اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تأکید ستاره هندی به رعایت اصول اسلامی


شاهرخ خان بازیگر مسلمان بالیوودی در جریان دیدار از امارات متحده عربی از طرفداران خود خواست که اجرای مراسم دینی و اصول اسلام را جدی بگیرند.

خبرگزاری فارس: شاهرخ خان بازیگر مسلمان بالیوودی در جریان دیدار از امارات متحده عربی از طرفداران خود خواست که اجرای مراسم دینی و اصول اسلام را جدی بگیرند.

این بازیگر مطرح سینمای هند در مراسم افطاری در کنار هواداران خود، آن‌ها را تشویق به رعایت اصول مذهبی کرد.

شاهرخ‌خان که این مراسم افطار را در یکی از هتل‌های دبی برگزار کرد، گفت جوانان امروزی باید با اصول مذهبی آشنا و آن‌ها را اجرا کنند.

وی در این مراسم گفت یک هندی مسلمان است و به هندی بودن و مسلمان بودن خود افتخار می‌کند و این موضوعی است که همیشه بر روی آن‌ها تأکید می‌کند.

سفر شاهرخ‌خان به امارات متحده عربی برای تبلیغ فیلم تازه‌اش «قطار اکسپرس چنای» است که مدتی قبل کار فیلم‌برداری آن تمام شد.

وی همراه با بازیگران و عوامل تولید این کمدی درام اکشن اجتماعی به این کشور عربی سفر کرده است و قرار است راهی سفر به چند کشور دیگر منطقه هم بشود.

تأکید سوپر استار هندی به رعایت اصول اسلامی

رانی موکرجی و دیپیکا پادکونه هم در «قطار اکسپرس چنای» بازی دارند و روهیت شتی فیلم‌ساز مطرح هندی کارگردانی آن را انجام داده است.

شاهرخ‌خان در قصه فیلم در نقش جوانی به نام راهول بازی می‌کند که با قطار راهی سفری به یک شهر کوچک در تامیل نادو می‌شود.هدف او از این سفر برآورده کردن آخرین درخواست و خواهش پدربزرگش است.

پدربزرگ راهول از او خواسته خاکستر وی را به معبد مقدسی در رامشوارام ببرد. اما در داخل قطار و در طول سفر اتفاقاتی برای راهول رخ می‌دهد که سفر او را تبدیل به یک تجربه تازه و جذاب می‌کند.

شرکت فیلم‌سازی شاهرخ خان به نام رد چیلیز اینترتینمنت «قطار سریع‌السیر چنای» را با همکاری شرکت یو تی وی موشن پیکچرز تهیه کرده است و برای آن پیش‌بینی فروش بالایی در جدول گیشه نمایش سینماهای هند می‌شود.

آخرین فیلم سینمایی شاهرخ خان روی پرده سینماهای هند درام خانوادگی «تا وقتی زنده‌ام»(جاب تک هه جان) در کنار کاترینا کایف بود که سال گذشته به فروشی بالای 100 کرور دست پیدا کرد.

یاش چوپرا فیلم‌ساز قدیمی و کلاسیک بالیوودی کارگردان این فیلم بود که در زمان تدوین آن درگذشت و نتوانست این فیلم را روی پرده سینماها تماشا کند.


ویدیو مرتبط :
عدم رعایت اصول گودبرداری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به سپاهیانش رعایت اصول انسانی در جنگ



ترجمه فارسی نهج البلاغه
به سپاهیانش
رعایت اصول انسانی در جنگ
با دشمن جنگ را آغاز نکنید تا آنها شروع کنند، زیرا سپاس خداوندی را که حجت با شماست، و آغازگر جنگ نبودن، تا آنکه دشمن بجنگ روی آورد، حجت دیگر بر حقانیت شما خواهد بود، اگر به اذن خدا شکست خوردند و گریختند، آن کس را که پشت کرده مکشید، و آن را که دفاع نمی‏تواند آسیب نرسانید، و مجروحان را نکشید، زنان را با آزار دادن تحریک نکنید هرچند آبروی شما را بریزند، یا امیران شما را دشنام دهند، که آنان در نیروی بدنی و روانی و اندیشه کم‏توانند، در روزگاری که زنان مشرک بودند مامور بودیم دست از آزارشان برداریم، و در جاهلیت اگر مردی با سنگ یا چوب دستی به زنی حمله می‏کرد، او و فرزندانش را سرزنش می‏کردند.
متن عربی نهج البلاغه
( وَ مِنْ وَصِیَّةٍ لَهُ عَلَیْهِ السَّلامُ ) لِعَسْکَرِهِ قَبْلَ لِقاءِ الْعَدُوِّ بِصِفِّینَ: لا تُقاتِلُوهُمْ حَتّى یَبْدَؤُوکُمْ، فَإِنَّکُمْ -بِحَمْدِ اللَّهِ- عَلى حُجَّةٍ، وَ تَرْکُکُمْ إِیّاهُمْ حَتّى یَبْدَؤُوکُمْ حُجَّةٌ أُخْرى لَکُمْ عَلَیْهِمْ، فَإِذا کانَتِ الْهَزِیمَةُ بِإِذْنِ اللَّهِ فَلا تَقْتُلُواْ مُدْبِراً، وَ لا تُصِیبُوا ‏مُعْوِراً، وَ لا ‏تُجْهِزُوا ‏عَلى ‏جَرِیحٍ‏، وَ لا تَهِیجُوا النِّساءَ بِأَذىً، وَ إِنْ شَتَمْنَ أَعْراضَکُمْ، وَ سَبَبْنَ أُمَراءَکُمْ. فَإِنَّهُنَّ ضَعِیفاتُ الْقُوى وَ الْأَنْفُسِ وَ الْعُقُولِ، إِنْ کُنَّا لَنُؤْمَرُ بِالْکَفِّ عَنْهُنَّ وَ إِنَّهُنَّ لَمُشْرِکاتٌ، وَ إِنْ کانَ الرَّجُلُ لَیَتَناوَلُ الْمَرْأَةَ فِى الْجاهِلِیَّةِ ‏بِالْفِهْرِ أَوِ ‏الْهِراوَةِ فَیُعَیَّرُ بِها وَ عَقِبُهُ مِنْ بَعْدِهِ.