اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تخلف اپراتورهای موبایل در نصب دکل ها


رئیس شورای شهر تهران از تخلف اپراتورهای موبایل در نصب دکلهای تلفن همراه در برخی مناطق تهران خبر داد و گفت: گزارش تخلفات این اپراتورها از سوی شرکت ارتباطات مشترک شهر به این اپراتورها داده شده و آنها ملزم به اصلاح این موارد شده اند.

خبرگزاری مهر: رئیس شورای شهر تهران از تخلف اپراتورهای موبایل در نصب دکلهای تلفن همراه در برخی مناطق تهران خبر داد و گفت: گزارش تخلفات این اپراتورها از سوی شرکت ارتباطات مشترک شهر به این اپراتورها داده شده و آنها ملزم به اصلاح این موارد شده اند.

مهدی چمران در خصوص ممانعت شورای شهر تهران برای نصب دکل ها و آنتن های موبایل توسط اپراتورهای تلفن همراه اظهار داشت: اگرچه تاکنون مضرات آنتهای موبایل به اثبات نرسیده است اما تلاش بر این است که اقدامات به نحوی صورت گیرد که تاثیرات تشعشعات ناشی از این آنتن ها، به حداقل ممکن برسد.

وی با بیان اینکه تاثیر آنتن های موبایل به بدن انسان از تاثیر گوشی موبایل به بدن کمتر است گفت: اما اپراتورهای موبایل باید در نصب آنتن ها و دکل های BTS در اماکن شهری از استاندارد لازم پیروی کنند با این حال شاهد آن بوده ایم که در برخی مناطق بدون رعایت فاصله مناسب اپراتورها اقدام به نصب دکل کرده اند که در این زمینه اخطار لازم از سوی شرکت ارتباط مشترک شهر به این اپراتورها داده شده است.

رئیس شورای شهر افزود: با وجودی که ممکن است تشعشعات آنتن های موبایل بر روی کودکان تاثیر منفی داشته باشد از اپراتورهای موبایل خواسته ایم نزدیک مدارس، کودکستان ها و بیمارستانها و نزدیک پنجره منازل از نصب دکل خودداری کنند.

چمران تصریح کرد: اصرارمان این است که اپراتورها برای نصب آنتن های موبایل از شرکت ارتباط مشترک شهر مجوز لازم را دریافت کنند؛ چرا که با این ساماندهی می توانیم تا حد زیادی از خطرات احتمالی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به تحقیقاتی که در دانشگاه امیرکبیر برروی تشعشعات آنتن های Bts انجام شده افزود: در این تحقیقات خطراتی به اثبات نرسیده است اما با این وجود باید استانداردهای لازم را در نصب این آنتن ها به کار گیریم.

چمران ادامه داد: گزارش تخلفات از سوی شرکت ارتباط مشترک شهر داده شده و اپراتورها ملزم به اصلاح نحوه نصب و راه اندازی دکل های موبایل شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که اپراتورها استانداردها و الزامات را رعایت کنند مشکلی در نصب آنتن های BTS نخواهند داشت.


ویدیو مرتبط :
ویدئو: مقایسه تعرفه حج اپراتورهای ایرانی با اپراتورهای عربی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چالش شهرداری با اپراتورهای موبایل بر سر دکل‌ها



اخبار,اخبار آجتماعی,دکل

شهرداری تهران اقدام به جمع‌آوری سایت‌های اپراتورهای موبایل کرده است‌. این اقدام بر اساس حکم کمیسیون ماده «100» شهرداری تهران بوده که باعث عدم آنتن دهی موبایل در مناطق این شهر می‌شود. به گفته کارشناسان این کارعلاوه بر تضییع حقوق اپراتورهای موبایل، حقوق مشترکین را نیز نادیده می‌گیرد.»

حمله ماموران شهرداری به ارتباطی E679 همراه اول واقع در منطقه اختیاریه طی روزهای گذشته واکنش رییس کمیته مخابرات مجلس را به همراه داشت‌.

رییس کمیته مخابرات مجلس گفت: شهرداری و شورای شهر ظاهرا با اقدامی غیرعقلانی به‌دنبال جمع‌آوری موبایل در تهران هستند که پیشنهاد می‌کنم دنبال راه‌حل مناسب‌تری باشند.

اقدامی غیر‌عقلانی
رمضانعلی سبحانی‌فر، اقدامات شهرداری و شورای شهر در راستای جمع‌آوری سایت‌های اپراتورهای موبایل را غیر‌عقلانی مطرح کرد و گفت: به نظر می‌رسد این کار شیوه‌ای غیر اصولی است زیرا اگر قرار باشد به این شکل برخورد کنند باید تمامی سایت‌های BTS را از سطح شهر جمع‌آوری نمایند.


وی عنوان کرد: اگر راه‌حل مناسبی انتخاب نشود، شهرداری ظاهرا تا جمع کردن موبایل از سطح تهران پیش خواهد رفت زیرا معنای چنین برخوردی غیر از این نیست.

