اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برخورد قاطع با کاروان‌های عروسی غیرمتعارف


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور در پی برخی مزاحمت ها و مشکلات ناشی از راه اندازی کاروان های عروسی و شادی غیر متعارف در سطح شهر گفت: با افرادی که مخل آسایش عمومی می شوند با قاطعیت برخورد قانونی خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: "سیدمهدی قویدل"یا اعلام این خبر اظهار کرد: اخیرا برخی از افراد در مراسمات جشن و عروسی ارزش های اسلامی را رعایت نکرده و با به راه انداختن کاروان های عروسی و ایجاد سر و صدا در معابر و خیابان های شهر باعث سلب آسایش و آرامش عمومی و ناراحتی دیگران می شوند.

وی مردم راور را دارای پیشینه مذهبی، مومن و وفادار به نظام و انقلاب توصیف کرد و افزود: شهرستان راور تاکنون از امنیت اجتماعی بالایی بر خوردار بوده و قطعا شهروندان راوری اقدامات برخی افراد اخلالگر را مذموم می دانند.

قویدل تصریح کرد: همانگونه که هیچکس با شادی و عروسی مردم مخالف نیست، ناهنجاری و ایجاد مزاحمت برای سایرین نیز از نظر تمام افراد جامعه خوشایند نبوده و غیرقابل پذیرش است.

وی بیان کرد: رعایت اصول شرعی و قانونی و حفظ سلامت روحی و روانی جامعه یک وظیفه همگانی است .

دادستان راور با اشاره به درخواست های مکرر شهروندان مبنی بر برخورد با کاروان های عروسی که اقدام به ایجاد مزاحمت و سلب آسایش عمومی شهروندان می کنند، تاکید کرد : برخورد با این ناهنجاری به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و با رانندگان خودروها اعم از سواری و موتور سیکلت که بخواهند با حرکات نامتعارف و رفتارهای غیراخلاقی و راه اندازی کاروان های عروسی و ایجاد سر وصداهای ناهنجار موجب اخلال در نظم عمومی و سلب آسایش دیگران شوند، باقاطعیت برخورد قانونی خواهد شد .

وی تصریح کرد: قبل از برخورد قانونی با مخلین نظم و آسایش عمومی ضروری است مردم خصوصا جوانان رعایت جوانب امر را کرده و با ایجاد سر و صدای نامتعارف برای شهروندان ایجاد مزاحمت نکنند.

قویدل در ادامه هشدار داد: در صورت مشاهده هرگونه اخلال در نظم عمومی حین برخورد قانونی با مرتکبین کلیه وسایل نقلیه توسط ضابطین توقیف و به پارکینگ منتقل خواهد شد و نیروی انتظامی با مجوز قضایی، شناسایی مزاحمین و مخلین در نظم عمومی و مستندسازی اقدامات ایشان را در دستور کار خود قرار داده است.

دادستان راور ضمن تبیین مواد 618 و 638 قانون مجازات اسلامی تصریح کرد: ارتکاب اعمال و رفتارهای غیرقانونی و غیراخلاقی و ارتکاب هر نوع فعل حرام در انظار عمومی به لحاظ جریحه دار کردن عفت عمومی جرم محسوب شده و با مرتکبان مطابق قانون مجازات اسلامی برخورد خواهد شد.

وی با ابراز تاسف از سهل انگاری برخی والدین در کنترل رفتارهای نا متعارف نوجوانان اظهار داشت: از والدین انتظار بیشتری نسبت به مراقبت بر رفتارهای پرخطر فرزندان خود می رود و قطعا این بی تفاوتی ها عواقب ناگواری را در بر خواهد داشت.

این مقام قضایی در پایان از پیگیری اجرای طرح مانیتورینگ توسط شورای تامین شهرستان خبر داد و گفت: این طرح قابلیت شناسایی مخلین نظم عمومی را تسهیل می نماید.


ویدیو مرتبط :
برخورد قاطع رهبری با تندرو ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برخورد مرگبار کامیون با کاروان عروسی



تصادف در محور زنجان- ارمغانخانه, پلیس‌راه استان زنجان

برخورد مرگبار کامیون با کاروان عروسی

جانشین پلیس‌راه استان زنجان از برخورد مرگبار کامیون با سه دستگاه خودروی سواری همراه کاروان عروسی خبرداد.

اصغر شیرمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا  منطقه زنجان با اشاره به تصادف در محور زنجان- ارمغانخانه، اظهارکرد: این حادثه روز گذشته راس ساعت 17 و 55 دقیقه به وقوع پیوست که بر اثر آن یک دستگاه کامیون با سه خودرو که جزو کاروان عروسی بودند، برخورد کرده و جان دو تن را گرفت.

وی با بیان اینکه در این حادثه یک کامیون با سه دستگاه خودروی سواری همراه کاروان عروسی برخورد کرده است، تصریح‌کرد: سه تن دیگر از سرنشینان این خودروها به شدت مجروح و برای ادامه درمان راهی بیمارستان شدند.

جانشین پلیس‌راه استان زنجان با اشاره به مقصربودن کامیون در تصادف روی داده، خاطرنشان‌کرد: انحراف به چپ این کامیون جان دو تن را در این حادثه گرفت.

جعفری خودروهای سواری درگیر در تصادف کاروان عروسی را پژو، پژو 206 و پراید اعلام کرد و افزود: فوتی‌های این تصادف دو سرنشین خودروی پراید بودند./ایسنا