اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اینترنت لاک‌ پشتی كشور پاسخگو نیست


دولت و دستگاه های اجرایی تا حد زیادی در پاسخگویی به خواسته ها و نیازهای جامعه جوان ایران ناكارآمد بوده اند مثلا در حالی كه جوانان ونوجوانان ایرانی در زمینه اینترنت و فضای مجازی بسیار زبده هستند اما اینترنت کشور لاک پشتی است. آن ها دنبال کسب و کارهای جدید و سریع الرشد هستند که به طور انفجاری ثروت تولید کند اما طرح-های اشتغال زایی کشور به این خیل عظیم کم توجه است.

خبرگزاری مهر: یک کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان این كه جامعه جوان ایران، افکار و خواست های جدیدی دارد که با بیست سال قبل بسیار متفاوت است، اظهار داشت: دولت و دستگاه های اجرایی تا حد زیادی از این خواست ها عقب افتاده اند و خلاقیت و بلند پروازی جوانان در نظام اداریِ خفه کننده گرفتار شده است.

صادق واعظ زاده در جمع دانشجویانی که برای تبادل نظر و همکاری با وی دیدار کردند اظهار کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از نظر سیاسی متفاوت هستند و با هم اختلاف دارند اما سابقه آنها نشان می  دهد که بیشتر آن ها تقریباً در یک میدان و یک نوع بازی را انجام داده  اند در حالی كه بررسی ها نشان می  دهد جوانان و مردم میدان جدید و بازی جدید می خواهند و دنبال گزینه  های متفاوت تر می ‌گردند و تیپ کاری و شخصیت و پایگاه دیگری را هم می  خواهند.

وی كه در دوران تصدی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، معمار نظام نوین علم و فناوری در كشور بوده و در جایگاه رییس مركز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به طور ویژه بر ریشه یابی مشكلات و چالش‌های فعلی كشور و چاره جویی بر رفع آنها متمركز شده است، ابراز امیدواری كرد حضورش در رقابت ‌ های ریاست جمهوری به عنوان یك نامزد مستقل میدان انتخاب را برای آحاد مردم خصوصا جوانان كه خسته از منازعات سیاسی فرصت سوز و بیهوده در انتظار راهی برای حل مشكلات متعدد خود هستند، گسترده تر كند.

عضو منصوب امام (ره) در ستاد انقلاب فرهنگی تصریح كرد: دولت و دستگاه های اجرایی تا حد زیادی در پاسخگویی به خواسته ها و نیازهای جامعه جوان ایران ناكارآمد بوده اند مثلا در حالی كه جوانان ونوجوانان ایرانی در زمینه اینترنت و فضای مجازی بسیار زبده هستند اما اینترنت کشور لاک پشتی است. آن ها دنبال کسب و کارهای جدید و سریع الرشد هستند که به طور انفجاری ثروت تولید کند اما طرح-های اشتغال زایی کشور به این خیل عظیم کم توجه است.

استاد مهندسی برق دانشگاه تهران خاطرنشان كرد: بچه  های ما چیزی از کار آفرینان چینی و کره  ای و سنگاپوری کم ندارند و تیزهوشی و بلند پروازی بیشتری هم دارند اما در نظام اداریِ خفه کننده گیر افتاده اند.با وجود این، نمونه  های عالی از پیشرفت سریع آن ها را در گوشه و کنار کشور شاهد هستیم.

واعظ زاده تاكید كرد: اگر جوان ها را به نیروی اصلی کشور تبدیل کنیم و حل مسائل آن ها را فقط به وزارت ورزش و جوانان نسپاریم بلکه دستور کار اصلی دولت قرار دهیم و راه را برایشان بازکنیم این نمونه  ها زیاد و زیادتر می  شود به خصوص که امکانات لازم را برای اینکار داریم.

وی خاطرنشان كرد: سیاست های اقتصادی و سیاست خارجی کشور باید در چارچوب اصول انقلاب و منافع ملی در خدمت پیشرفت مادی و معنوی جوانان قرار گیرد.


ویدیو مرتبط :
چراغ خواب لاک پشتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اختلالات جدی در اینترنت کشور و محدودیت دسترسی به سایت ها ؛ هیچ کس پاسخگو نیست



 

اختلالات جدی در اینترنت کشور و محدودیت دسترسی به سایت ها ؛ هیچ کس پاسخگو نیستtitle=

 

 

تشدید مشکلات در شبکه اینترنتی کشور ، باعث شده است بسیاری از کاربران ایرانی از دسترسی منظم و آسان به سایت های مورد علاقه خود محروم شوند.

 

به گزارش خبرنگار عصرایران ، هر چند این مشکل از مدت ها پیش به صورت جسته و گریخته وجود دارد اما از غروب روز گذشته ، اوضاع نابسامان تر شده است به گونه ای که  بر اثر اختلالات مربوط به کاهش پهنای باند در استفاده از برخی از سایت ها، آنها یا اصلا دیده نمی شوند یا به طور نامنظمی دچار قطع و وصل هستند.

همچنین دسترسی به برخی سایت ها در شهرهای مختلف کشور در بازه های زمانی مختلف به طور کامل ناممکن می شود.

مشکلات موجود ، عملکرد در نرم افزارهای تحت وب را نیز اختلالات فراوانی مواجه ساخته است. همچنین فعالیت های مربوط به تجارت الکترونیک و جابجایی اینترنتی وجوه نیز با مشکلات عدیده مواجه است.

مسیرهای ارتباطی بین دو IP در داخل کشور نیز دچار مشکلات متعددی است.

آی اس پی هایی که خدمات اینترنت ارائه می دهند با پذیرش این مشکلات ، مسوولیت آن را متوجه شرکت زیر ساخت مخابرات می دانند.

با این حال تا کنون هیچ مقام مسوولی در این باره توضیح نداده است.

اختلال موجود در شبكه شامل بیشتر سایت های اینترنتی و به صورت ادواری و چرخشی است بدین گونه که کاربران به صورت مدام در بازدید سایت ها با مشکل مواجه می شوند.../عصرایران