اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باراک اوباما در انتخابات پیروز شد


باراک اوباما توانست برای چهار سال دیگر رئیس جمهوری آمریکا بماند.

خبرگزاری ایسنا: باراک اوباما توانست برای چهار سال دیگر رئیس جمهوری آمریکا بماند.

در حالی که شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز ادامه دارد، شبکه‌های آمریکایی اعلام کردند اوباما دیگر می‌تواند 270 رای الکترال لازم را برای پیروزی به دست آورد.

بر اساس تازه‌ترین شمارش آرا اوباما تاکنون 281 رای را از آن خود کرده است و این به معنی حضور دوباره وی در کاخ سفید است.



رامنی شکست را پذیرفت و به اوباما تبریک گفت



ویدیو مرتبط :
توصیه به طرف پیروز و غیر پیروز انتخابات...روشنگری فتنه-قسمت3

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بر اساس این الگوی ریاضی، اوباما پیروز انتخابات آمریکا خواهد بود!



اوباما می تواند آسوده بخوابد

بر اساس این الگوی ریاضی، اوباما پیروز انتخابات آمریکا خواهد بود!

یک مدل سازی ریاضی مبتنی بر تحلیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سال 1860 تا 1980، پیش بینی می کند باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر پیروز می شود.

 

اوباما,پیروزانتخابات آمریکا,انتخابات ریاست جمهوری آمریکا,اخبار ,

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مدل سازی ریاضی مبتنی بر تحلیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سال 1860 تا 1980، پیش بینی می کند باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر پیروز می شود.

 

به گزارش سرویس بین الملل "انتخاب"؛ الن لیختمن استاد تاریخ دانشگاه آمریکایی واشنگتن دی سی که با همکاری یک ریاضیدان روس این مدل را طراحی کرده است گفت: میت رامنی جمهوری خواه، رقیب احتمالی اوباما، مبارزات انتخاباتی طولانی و پرهزینه های را در تلاش برای شکست اوباما پشت سر گذاشته است اما اوباما می تواند آسوده بخوابد و نگرانی ای بابت انتخاب دوباره خود نداشته باشد.

 

لیختمن ماه اوت سال 2011 نیز به مجله یو اس نیوز اند ورلد ریپورت گفته بود: «اگر چه من یک محافظه کار هستم اما دلیلی برای شکست اوباما نمی بینم».

 

وی مدل ریاضی مورد نظر را سال 1981 به همراه وولودیا کیلیس بوروک ریاضیدان روس طراحی کرد که شامل سیزده متغیر یا «کلید» است که مثبت یا منفی ارزش گذاری شده اند. حزب حاکم اگر بخواهد پیروز شود نباید بیشتر از پنج کلید منفی بگیرد. لیختمن یک پیشگو نیست.

وی در اوایل سال های 1980 که اجرای این متد را آغاز کرد، تاکنون صد در صد موفقیت کسب کرده است.

 

لیختن متد خود را در یک کتاب منتشر کرده است.

این مورخ تصریح کرد: «فکر نمی کنم میت رامنی در انتخابات امسال بتواند گرایش را تغییر دهد زیرا انتخابات ریاست جمهوری عمدتا همه پرسی درباره عملکرد حزب حاکم است».

به عبارت دیگر، «چیزی وجود ندارد که حزب مخالف (جمهوری خواه) بتواند برای تغییر نتیجه انتخابات انجام دهد». سیزده متغیری که در این مدل در نظر گرفته شده اند قدرت حزب حاکم، عملکرد رئیس جمهور حاکم و شکست های او در موضوعاتی مثل اقتصاد و امور خارجی همچنین محبوبیت او و رقبیش را ارزیابی می کند.

به گزارش سرویس بین الملل "انتخاب"؛ لیختن اعلام کرد اوباما در حال حاضر 10 کلید در اختیار دارد. اوباما برای این که در انتخابات شکست بخورد باید سه کلید را از دست بدهد اما با نزدیک شدن به مرحله نهایی انتخابات چنین ریزشی بعید به نظر می رسد./انتخاب