اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصویر چهره شیطانی دشمن خطرناک جمعیت


یك عكاس اهل چك در یكی از جالب‌ترین تصاویر خود دست به ثبت یكی از خطرناكترین حشرات روی زمین با چهره‌ای شیطانی زده است.

خبرگزاری ایسنا: یك عكاس اهل چك در یكی از جالب‌ترین تصاویر خود دست به ثبت یكی از خطرناكترین حشرات روی زمین با چهره‌ای شیطانی زده است.

سوسك شاخ‌دراز توسط توماس سلار 19 ساله در جمهوری دومینیکن به تصویر كشیده شده و در میان حشرات، به عنوان خطرناك‌ترین دشمن جمعیت معرفی شده است.



شاخكهای چهار سانتیمتری این سوسك از چشمان شیطانی قرمز رنگ برخوردار است.

محققان آمریكا اخیرا به انتشار یك هشدار جدی در مورد حمله این سوسك به این كشور پرداخته است. بیش از 20 هزار گونه مختلف این حشره در جهان وجود دارد.

ماه اوت اوج هجوم این سوسك بوده كه به عنوان آفت مهاجم ویرانگر معرفی شده است. این سوسكها برای اولین بار در سال 1996 پس از سفر در یك ماده بسته بندی چوبی از آسیا به آمریكا دیده شدند.

این حشره مهاجم از 13 نوع مختلف درختان چوب جنگلی تغذیه كرده و در نهایت آنها را از بین می‌برد. درختان افرا، بید، نارون قرمز، شاه‌بلوط هندی و فان از رایجترین درختان میزبان برای این حشرات هستند.



حقایق جالب سوسك شاخ‌دراز

- سوسك شاخ‌دراز آریایی حدود یك تا 1.5 اینچ است.

- شاخكهای بلند این سوسك به رنگ سفید و سیاه بوده و از بدن حشره بزرگتر است.

- بدن این سوسك شش پا درخشان بوده و نقطه‌های سفید كمی روی آن وجود دارد و پاهای آن نیز آبی رنگ است.



این حشره از سال 1996 درختان ایلات ایلینویز، نیوجرسی، نیویورك، ماساچوست و اوهایو را آلوده كرده و باعث بریده شدن بیش از 80 هزار درخت میزبان شده است.

سوسك شاخ‌دراز مناطق تفریحی، ‌جنگلها و درختان سایه‌دار شهرها و حومه آنها را تهدید می‌كند. از این رو اولین خط دفاع در برابر این حشره، عموم مردم هستند؛ چرا كه تشخیص زودهنگام بسیار موثر بوده و می‌تواند تعداد درختان بیشتری را نجات دهد.

سوسكهای بالغ بیشتر در تابستان و اوایل پائیز فعال بوده و بر روی درختان، شاخه‌ها، دیوارها، مبلمان بیرون خانه، خودروها، پیاده‌روها و فیلتر استخر مشاهده می‌شوند.    


ویدیو مرتبط :
دشمن شناسی و شناخت وسوسه های شیطانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چهره چه کسی را در این تصویر می بینید؟!


یرای اینکه چهره او را ببینید سر خود را مدام به چپ و راست حرکت بدهید و به عکس دقت کنید.