اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تغییر تمام کتب درسی تا سال 96


رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه تمام کتب درسی تا سال 96 بر اساس برنامه ‌درسی ملی به طور کامل تغییر می‌کند، گفت: بر اساس برنامه درسی ملی، 50 ساعت آموزش رسمی خارج از کلاس پیش‌بینی شده است.

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه تمام کتب درسی تا سال 96 بر اساس برنامه ‌درسی ملی به طور کامل تغییر می‌کند، گفت: بر اساس برنامه درسی ملی، 50 ساعت آموزش رسمی خارج از کلاس پیش‌بینی شده است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نقشه اصلی تولید محتوا و بسته آموزشی بر اساس برنامه درسی ملی خواهد بود، اظهار داشت: در مؤلفه‌هایی مانند معلم، نگاه به مدیر مدرسه، دانش‌آموز، بسته آموزشی، فضا و ساعات آموزشی و روش‌های آزمون، اصلاحات لازم صورت می‌گیرد و بر اساس برنامه درسی ملی طراحی و تدوین خواهند شد.
 
وی به وضعیت کتب درسی اشاره کرد و ادامه داد: کتاب‌های پایه‌های اول، دوم و سوم ابتدایی و اول «متوسطه اول» (اول راهنمایی) همسو با برنامه ‌درسی ملی تغییر کرده‌اند؛ اما کتاب پایه ششم ابتدایی بر اساس دانش پایه پنجم ابتدایی و اهداف دوره ابتدایی قبل تدوین شده‌ است که پس از آنکه کتب پایه‌های چهارم و پنجم ابتدایی را بر اساس برنامه درسی ملی تدوین کردیم، کتب پایه ششم نیز اصلاح می‌شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه اهداف دوره‌ها و پایه‌های تحصیلی بر اساس برنامه درسی ملی تدوین می‌شود، افزود: در برنامه درسی ملی 50 ساعت آموزش رسمی خارج از کلاس پیش‌بینی شده است و 50 ساعت نیز در اختیار ادارات آموزش و پرورش مناطق قرار دارد که بر اساس اقتضائات منطقه‌ای و محلی برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنند.
 
وی با بیان اینکه تغییر تمام کتب درسی طی 6 سال محقق می‌شود، گفت: دو سال از این 6 سال سپری شده است و در سال 96 تمام کتب درسی تغییر می‌یابد.
 
به گزارش فارس، رئیس‌جمهور مصوبه برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران را 28 اسفند 91 برای اجرا به وزیر آموزش و پرورش ابلاغ کرد؛ وزیر آموزش و پرورش نیز طی نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، مصوبه «برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران» مصوب جلسات 857 تا 872 شورای عالی آموزش و پرورش را برای اجرا ابلاغ کرد.
 
«برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران»، بُن مایه و فونداسیون همه دروس بوده و به عنوان نقشه راه تمام کتاب‌های درسی است که نحوه اداره کلاس، ساماندهی زمان تدریس، شیوه‌ها و فنون تدریس، هم‌نوایی و توالی بین دروس بر مبنای آن تعیین می‌شود.
 
این برنامه، تعیین کننده محتوای همه کتب درسی و فعالیت‌های برنامه و فوق برنامه درون و برون مدرسه‌ای است که برای طی مراحل قانونی و تصویب نهایی آن در شورای عالی آموزش و پرورش و توشیح آن توسط رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش بیش از سه سال کار کارشناسی و محتوایی وسیع و متراکم صورت گرفته و برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، «برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران» تدوین شده است تا خلأ فقدان سندی معتبر و مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی را جبران کند.
 
«برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران» به عنوان یکی از مهم‌ترین زیر نظام‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و مبنای تمام فعالیت‌های نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور قرار خواهد گرفت.


ویدیو مرتبط :
تغییر کتب درسی 94

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت کتب درسی سال تحصیلی جدید+جدول قیمت



 
 اخباراقتصادی - قیمت کتب درسی سال تحصیلی جدید+جدول قیمت

لیست بهای هر دوره از کتاب‌های درسی به همراه لوح فشرده در سال تحصیلی ۹۴ـ۹۳ اعلام شد.

بهای هر دوره کتاب اول ابتدایی با لوح فشرده 129.000 ریال، بهای هر دوره کتاب دوم ابتدایی با لوح فشرده 133.000 ریال، بهای هر دوره کتاب سوم ابتدایی با لوح فشرده 155.000 ریال، بهای هر دوره کتاب چهارم ابتدایی به علت جدیدالتألیف بودن متعاقباٌ اعلام می‌شود، بهای هر دوره کتاب پنجم ابتدایی با لوح فشرده 154.000 ریال، بهای هر دوره کتاب ششم ابتدایی با لوح فشرده 185.000 ریال اعلام شد.

 

اخبار,اخباراقتصادی,لیست بهای   کتاب‌های درسی


همچنین قیمت کتابهای پایه اول و دوم دوره اول متوسطه (هفتم و هشتم) متعاقباٌ اعلام خواهد شد؛ ضمن اینکه کتاب‌های پایه هشتم برای سال تحصیلی آینده جدیدالتألیف خواهد بود.

*قیمت کتاب‌های دبیرستان و پیش دانشگاهی
بهای هر دوره کتاب اول دوره متوسطه دوم (اول دبیرستان) با لوح فشرده 216.000 ریال، بهای هر دوره کتاب دوم تجربی از متوسطه دوم با لوح فشرده 283.000 ریال، بهای هر دوره کتاب دوم ریاضی از متوسطه دوم با لوح فشرده 280.000 ریال، بهای هر دوره کتاب دوم انسانی از متوسطه دوم با لوح فشرده 301.000 ریال، بهای هر دوره کتاب سوم تجربی از متوسطه دوم با لوح فشرده 254.000 ریال، بهای هر دوره کتاب سوم ریاضی از متوسطه دوم با لوح فشرده 314.000 ریال، بهای هر دوره کتاب سوم انسانی متوسطه دوم با لوح فشرده 267.500 ریال، بهای هر دوره کتاب پیش‌دانشگاهی رشته تجربی با لوح فشرده 171.000 ریال، بهای هر دوره کتاب پیش‌دانشگاهی رشته ریاضی با لوح فشرده 170.000 ریال، بهای هر دوره کتاب پیش‌دانشگاهی رشته انسانی با لوح فشرده 170.000 ریال و بهای هر دوره کتاب پیش‌دانشگاهی رشته هنر با لوح فشرده 316.500 ریال اعلام شد.

همچنین قیمت فروش لوح فشرده ضمیمه کتاب درسی در سال تحصیلی 94ـ93 به شرح ذیل اعلام شد:

اخبار,اخباراقتصادی,لیست بهای   کتاب‌های درسی


قیمت فروش تک سی‌دی 4700 ریال، قیمت فروش دو سی‌دی 7800 ریال، قیمت فروش تک دی‌وی‌دی 6000 ریال، قیمت فروش دو دی‌وی‌دی 10500 ریال و قیمت فروش سه دی‌وی‌دی 14800 ریال اعلام شد.
 اخباراقتصادی - فارس