اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تقویم برترین‌ ها: روز پدر


در سراسر دنیا، روزی برای بزرگداشت این مردهای بزرگوار و زحمت‌کش وجود دارد. در ایران اسلامی، روز 13 رجب را برای این منظور در نظر گرفته اند. روزی بسیار مبارک که حیدر کرار، امام على(ع) در این روز متولد شده است.

 
 
 

صبح بخیر:

آنچه برای مرد ننگ است، غصه است. امام على(ع)

پدر، دوست‌داشتنی ترین موجود روی زمین است. با صبر و مهربانی های بی دریغی که دارد، همیشه انسان را در یک خلسه عاشقانه فرو می برد و با خود می اندیشی چه خوب که چنین انسانی همیشه همچون کوه پشت سر توست و می توانی همیشه به او تکیه کنی. پدرها، هر چه باشند، سرشارند از محبت. شاید به ظاهر نتوان واکنشی از آنها دید، اما در عرصه های مختلف زندگی، وقتی می بینی با سوال های مردانه و غیرمستقیم وضعیت زندگی تو را جویا می شود، می فهمی با چه ظرافتی نگران توست.

تقویم برترین‌ها: روز پدر

در سراسر دنیا، روزی برای بزرگداشت این مردهای بزرگوار و زحمت‌کش وجود دارد. در ایران اسلامی، روز 13 رجب را برای این منظور در نظر گرفته اند. روزی بسیار مبارک که حیدر کرار،  امام على(ع) در این روز متولد شده است.

امام على(ع) در روز جمعه 13 رجب سال سى‌‏ام عام الفیل و در خانه‌ی خدا متولد شد.

این امام بزرگوار تاثیر بسیاری بر تاریخ مسلمان گذاشته است. هنگامی که پدر وی در تنگنای مالی قرار داشت، پیامبر مسوولیت نگهداری از او را به عهده گرفت و از این رو، امام علی (ع) تحت تربیت حضرت رسول (ص) بزرگ و به بزرگ‌مرد اسلام تبدیل شد.

خوب است بدانید روز پدر و روز مرد به ایران و اسلام محدود نمی شود و در تقویم بیشتر کشورهای دنیا روز پدر وجود دارد. به همین منظور در ادامه مطلب چندین کشور را انتخاب کرده ایم که شاید آگاهی از آنها برایتان جالب باشد. 

تقویم برترین‌ها: روز پدر

• استرالیا: مردم در استرالیا، در اولین یکشنبه سپتامبر روز پدر را گرامی می‌دارند، این روز تعطیلی عمومی نیست. هر ساله در ۳۲ شهرستان ایالت ویکتوریا برای بزرگداشت پدرها و نشان دادن اهمیت نقشی که آن‌ها در تربیت فرزندان دارند، جشنی برگزار می‌شود و به پدران برگزیده «جایزه پدر سال» داده می‌شود.

• آمریکا:
در آمریکا در سومین یکشنبه ماه ژوئن، روز پدر جشن گرفته می‌شود.

• اسپانیا:
روز پدر در روز جشن یوسف مقدس، در ۱۹ مارس گرامی داشته می‌شود. در این روز مقدس، بانک‌ها و بسیاری از مغازه‌ها تعطیل هستند.

• آلمان: روز عروج مسیح به آسمان به عنوان روز پدر در نظر گرفته شده‌است. این روز، تعطیل رسمی است و در برخی مناطق آلمان به آن «روز مرد» نیز می‌گویند.

• ایتالیا:
در ایتالیا، مطابق سنت‌های کاتولیک روم، روز پدر در ۱۹ مارس، «روز یوسف مقدس» گرامی داشته می‌شود. این روز یک تعطیلی عمومی نیست.

• ژاپن:
در ژاپن در سومین یکشنبهٔ ژوئن روز پدر گرامی داشته می‌شود. این روز تعطیل عمومی نیست.

• کانادا:
روز پدر در کانادا در سومین یکشنبهٔ ماه ژوئن گرامی داشته می‌شود، این روز یک تعطیلی عمومی نیست. معمولا افراد در این روز، روز خود را با پدر خانواده سپری می‌کنند، جشن کوچکی می‌گیرند و هدیه می‌دهند.

• کره: در کره، روز پدر و مادر در ۸ مه هر سال گرامی داشته می‌شود. این روز تعطیل رسمی نیست.

• مالزی:
در مالزی در سومین یکشنبهٔ ژوئن روز پدر گرامی داشته می‌شود. این روز تعطیل عمومی نیست.

• پاکستان:
در پاکستان روزی به نام روز پدر وجود ندارد. تنها آن‌هایی که از آمریکایی‌ها تاثیر گرفته‌اند به پیروی از آن‌ها سومین یکشنبهٔ ژوئن را به عنوان روز پدر گرامی می‌دارند.

این روز عزیز بر همه پدرهای دنیا مبارک.

