اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برج های سوپر لوکس متری 17 میلیون تومان!


تنها بخشی که تورم و گرانی های اخیر بازار مسکن نتوانسته خللی بر فعالیتش وارد کند، پنت هاوس ها و خانه های ویلایی است که غالبا قیمت های میلیاردی آنها ورای تصور است.



هفت صبح:700  متر پنت هاوس دوبلکس با 250 متر تراس اختصاصی به همراه استخر، سونا، جکوزی و آسانسور مجزا در طبقه 17 بهترین منطقه نیاوران، متری 18 میلیون تومان. این آگهی و نمونه های مشابه آن را هر روزه می توان در صفحات نیازمندی های روزنامه ها جست و جو کرد.

ظاهرا تنها بخشی که تورم و گرانی های اخیر بازار مسکن نتوانسته خللی بر فعالیتش وارد کند، همین پنت هاوس ها و خانه های ویلایی است که غالبا قیمت های میلیاردی آنها ورای تصور است.

اما نکته حائز اهمیت آن است که متقاضیان این نوع خانه ها به دور از شرایط اجتماعی و اقتصادی حاکم وجود دارند و معاملات میلیاردی حتی در بدترین شرایط رکود بازار مسکن همچنان ادامه دارد. در این خصوص بایزید مردوخی، کارشناس اقتصادی و رئیس سابق هیات امنای صندوق ذخیره ارزی، معتقد است: با وجود وضعیت کنونی بازار مسکن احتمال هجوم میلیاردرهای ایرانی خارج از کشور به داخل کشور وجود دارد.



وی با طرح این سوال که آپارتمان های میلیاردی برای چه کسانی ساخته می شود، می گوید: وجود برج های تهران و شهرستان ها نشاندهنده آن است که ما فاقد استراتژی کنترل اقتصادی هستیم.

این موضوع کاملا روشن است که واحدهای 200 و 250 متری که در این برج ها ساخته می شود، برای مردم نیست. وی با بیان اینکه جوانان و افرادی که شانس حضور در بازار کار را پیدا می کنند، در شرایط کنونی نمی توانند حتی یک متر مربع از این برج ها را اجاره کنند، چه برسد به خریداری، گفت: هیچ کس نمی داند کسانی که برج های آنچنانی می سازند، برای چه این کار را می کنند. اگر در این کار سودی وجود دارد، این سود کجاست؟

یعنی یک کارگر، دانشجو یا کارمند باید درآمدی داشته باشد که بتواند این واحدها را بخرد یا اجاره کند؛ در حالی که امکان چنین چیزی وجود ندارد. این اقتصاددان در ادامه می گوید: هم اکنون تمام ارتفاعات اطراف تهران مملو از واحدهایی است که با قیمت های بسیار بالا ساخته شده است و به عقیده من این واحدها در وهله اول برای افرادی است که در داخل کشو ربه پول های عجیب و غریب رسیدند و در مرحله دوم احتمالا با هجوم عده ای میلیاردر ایرانی و غیرایرانی خارج از کشور، به داخل ایران برای سرمایه گذاری مواجه خواهیم بود.

سه گروه خریدار میلیاردی وجود دارد

افشین اکرمی، کارشناس راه و ساختمان در خصوص خرید و فروش خانه های سوپر لوکس به هفت صبح می گوید: گران قیمت بودن ساختمان صرفا به خاطر واقع شدن در برج نیست و چه بسا ساختمان های زیادی هستند که بلندمرتبه نیستند اما به خاطر ماهیت ساخت و منطقه از قیمت بالایی برخوردارند.

وی همچنین در پاسخ به اینکه در شرایط کنونی که بازار مسکن در رکود به سر می برد، آیا از حجم ساخت خانه های سوپرلوکس کم شده است، گفت: ساخت و سازهای سوپرلوکس خیلی از شرایط اجتماعی تبعیت نمی کند و این خانه ها همواره مشتریان خاص خودشان را دارند. البته ممکن است خریداران کمی تحت تاثیر جو روانی حاکم قرار بگیرند اما معمولا خللی بر تصمیم آنها وارد نمی شود.
وی در پاسخ به اینکه بیشتر خریداران خانه های سوپرلوکس چه کسانی هستند گفت: معمولا سه گروه متقاضی خرید این خانه ها هستند. گروه اول افرادی هستند که ساکن خارج از کشور بوده و به جهت در اختیار داشتن پول هنگفت به این خانه ها به عنوان سرمایه گذاری و استفاده های کوتاه مدت در طول سال نگاه می کنند.

گروه دوم، افرادی هستند که به واسطه رشد زمین های بزرگی که در گذشته داشتند، پول های هنگفتی نصیب شان شده و معمولا وراث و وابستگان این افراد ترجیح می دهند با فرو ش زمین خود و تبدیل آن به خانه و آپارتمان در این بخش سرمایه گذاری نمایند اما گروه سوم کسانی هستند که به دلیل داشتن وابستگی های خاص درآمدهای غیرمعمول داشته و ترجیح می دهند هر از چند گاهی سرمایه خود را به ملک و آپارتمان های گران قیمت تبدیل کنند.

