اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بارش باران آستارا را در آب فرو برد!


بارش باران که از شامگاه پنجشنبه در مناطق غربی استان گیلان آغاز شده، موجب آبگرفتگی شدید خیابان های شهر آستارا شد و اندک مسافران تعطیلات عید قربان را غافلگیر کرد.

خبرگزاری ایرنا: بارش باران که از شامگاه پنجشنبه در مناطق غربی استان گیلان آغاز شده، موجب آبگرفتگی شدید خیابان های شهر آستارا شد و اندک مسافران تعطیلات عید قربان را غافلگیر کرد.

در پی بارش شدید باران، معابر داخل شهری آستارا دچار آبگرفتگی شده و جاری شدن آب باران اختلال جدی در تردد شهروندان ایجاد کرد.

بسیاری از مسافران که به بهانه تعطیلات عید قربان به آستارا سفر کرده و در محوطه باز و در کنار خیابان ها و پیاده روها و کمپینگ های شهر آستارا چادر زده بودند، با جمع کردن چادر به اماکن اقامتی شهرستان پناه برده و یا آستارا را به مقاصد دیگری ترک کردند.

بارش شدید باران همچنین تردد در جاده های منتهی به شهرستان آستارا را نیز مختل کرد به طوری که به علت شدت باران، برخی از رانندگان با کاهش دید جاده ای ، خودرو خود را در کنار جاده متوقف کرده و پس از آرام شدن شدت بارش به راه خود ادامه می دهند.

با شدت گرفتن بارش باران و کاهش هشت درجه ای دمای هوا طی 24 ساعت گذشته ، اهالی آستارا به استفاده از لباس ضخیم روی آوردند.

رییس اداره هواشناسی شهرستان آستارا در گفت‌وگو با ایرنا، میزان بارندگی 24 ساعت گذشته در این شهرستان را 118 میلیمتر اعلام کرد.

فردین فرتوت نیا گفت: این سامانه بارشی که با کاهش محسوس و هشت درجه سانتیگرادی دما همراه بود ، دمای هوا را در آستارا به 14 درجه کاهش داد.

وی رگبار شدید، رعد و برق، آبگرفتگی معابر و مواج بودن دریا را از جمله آثار وضعی ورود توده هوای بارش زا به شمال کشور ذکر کرد.

وی افزود: این سامانه بارشی با همین شدت تا بعد از ظهر فردا نیز در منطقه فعال خواهد بود و روز یکشنبه هوا نیمه ابری و ابری و همراه با بارش خفیف خواهد بود.

وی میزان کنونی دمای هوا در شهر آستارا را 14 درجه سانتیگراد و میزان رطوبت را 95 درصد اعلام کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با بارش یک هزار و 200 میلیمتری سالانه جزو پربارانترین مناطق ایران محسوب می شود.

آستارا با 85 هزار نفر جمعیت در شمال استان گیلان در همجواری جمهوری آذربایجان واقع است.


ویدیو مرتبط :
آب گرفتگی خیابان به دنبال بارش باران در اردبیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش بینی وضعیت آب و هوا: بارش برف و باران از اواخر هفته



اخبار,اخباراجتماعی,تغییرات آب و هوایی

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده است که امروز جنوب و شرق کشور شاهد باران و برف خواهد بود اما هوای تهران امروز و روزهای آینده صاف باقی خواهد ماند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفتگو با مهر گفت: با تداوم فعالیت سامانه بارشی روز شنبه در مناطقی از جنوب، شرق و جنوب شرق کشور، باراش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد و در مناطق کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود. 

احد وظیفه افزود: انتظار می‌رود که این سامانه از اواخر وقت روز شنبه از مرزهای شرقی کشور خارج شده و تا روز سه‌شنبه جوی پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم شود. 

به گفته وی از اواخر وقت روز سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه با ورود سامانه دیگری از سمت غرب به کشور، در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور مجدداً بارش آغاز خواهد شد. 

احد وظیفه با بیان اینکه در روز شنبه بارش در کرمان، شرق و جنوب فارس، شمال و غرب هرمزگان شدت بیشتری خواهد یافت گفت: در این روز خلیج فارس به ویژه مناطق شرقی آن مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اعلام کرد:‌تا اواسط هفته جاری با توجه به انباشت آلاینده‌ها و همچنین پایداری و سکون نسبی جو، هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک، قم، اصفهان و تبریز غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.

هوای تهران امروز صاف و  غبارآلود، فردا صاف تا کمی ابری در پاره‌ای نقاط همراه با غبار محلی، و روز دوشنبه صاف در پاره‌ای از نقاط همراه با غبار محلی پیش‌بینی شده است.

کمترین و بیشترین دمای هوای تهران امروز شنبه، به ترتیب ۴ و ۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

 اخبار اجتماعی - مهر