از جاده ها، بزرگراه ها، اتوبوس ها و مترو است. همه ی آنها هم تمیز هستند.

ایرانیان به من می گفتند که این تمیزی و نظم شهر به خاطر دغدغه خود ایرانی ها مبنی بر تمیزی و نظم است. البته برخی دیگر این وجهه ی شهر را کار شهرداری دانستند.

راستی! اخرین شهردار تهران رئیس جمهور فعلی ایران است و گزارش شده است که شهردار فعلی تهران هم به دنبال ریاست جمهوری است.

تهران شهری شلوغ و بین المللی است. از بازار تا هر مغازه ای در محله ها، شما ایرانی ها را همواره در حال کار اقتصادی مشاهده می کنید.

به دلیل تحریم ها، تنها چندین برند غربی در تهران دیده می شود. هر بانک، مغازه و بوتیک اسم خاص خود و تولیدات خاص خود را دارد. البته باید گفت که استثناهایی هم وجود دارد: کوکاکولا در اینجا مثل تمام دنیا وجود دارد.

ایرانیان مردم مادی گرایی هستند و از تحریم ها و انزاویشان دل خوشی ندارند. اما باید گفت که انها مردم ناسیونالیستی هستند.

زنان در ایران از سر تا نوک پا پوشیده شده هستند اما برخی از زنان موفق به دور زدن محدودیت ها و تدبیل آن به یک مد شده اند. شما می توانید زنان را با لباس های به خصوص و به همراه روسری های رنگارنگ ببینید.

گروهی از زنان ایرانی، بسیار آرایش می کنند، آنها تحصیل کرده و دارای حق اظهار نظر هستند به خوبی در جامعه ی ایران جای گرفته اند.

زمانی که رانندگی زنان ایرانی را به سمت محل کارشان مشاهده می کنید، به خاطر می اورید که زنان جمهوری اسلامی ایران به طور قابل ملاحظه ای از زنان عربستان آزادترند.

انچه فهم آن را برای غربی ها سخت می کند، این است که احمدی نژاد در ایران میانه رو نگاشته می شود. او از کاهش محدودیت ها برای زنان دفاع کرده و اجازه حضور در مسابقات فوتبال را به آنان داده است.

برای مثال، او در مورد تاریخ قبل از اسلام ایران با افتخار و غرور صحبت می کند. بسیاری در ایران معقدتد که او می خواهد رئیس جمهوری باشد که رابطه با امریکا را به حالت عادی برگرداند. اما با اتفاقات پیش امده مثل بن بست هسته ای و ادعای ترور سفیر عربستان! ، این خواسته اندکی بعید به نظر می رسد..../انتخاب