اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تبادل تسلیحاتی بین كره شمالی و ایران صحت ندارد


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادعای غربی‌ها مبنی بر تبادل تسلیحات موشكی را بین كره شمالی و جمهوری اسلامی ایران رد كرد.

سردار احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در خصوص ادعای غربی‌ها مبنی بر تبادل تسلیحات موشكی بین كره شمالی و جمهوری اسلامی ایران، این موضوع را رد كرد و اظهار داشت: ایران در عرصه صنعت دفاعی كاملاً خودكفا است و نیازی به كشورهای دیگر ندارد و هیچ‎چیزی در این حوزه بین ما تبادل نشده است.



در روزهای اخیر سازمان ملل در گزارشی مدعی شد جمهوری اسلامی ایران و كره شمالی با همدیگر در عرصه صنایع موشكی تبادل كالا داشتند.

*برخی شناورها و یك سری از موشك‌های بالستیك 3 خرداد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد
خبرنگاری از وزیر دفاع و پشتیبانی درباره آخرین اخبار مربوط به صنعت دفاعی سؤال كرد كه وحیدی پاسخ داد: در سالروز آزادسازی خرمشهر (3 خرداد) پروژه‌های جدیدی در حوزه دفاعی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند كه برخی شناورها و یك سری از موشك‌های بالستیك و برخی از انواع مهمات جدید از جمله آنها است. وی درباره ویژگی‌های موشك‌های بالستیك جدید گفت كه این سلاح‌ها جزو سلاح‌هایی است كه قبلا تحقیقات آنها به ثمره رسیده‌ و اكنون به مرحله تحویل رسیده و طی مراسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع : فارس نیوز


ویدیو مرتبط :
تفاوت بین كره جنوبی و كره شمالی از زمین تا آسمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موسسه بریتانیایی : ایران به كره شمالی تكنولوژی موشكی می دهد



 

 

 

موسسه بریتانیایی : ایران به كره شمالی تكنولوژی موشكی می دهد

 

یك موسسه مطالعات بین المللی در بریتانیا در گزارشی مدعی شده كه ایران تكنولوژی موشك های بالستیك كه قادر به حمل كلاهك هسته ای می باشند را در اختیار كره شمالی قرار می دهد.

به نقل از روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا "موسسه بین المللی مطالعات استراتژیك " ( IISS) در بریتانیا در گزارش جدید خود مدعی شده است كه روابط نظامی ایران و كره شمالی از حالت یك طرفه خارج شده و ایران هم به كره شمالی در پیشبرد برنامه های موشكی اش كمك می كند.

این گزارش با تهدید آمیز دانستن همكاری های نظامی و اتمی ایران و كره شمالی می افزاید كه هم اكنون برنامه های نظامی كره شمالی از تكنولوژی های ایران هم بهره مند است و در مقابل پیونگ یانگ در برنامه غنی سازی اورانیوم و فروش برخی قطعات تكنولوژی غنی سازی به تهران كمك می كند.

" مارك فیتزپاتریك " كارشناس اشاعه تسلیحات موسسه بین المللی مطالعات استراتژیك در این باره می گوید :‌" آنچه پیش از این روابط یك جانبه در روابط كره شمالی و ایران از منظر همكاریهای نظامی و اتمی بود حالا به یك روابط دو جانبه تبدیل شده است ."

وی می افزاید :‌"‌ فروش تكنولوژی نظامی و هسته ای بخش مهمی از درآمدهای ملی كره شمالی را تامین می كند و كره شمالی به منظور كسب در آمد تكنولوژی هسته ای و نظامی خود را به كشورهایی چون ایران ، لیبی ، سوریه و برمه می فروشد."

وی می افزاید :‌"‌كره شمالی در برنامه هسته ای خود خودكفا است اما ایران هنوز بخش هایی از فناوری هسته ای را كه كره شمالی قادر به تولید آن است ، ندارد."

گزارش موسسه بریتانیایی مدعی می شود كه ایران توانسته تكنولوژی تولید موشك های دوربرد " نودونگ 2 " را كه از كره شمالی دریافت كرده توسعه داده وموشك هایی با برد و دقت بیشتر و بهتر تولید كند .

این گزارش مدعی می شود كه تولید موشك " غدیر1 " در ایران نشانه ای از تلاش این كشور برای دست یابی به تكنولوژی موشك های بالستیك قادر به حمل كلاهك هسته ای است ..../تحلیل:عصرایران