اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بستن حساب بانکی ایرانی ها در لبنان


تعدادی از بانک های لبنان حساب بانکی ایرانیان را به خاطر تحریم های بین المللی علیه ایران می بندد.

عصر ایران:  تعدادی از بانک های لبنان  حساب بانکی ایرانیان را به خاطر تحریم های بین المللی علیه ایران می بندد.
 
 پبش از این گزارش شده بود که دولت ترکیه به بانک‌ های این کشور دستور داده از مشتریان ایرانی خود بخواهند تا حساب‌های خود را ببندند در غیر این صورت وجوه این حساب‌ها بلوکه می‌شود.
 
به نظر می رسد این اقدام به لبنان هم رسیده است. یکی از شهروندان ایرانی که سال ها است در لبنان اقامت دارد و هیچ پولی از خارج از این کشور دریافت نمی کند، به سایت العربیه گفته است که از بانک محل حسابش، با او تماس گرفته شده و گفته اند که این حساب بسته خواهد شد.
 
به گفته این شهروند ایرانی، او از بانک خواسته است که دلیل بستن حساب را به صورت مکتوب در اختیار او قرار دهند، اما کارمند بانک به او گفته است که هیچ دلیل مکتوبی ارائه نخواهد شد و دستور العمل مشخصی در این باره وجود ندارد.
 
بنا بر این گزارش، کارمند بانک تاکید کرده است که تحریم ها و بیم بانک از قرار گرفتن در معرض تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا، اقدام به این کار کرده است.
 
این شهروند ایرانی پس از آن تلاش کرد در یک بانک دیگر در لبنان حساب افتتاح کند. اما آن بانک نیز از افتتاح حساب برای او امتناع کرد.
 
یک دانشجوی ایرانی نیز که در یکی از دانشگاه های لبنان تحصیل می کند، به ''العربیه.نت'' گفته است که می خواسته حساب بانکی افتتاح کند، اما به هر بانکی مراجعه کرده، از پذیرش او خوددراری کرده است.
 
تحریم های بین المللی به منظور مقابله با برنامه اتمی ایران وضع شده است. غرب ایران را متهم به تلاش برای دستیابی به جنگ افزار اتمی متهم می کند. ایران اما بر مسالمت آمیز بودن برنامه اتمی خود تاکید دارد.


ویدیو مرتبط :
بستن حساب بانکی ایرانی ها در لبنان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستبرد پسر دیپلمه به حساب بانکی 4 هزار ایرانی



فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: پلیس فتا فرماندهی انتظامی این استان یک کلاهبردار اینترنتی کشور که اقدام به برداشت های کلان غیرمجاز از حساب های کاربران اینترنتی کرده بود را شناسایی و در قم دستگیر کرد.

  به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار عزیزالله ملکی امروز در جمع خبرنگاران در اراک افزود: اوایل امسال یک شهروند ساوه ای شکایتی را به پلیس فتا این شهرستان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حسابش برد که موضوع در دست بررسی بود که شکایتی دیگر در این رابطه به پلیس فتا استان رسید.

وی بیان کرد: با بررسی تخصصی بر روی این پرونده مشخص شد که برداشت های غیرمجاز از دو شهروند سازماندهی شده است و احتمال برداشت های غیرمجاز از افراد دیگر نیز متصور شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: با تحقیقات گسترده پلیس فتای استان مرکزی، 15 سایت با درگاه جعلی بانکی که به صورت برنامه ریزی و منسجم فعالیت می کردند شناسایی شد.

سردار ملکی عنوان کرد: در این سایت ها به شگردهای مختلف، کاربران برای خرید یک محصول با قیمت بسیار پایین در حدود 10 هزار ریال به سمت درگاه جعلی بانک هدایت می شدند که بلافاصله بعد از ورود اطلاعات حساب، کلیه داده ها جمع آوری و از حساب افراد به صورت غیرمجاز برداشت می شد.

وی گفت: با اقدامات اطلاعاتی و فنی شبانه روزی متهم شناسایی و دستگیر شد و در بررسی تخصصی تجهیزات رایانه متهم و اطلاعات حساب چهار هزار کاربر فضای مجازی کشور از وی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: متهم دستگیر شده که جوانی 30 ساله دارای مدرک دیپلم است، در مدت زمان سه سال از طریق فضای اینترنتی اقدام به طراحی سایت های مختلف کرده بود.

سردار ملکی گفت: در بازجویی های صورت گرفته این متهم به برداشت چهار میلیارد و 200 میلیون ریال به صورت غیرمجاز از کاربران اینترنتی کشور اعتراف کرده و روند بازجویی ها ادامه دارد.

وی، از مردم خواست در صورتی که با این روش از آنان سرقت شده با شماره تلفن 086-2184068 تماس گرفته و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا ناجا به آدرس www.syberpoilce.ir در بخش گزارش های مردمی ،شکایت خود را مطرح کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: پلیس همواره به کاربران اینترنتی توصیه دارد که در وبگردی و برخورد با سایت های تبلیغاتی در ارایه اطلاعات خود دقت کنند و از اصالت این سایت ها مطمئن شوند.


اخبار  حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران