اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشکر از جنتی به خاطر «عصبانی نیستم»


نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از وزیر ارشاد که با عمل به وظیفه قانونی‌اش بر فیلم ها نظارت می‌کند، تشکر کرد.

خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی‌ درباره تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌به ویژه که اخیرا وزیر ارشاد اکران «عصبانی نیستم» را فعلا امکان ناپذیر اعلام کرده است، اظهار کرد: ما در کار اجرایی وزارت ارشاد دخالت نمی‌کنیم.

ارشاد وظایفی در ارتباط با ممیزی فیلم ها برعهده دارد که آن را انجام می‌دهد. ما تشکر می‌کنیم که دستگاه های اجرایی وظایف خود را طبق قانون و چارچوبی که نظام مشخص می‌کند با رعایت خطوط قرمز انجام می‌دهند.

وی افزود: کاری که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌انجام داد وظیفه قانونی اش بوده و ما از او تشکر می‌کنیم.

روز گذشته یکشنبه 18 آبان محمدرضا فرجی مدیر کل سینمای حرفه‌ای در نامه ای به رئیس شورای صنفی اکران خواستار خارج شدن فیلم «عصبانی نیستم» از دستور اکران شد.

در نامه او آمده بود: «با توجه به حواشی به وجود آمده در خصوص فیلم «عصبانی نیستم» و اعلام نظر کمیسیون های محترم فرهنگی و اصل نود مجلس شورای اسلامی‌و حسب نظر مقام عالی وزارت و رئیس محترم سازمان، نظر به اینکه انجام اصلاحات خواسته شده مستلزم صرف زمان بیشتری می‌باشد مقتضی است فیلم یاد شده فعلاً از دستور اکران خارج گردد؛ بدیهی است پس از انجام اصلاحات و تایید وزیر محترم تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.»

پیش از این نیز علی جنتی وزیر ارشاد اکران «عصبانی نیستم» را در شرایط فعلی منتفی اعلام کرده بود.


ویدیو مرتبط :
پاسخ قاطع علی جنتی به مجلس درباره "عصبانی نیستم"

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر جنتی درباره «عصبانی نیستم»‌


وزیر فراهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت:‌ وزارت ارشاد هنوز تصمیمی درباره صدور مجوز اکران فیلم «عصبانی نیستم»‌ نگرفته است.

خبرگزاری تسنیم: وزیر فراهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت:‌ وزارت ارشاد هنوز تصمیمی درباره صدور مجوز اکران فیلم «عصبانی نیستم»‌ نگرفته است.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در جمع خبرنگاران با اشاره به مجوز اکران فیلم «عصبانی نیستم»، گفت: با اینکه اصلاحات زیادی بر روی این فیلم انجام شد تا به یک فیلم اجتماعی تبدیل شود، اما هنوز تصمیم قاطعی درباره اکران آن گرفته نشده است.

او با اشاره به نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و حمایت‌های ارشاد از این نمایشگاه گفت:‌ هم در این دوره و هم در دوره‌های گذشته حمایت‌های مادی و معنوی از کتاب‌های دفاع مقدسی انجام شده است،‌ هم‌چنین از این آثار عناوینی خریداری شده است تا برای مدارس و مراکز آموزشی ارسال شود.

جنتی با بیان این مطلب که حمایت از آثار دفاع مقدسی جزو اولویت‌های وزارت ارشاد است،‌ گفت: این حمایت‌ها یا به شیوه خرید کتاب است یا حمایت در مرحله چاپ است.

وزیر ارشاد «دا»‌خاطرات سیده‌زهرا حسینی از دفاع مقدس را آخرین کتاب دفاع مقدسی که خوانده است،‌ عنوان کرد و گفت:‌ این کتاب بهترین رمانی است که متشر شده و جزو آثار ارزشمند دفاع مقدس به شمار می‌رود.