تقویم برترین‌ها: روز پدر


ویدیو مرتبط :
روز پدر مبارک -هدیه روز پدر در سایت الو alo.ir

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تقویم برترین‌ ها: روز ارتباطات و روابط عمومی


17 می، روز جهانی ارتباطات است. این روز که مصادف با 27 اردیبهشت ماه است، در ایران نیز به عنوان «روز ارتباطات و روابط عمومی» ثبت شده است. این روز فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی را به‌عنوان هنر هشتم مورد تقدیر قرار دهیم.

 
 
 

صبح بخیر: 17 می، روز جهانی ارتباطات است. این روز که مصادف با 27 اردیبهشت ماه است، در ایران نیز به عنوان «روز ارتباطات و روابط عمومی» ثبت شده است.  این روز فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی را به‌عنوان هنر هشتم مورد تقدیر قرار دهیم.

امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است. نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت های حرفه ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است. بنابراین،‌ از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تأکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع،‌ منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی، دخالت در روند تصمیم گیری سازمان است.

اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

تقویم برترین‌ها: روز ارتباطات و روابط عمومی

آنچه اهمیت دارد این است که کار روابط عمومی تسهیل و خدمت به مدیریت است نه مدیر. برای آنکه محور اساسی کار روابط عمومی کسب منافع برای کل سازمان است نه برای شخصی که در رأس هرم سازمانی قرار گرفته است. بنابراین باید به روابط عمومی و کارکردهای آن، بهتر و منطقی تر نگاه کرد. در این صورت است که روابط عمومی می‌تواند در سازمان موفق عمل کند.

 در عصری که ما در آن بسر می بریم، روابط عمومی به عنوان یک جریان همیشه پویا در عرصه جهانی، ملی و منطقه ای می تواند نگاه  جامعه و به ویژه مسوولان را به خود معطوف کند. نگاهی که بعضا نیازمند توجه است و چشم‌پوشی از آن قابل اغماض نیست چرا که به حاشیه بردن روابط عمومی در سازمان می تواند برای یک سازمان تبعات ناگواری داشته باشد.

باید قبول کنیم که روابط عمومی در کشور ما آن گونه که بایسته و شایسته است به جایگاه واقعی خود دست نیافته است هر چند که در این رابطه پیشرفت های محسوسی صورت گرفت اما نسبت به سایر کشورهای جهان می توان گفت که ما هنوز در ابتدای راه هستیم، در ابتدای همین راه باید گفت این روزها درا کثر سازمان ها و نهادها، روابط عمومی با بی مهری روبرو شده اند و این نکته را هم می توان گفت که بی مهری به روابط عمومی زمانی برای مدیران وسازمان ها مشکل آفرین خواهد شد

تعریف بین المللی روابط عمومی

در ماه می سال 1960 میلادی انجمن جهانی روابط عمومی تعریف زیر را برای روابط عمومی تدوین و تصویب کرد: «کارهای روابط عمومی شامل است بر تقویم افکار عمومی، ارزیابی و تفسیر آن بر حسب منافع یک سازمان، شناساندن سازمان به مردم مربوط به خود و همچنین آن مردم به سازمان.

روابط عمومی بخشی از وظایف مدیریت سازمان است، عملی است ممتد، مداوم وطرح ریزی شده که از طریق آن، افراد سازمان ها می کوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آن ها سر وکار دارند بدست آورند.»

تاریخچه روابط عمومی


در مورد تاریخچه این روز باید بگوییم، در ۱۷ می سال ۱۸۶۵ میلادی «اتحادیه تلگرافی بین المللی» در پاریس تشکیل شد. از آن تاریخ به بعد نام این اتحادیه دستخوش تحول شد و سرانجام در ۳۰ اکتبر ۱۹۰۶ میلادی در کنفرانس «اتحادیه تلگرافی بین الملل» تصمیم گرفته شد که «اتحادیه رادیو و تلگرافی بین الملل» نیز تشکیل شود. در ۹دسامبر سال ۱۹۳۲ میلادی به موجب «عهدنامه مادرید» با وحدت دو اتحادیه یاد شده فوق، «اتحادیه بین المللی ارتباطات دور» شروع به کار کرد. در واقع روز جهانی ارتباطات یادآور تأسیس این اتحادیه ها برای پیشرفت ارتباطات است.

سابقه عضویت ایران در «اتحادیه تلگرافی بین المللی» بیش از یکصد سال است. نهاد مذکور پس از جنگ جهانی دوم و تشکیل سازمان ملل، به موجب تصمیم کنفرانس عمومی نمایندگان دولت های عضو، این اتحادیه به صورت نهاد تخصصی سازمان ملل درآمد واز آن زمان تاکنون، جزو مؤسسات ویژه سازمان ملل متحد بوده است.

پس از سال ها تلاش و پیگیری دست‌اندرکاران روابط عمومی و جامعه روابط عمومی، روابط عمومی ایران صاحب روز ملی گردیده است.