اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تأثیر مصرف گردو بر اسپرم


تحقیقات اخیر در دانشگاه کالیفرنیا نشان می‎دهد مصرف روزانه 75 گرم گردو، بقا، حرکت و ویژگی‎های ظاهری اسپرم را در مردان 21 تا 35 ساله بهبود می‎بخشد.

ایسنا: تحقیقات اخیر در دانشگاه کالیفرنیا نشان می‎دهد مصرف روزانه 75 گرم گردو، بقا، حرکت و ویژگی‎های ظاهری اسپرم را در مردان 21 تا 35 ساله بهبود می‎بخشد.

تقریبا 70 میلیون زوج در سراسر دنیا با مشکل ناباروری مواجه هستند.

حدود 30 تا 50 درصد این موارد به دلیل اختلالاتی است که به مرد مربوط می‎شود، در برخی مطالعات مشخص شده است که کیفیت اسپرم مردان به دلیل آلودگی، شیوه زندگی نامناسب و رژیم‎های غذایی ناسالم کاهش یافته است.

تاثیر افزایش اسیدهای چرب غیر اشباع که برای بلوغ اسپرم و عملکرد غشای آن ضروری هستند، بر روی کیفیت اسپرم مردان جوان مورد مطالعه قرار گرفت.

بهترین منابع اسیدهای چرب غیر اشباع روغن ماهی و یا مکمل‎های آن، دانه کتان و گردو هستند، گردو سرشار از آلفالینولنیک اسید (ALA) بوده و یکی از بهترین منابع گیاهی اسیدهای چرب امگا- 3 به شمار می‎رود.

در مطاله‎ای که اخیرا انجام شده است، 117 مرد سالم 21 تا 35 ساله شرکت کردند، این افراد به دو گروه تقسیم شدند.

58 نفر از مغزهای گیاهی به‎ویژه گردو استفاده نکردند و به 59 نفر دیگر روزانه 75 گرم گردو داده شد. تحقیقات قبلی نشان داده بود که 75 گرم گردو، مقداری است که موجب تغییر در سطح چربی‎های خون می‎شود اما معمولا تغییری در وزن افراد سالم ایجاد نمی‎کند.

نتایج نشان داد در گروهی که گردو مصرف کرده بودند، سطح اسیدهای چرب امگا- 3 افزایش قابل توجهی داشت و بقای اسپرم، حرکت و خصوصیات ظاهری آن بهبود یافت و در گروهی که گردو مصرف نکرده بودند، هیچ تغییری ایجاد نشد.


ویدیو مرتبط :
خواص مصرف گردو از منظر روایات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تأثیر مصرف لبنیات در دو قلوزایی زنان



 

تأثیر مصرف  لبنیات در دو قلوزایی زنان

 

 

نتایج پژوهش ها نشان می دهد زنانی كه مواد لبنی به میزان فراوان استفاده می كنند بیشتر از زنان دیگر، فرزندان دوقلو به دنیا می آورند.

 

 

پژوهشگران می گویند پروتئین موجود در جگر دامهای شیرده، عاملی است كه به آوردن نوزادان دو قلو در مادرانی كه لبنیات فراوان مصرف می كنند منجر می شود.

 

 

به گفته پژوهشگران مصرف لبنیات سبب می شود تا تخمك های بیشتری تولید شود و احتمال به دنیا آمدن فرزندان دوقلو افزایش یابد.

 

منبع:روزنامه ایران