سایت‌های مشترک برای تمامی اپراتورها
رییس کمیته مخابرات مجلس با بیان اینکه شهرداری باید با اپراتورهای موبایل و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دور یک میز بنشیند و مشکلات را حل کند، گفت: یکی از راهکارها برای کاهش تعداد سایت‌های مخابراتی، استفاده از سایت‌های مشترک برای تمام‌ اپراتورهای موبایل است. به این شکل در پوشش و آنتن‌دهی موبایل هم خللی ایجاد نمی‌شود.
او افزود: وقتی شهرداری با ضرب‌الاجل سایت‌ها را جمع‌آوری می‌کند حقوق بخشی از مشترکان موبایل ضایع می‌شود.

نادیده گرفتن حقوق مردم
سبحانی‌فر با تاکید بر اینکه هزینه راه‌اندازی هر سایت مخابراتی برای اپراتورها بسیار سنگین است، اذعان کرد: شهرداری و کمیسیون ماده 100 با جمع‌آوری سایت‌ها، علاوه بر تضییع حقوق اپراتورهای موبایل، حقوق مشترکین را نیز نادیده می‌گیرد که این کار اصلا شایسته این نهاد نیست.

وی در پاسخ به این سوال که با ادامه چنین رفتاری، مجلس در بعد قانونی و جلوگیری از تضییع حقوق مشترکین موبایل و اپراتورها ورود نمی‌کند، گفت: مشکل در حال حاضر این است که هر کس راه خودش را می‌رود اما با این حال اگر خلای قانونی دیده شود، قطعا وارد موضوع می‌شویم.

 

رییس کمیته مخابرات مجلس با بیان اینکه اکنون خلای قانونی در این زمینه مشاهده نمی‌کنم، تصریح کرد: اگر اپراتورها احساس می‌کنند مشکلات عدیده‌ای برای آنها در نصب و راه‌اندازی آنتن‌های تلفن همراه ایجاد شده است و نیاز به تصویب قانونی در مجلس دارد، بهتر است لایحه‌ای به ما در مجلس ارایه شود تا ما آن را به قانون تبدیل کنیم تا از این طریق مشکلات توسعه تلفن‌همراه از پیش‌روی آنها برداشته شود.

شهرداری‌: دکل‌ها زیبایی شهر را بر هم زده است
چنین کاری از سوی شهرداری جدید نیست‌. پیش از این گفته شده بود برای سایت‌هایی که فاقد مجوز حقوقی باشند، با دستور دادستان حکم قضایی صادر می‌شود و در نتیجه دکل‌های مربوطه جمع‌آوری می‌شوند. شهرداری معتقد است تعدد دکل‌های ارتباطی در شهر، زیبایی آن را بر هم زده علاوه بر اینکه می‌تواند سلامتی مردم را نیز تهدید کند.این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که دو هفته گذشته رحمت‌الله حافظی، رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران‌ نسبت به نصب دکل‌های مخابراتی از سوی اپراتورهای همراه هشدار داد و اعلام کردکه دیگر اجازه نصب حتی یک دکل مخابراتی در شهر تهران را نمی‌دهد چرا‌که نمی‌خواهد تهران به مزرعه دکل‌های مخابراتی تبدیل شود.

یک دهه اختلاف میان شهرداری و اپراتورها
این اظهارات مربوط به یک اختلاف چند ساله بین شهرداری تهران و برخی اپراتورهای همراه همچون شرکت ارتباطات سیار ایران است.

 

اسفند‌ماه سال گذشته وقتی این شرکت از سوی وزارت ارتباطات درباره اختلال شبکه‌های 3G و 4G اخطار دریافت کرد مدیر‌عامل آن اعلام کرد که اختلالات به‌وجود آمده نه به دلیل نواقص در ایجاد این شبکه‌ها بلکه به دلیل جمع‌آوری دکل‌های مخابراتی از سوی شهرداری در مناطق مختلف بوده است.

وحید صدوقی، مدیر همراه اول‌ برخی اختلالات شبکه این اپراتور را در حال حاضر به دلیل جمع‌آوری دکل‌های مخابراتی از سوی شهرداری در مناطق مختلف می‌داند و معتقد است اینکه شهرداری سایت‌های مخابراتی را جمع‌آوری می‌کند، بزرگ‌ترین خیانت را به مردم کرده زیرا بررسی‌های همراه اول و سازمان انرژی‌‌‌ اتمی نشان می‌دهد در صورت بالا‌ بودن سیگنال، میزان مضرات تشعشعات موبایل کاهش پیدا می‌کند.وی سال گذشته گفته بود وقتی 15 سایت در شهر جمع‌آوری می‌شود، قطعا ارتباط در منطقه قطع خواهد شد. بیش از 200 سایت طی سه سال در انبار همراه اول خاک می‌خورد و شهرداری مجوز نصب نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: وقتی ظرفیت توسعه پیدا می‌کند و مشترکین افزوده می‌شوند باید ظرفیت سایت برای پوشش‌دهی متناسب باشد، علاوه بر آن در تهران هر روز آپارتمان‌سازی می‌شود و ما نیز باید طراحی‌های سایت‌های خود را متناسب با آن تغییر دهیم. وقتی اجازه این ظرفیت‌سازی به همراه اول داده نشود، با مشکل مواجه خواهیم شد.

اخبار اجتماعی - تسنیم