اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تاثیر فصل تولد در شخصیت افراد


کدام فصل به دنیا آمده‌اید؟ بهار، تابستان، پاییز یا زمستان؟ آیا می‌دانید فصل‌ها در خلق و خو و شخصیت انسان تاثیر می‌گذارند؟

خبرگزاری فارس: کدام فصل به دنیا آمده‌اید؟ بهار، تابستان، پاییز یا زمستان؟ آیا می‌دانید فصل‌ها در خلق و خو و شخصیت انسان تاثیر می‌گذارند؟

دکتر «ادوارد وییه تا» از دانشگاه بارسلونا گفت: با توجه به مطالعات انجام شده، فصل تولد می‌تواند تاثیراتی بر روی خلق و خوی انسان داشته باشد و منجر به خطر ابتلا به اختلالات روانی خاص همراه باشد؛ در این مطالعه مطلب جدیدی که به آن پی بردیم، اثر فصل تولد روی خلق و خو، رفتار عاطفی و روند بیوشیمی طبیعت به ویژه در مورد سطوح انتقال دهنده عصبی دوپامین و سروتونین است.

عوامل ژنتیکی و زیست محیطی در خلق و خوی فصل تولد انسان نیز می‌تواند نقش داشته باشد؛ نتایج این مطالعه در کنگره روانپزشکی اروپا ارائه شد. محققان بوداپست یک گروه بزرگ از اشخاص با توجه به شخصیت آنها را تقسیم بندی کردند؛ در این مطالعه چندین ارتباط شناسایی شد با این حال محققان گفتند این روند در همه صدق نمی‌کند.

افرادی که در تابستان متولد شده‌اند نسبت به افرادی که در زمستان متولد شده‌اند دارای خلق و خوی شاد همراه با افسردگی هستند.

افرادی که در بهار و تابستان متولد شده‌اند اغلب احساس شدید رفاه و شادی در زندگی دارند.

افرادی که در زمستان به دنیا آمده‌اند کمتر دارای آشفتگی روحی و کج خلقی هستند اما در مقایسه با کسانی که در پاییز به دنیا آمده اند اغلب افسرده هستند.

البته باید گفت این مطالعه برای کارشناسان همراه با شک و تردید زیاد بوده است اما تحقیقات جالبی بود که برای اولین بار ارتباط و نقش فصل تولد در ساخت شخصیت مطرح شد.


ویدیو مرتبط :
تاثیر گروه خونی بر شخصیت افراد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاثیر یك قارچ جادویی در تغییر شخصیت افراد



 

 

تاثیر یك قارچ جادویی در تغییر شخصیت افراد

 

 

روانشناسان آمریكایی تاثیر گونه ای از قارچ های جادویی را بررسی كرده اند كه مصرف دوز مشخصی از آنها می تواند تا حد قابل ملاحظه ای شخصیت افراد را حتی به طور دائمی تغییر دهد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این قارچ جادویی حاوی ماده ای موسوم به «پسیلوسیبین» است كه تقریبا در ۶۰ درصد از شركت كنندگان در این مطالعه، حداقل مدت یك سال تاثیر آن باقی می ماند.

این مطالعه كه شرح آن در مجله «سایكوفارماكولوژی» منتشر شده، روی ۵۱ شركت كننده انجام گرفته است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، پروفسور رولاند آر. گریفیت، استاد روانپزشكی و علوم رفتاری در دانشكده پزشكی دانشگاه جان هاپكنیز كه سرپرستی این مطالعه را برعهده داشت، می گوید: این تغییر مدت دار در بخشی از شخصیت افراد بروز می كند كه «آزاداندیشی» نامیده می شود. این ویژگی شخصیتی شامل رفتارهایی مرتبط با تصورسازی، زیبایی شناختی، احساسات، ایده های انتزاعی و بازشدن كلی ذهن است.

به اعتقاد روانشناسان، از سن ۳۰ سالگی به بعد معمولا تغییر قابل توجهی در شخصیت انسان صورت نمی گیرد و به طور طبیعی این خصلت آزاداندیشی به تدریج كاهش می یابد.

پس از انجام این آزمایشات در برخی از شركت كنندگان احساسات قوی تری بروز كرد و برخی از آنها اظهار كردند كه از نظر روحی فعال تر شده اند..... /  خبرگزارى ایسنا