اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیانیه آمریکا در پی وقوع زلزله در ایران


آمریکا برای کمک به مناطق زلزله زده در استان بوشهر ایران اعلام آمادگی کرد.

عصر ایران:  آمریکا برای کمک به مناطق زلزله زده در استان بوشهر ایران اعلام آمادگی کرد.

 رویترز گزارش داد " کاتلین هایدن " سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته با صدور بیانیه ای ضمن ابراز همدردی با مردم ایران آمادگی کشورش را برای کمک به مناطق زلزله زده اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است :" ما عمیقا از تلفات جانی و تخریب ناشی از این فاجعه متاثر هستیم و برای کمک به مردم ایران در این لحظه دشوار اعلام آمادگی می کنیم."

این نخستین بار پس از فاجعه زلزله بم است که کاخ سفید با صدور بیانیه ای نسبت به وقوع زلزله در ایران واکنش نشان می دهد.

در جریان زلزله بم هم آمریکا اقدام به ارسال کمک کرد و ایران کمک های آمریکا را پذیرفت، اما مقامات کشورمان در زلزله سال گذشته آذربایجان و نیز پس از زلزله اخیر بوشهر اعلام کردند که نیازی به دریافت کمک های خارجی ندارند.

گفتنی است زلزله استان بوشهر در رسانه های غربی به دلیل همجواری آن با نیروگاه هسته ای بوشهر انعکاس گسترده ای یافته است و از نظر برخی ناظران یکی از دلایل این انعکاس مهم بودن مساله هسته ای ایران برای غرب از سویی و از سوی دیگر بزرگنمایی رسانه ای در موضوع امنیت محیطی فعالیت های هسته ای در ایران است.

بنا به اعلام مقامات مسئول کشورمان نیروگاه هسته ای بوشهر هیچ آسیبی از زلزله بوشهر ندیده است و به گونه ای طراحی شده است که در برابرزلزله های بزرگ تر از 8 ریشتر هم مقاوم باشد.


ویدیو مرتبط :
‫تجمع و ریزش دانشجویان دانشگاه خیام مشهد در پی وقوع زلزله + فیلم‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا مجوز کمک نقدی به زلزله زدگان ایران را صادر کرد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آمریکا مجوز کمک نقدی به زلزله زدگان ایران را صادر کرد

طبق این مجوز 45 روزه که ممکن است برای یک دوره دیگر نیز تمدید گردد سازمان های غیر دولتی در آمریکا اجازه دارندکمک های مالی خود را تا سقف 300 هزار دلار برای بازسازی یا به عنوان کمک های انساندوستانه به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی ارسال کنند.وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته مجوز کلی برای ارسال کمک های نقدی به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی ایران صادر کرد.

به گزارش عصر ایران دفتر کنترل سرمایه های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه اعلام که کرد به طور موقت به انجمن های خیریه و سازمان های غیر دولتی  این کشور اجازه می دهد تا سقف 300 هزار دلار برای کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی و همچنین باسازی این مناطق به ایران پول بفرستند. طبق این مجوز 45 روزه که ممکن است برای یک دوره دیگر نیز تمدید گردد سازمان های غیر دولتی در آمریکا اجازه دارند از 31 ماه اوت تا  5 اکتبر سال جاری کمک های مالی خود را  تا سقف 300 هزار دلار برای  بازسازی یا به عنوان کمک های انساندوستانه به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی ارسال  کنند.

طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا موسسات و نهادهای خیریه آمریکا برای ارسال بیش از 300 هزار دلار باید از وزارت خزانه داری مجوز خاص دریافت کنند.

دولت آمریکا در 10 روز گذشته برای صدور مجوز ارسال کمک های نقدی به زلزله زدگان ایران تحت فشار قرار داشت و 14 تن از نمایندگان کنگره آمریکا هفته گذشته با ارسال نامه ای به باراک اوباما از وی خواستند تا برای ارسال کمک های نقدی به زلزله زدگان در ایران ، موانع تحریمی را بردارد.

با این حال طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا ، صدور این مجوز کلی شامل مشارکت یا معامله با نهادها و سازمان های تحت تحریم در ایران نیست .

آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که کمک های غذایی و دارویی به زلزله زدگان در ایران نیاز به اخذ مجوز ندارد و به شرطی که در اختیار دولت ، نهادها یا افراد تحت تحریم در ایران قرار نگیرد ، مانعی برای ارسال این نوع کمک ها به ایران وجود ندارد./عصرایران