اکرمی در ادامه در این خصوص که چه گروهی در حال حاضر بیشترین متقاضای خانه های میلیاردی را تشکیل می دهد، گفت: معمولا شرایط اجتماعی و اقتصادی تاثیر چندانی در تقاضای خرید هیچ کدام ندارد اما در شرایط کنونی گروه اول چون امکان نقل و انتقال پول از خارج به داخل کشور فراهم نیست و به جهت تبلیغات منفی، نگران امنیت سرمایه گذاری خود هستند فعلا خیلی با احتیاط عمل کرده و کمتر وارد معاملات می شوند.

وی افزود: گروه دوم هم بیشتر وابسته به خرید گروه اول و سوم است اما این گروه سوم است که در هر شرایطی مجبور به خرید بوده و نوسانات قیمتی رکود بازار، تاثیری در خرید و سرمایه گذاری آنها ندارد.

این کارشناس عمران در ادامه با عنوان اینکه تجربه ثابت کرده همواره بخ شمسکن امن ترین بخش برای سرمایه گذاری بوده، در خصوص قیمت های متداول این خانه ها گفت: قیمت خانه های سوپرلوکس از عوامل زیادی همچون نوع مصالح به کار رفته، موقعیت مکانی و فاکتورهای زیاد دیگری تبعیت می کند اما قیمت پایه برج ها بین 11 تا 20 میلیون تومان در نوسان است، ضمن آنکه در تهران خانه هایی با متری 40 میلیون تومان هم پیدا می شود.

وی در رابطه با اینکه متقاضی برج های سوپرلوکس بیشتر است یا خانه های ویلایی گفت: به دلیل آنکه خانه های ویلایی هزینه های نگهداری و شرایط سخت تری برای فروش دارند، بیشتر این افراد ترجیح می دهند تا در برج ها اقدام به خرید نمایند.

نوع ملک

متراژ

منطقه

قیمت

امکانات ویژه

پنت هاوس

650

فرمانیه

متری 9/5 میلیون

شیرآلات طلا

ویلا

2100

اقدسیه

40 میلیارد

تریبلکس

آپارتمان

320

فرشته

متری 8 میلیون

استخر و سونا

ویلا

1400

نیاوران

متری 14 میلیون

استخر

پنت هاوس

700

زعفرانیه

متری 13 میلیون

250 متر تراس

پنت هاوس

370

زعفرانیه

متری 12 میلیون

دید چهار طرف

آپارتمان

312

زعفرانیه

متری 8 میلیون

استخر و سونا


ویدیو مرتبط :
عمارت رویایی و سوپر لوکس ، به قیمت 53 میلیارد تومان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعجیل در فروش آپارتمان‌های لوکس/ 160 متری در خیابان فرشته یک میلیارد و 104 میلیون تومان



تعجیل در فروش آپارتمان‌های لوکس/ 160 متری در خیابان فرشته یک میلیارد و 104 میلیون تومان

یک واحد مسکونی 150 متری نوساز به‌صورت تک‌واحدی در خیابان گل سنگ با قیمت 950 میلیون تومان به بازار فروش در محله نیاوران عرضه شده است. در فایل مذکور اعلام شده که این واحد شخصی‌ساز است؛ اما به دلیل «پول لازم بودن» فروشنده، قصد فروش فوری آن در نظر گرفته شده است.

روزنامه دنیای اقتصاد در ستون امروز نبض بازار خود نوشت: اوضاع فروش واحدهای لوکس و سوپرلوکس در بازار مسکن، نشان می‌دهد که این روزها متقاضیانی که قصد خرید چنین واحدهایی را دارند، می‌توانند از این فرصت به‌دست آمده استفاده کنند؛ چراکه بر اساس نقل قول‌ها از سوی فروشنده‌ها یا مشاوران املاک، برای فروش برخی از واحدهای لوکس هم‌اکنون هیچ وقت‌کشی خاصی اعمال نمی‌شود.

ستون امروز نبض بازار به معرفی تعدادی از واحدهای مسکونی بیش از 150 متر مربع پرداخته که در فایل فروش آنها تعجیل در فروش عنوان شده است.

یک واحد مسکونی 150 متری نوساز به‌صورت تک‌واحدی در خیابان گل سنگ با قیمت 950 میلیون تومان به بازار فروش در محله نیاوران عرضه شده است. در فایل مذکور اعلام شده که این واحد شخصی‌ساز است؛ اما به دلیل «پول لازم بودن» فروشنده، قصد فروش فوری آن در نظر گرفته شده است.

علاوه براین در خیابان فرشته واحدی لوکس به متراژ 160 متر مربع 3 خوابه، مبله شده به همراه کلیه امکانات با قیمت متری 6 میلیون و 900 هزار تومان آماده واگذاری به خریدار است. در عنوان این فایل اظهار شده که مالک به دلیل اینکه «مسافر خارجه» است تصمیم دارد این واحد را فوری به فروش برساند.

همچنین «نیاز شدید مالی» باعث شده است تا فروشنده‌ای واحد 160 متری خود را در یکی از فرعی‌های فرمانیه یعنی خیابان عسگریان با قیمت 840 میلیون تومان به بازار فروش معرفی کند. واحد مذکور از کلیه امکانات برخوردار است و قیمت پیشنهادی فروش مقطوع اعلام شده است./دنیای اقتصاد

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب