اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین گام محکم نوجوانان فوتبال ایران در آسیا


نوجوانان فوتبال کشورمان نخستین دیدار خود در چارچوب مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا را با برتری مقابل تیم لائوس پشت سر گذاشتند.

خبرگزاری مهر: نوجوانان فوتبال کشورمان نخستین دیدار خود در چارچوب مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا را با برتری مقابل تیم لائوس پشت سر گذاشتند.

تیم فوتبال نوجوانان ایران از ساعت 17 امروز شنبه در ورزشگاه شهید دستگردی تهران به مصاف تیم لائوس رفت. این بازی که نخستین دیدار شاگردان علی دوستی‌مهر در چارچوب مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا بود در پایان به برتری 3 بر یک آنها انجامید.

در این بازی که قضاوت آن برعهده "دیمیتری ماشنتسف" بود، ابتدا "آنوسای نویونگ" در دقیقه 2 و روی غافلگیری سنگربان و مدافعان ایران، دروازه تیم کشورمان را باز کرد اما تنها 15 دقیقه بعد امیرمحمد مظلوم گل تساوی را به ثمر رساند.

شاگردان دوستی‌مهر که توپ و میدان را در اختیار داشتند در دقیقه 19 به یک ضربه پنالتی رسیدند. محمدرضا بازاج با نفوذ به عمق دفاع لائوس یک ضربه پنالتی بدست آورد که سیدمجید حسینی برای زدن آن پشت توپ ایستاد. ضربه حسینی را ابتدا دروازه بان لائوس مهار کرد اما توپ برگشتی را او وارد دروازه این تیم کرد و تیم نوجوانان ایران را 2 بر یک پیش انداخت.

تیم نوجوانان ایران که نیمه اول را با پیروزی 2 بر یک پشت سر گذاشته بود در دقیقه 47 توسط امیرمحمد مظلوم به گل سوم رسید و کار تیم لائوس را یکسره کرد. بازی خوب و حساب شده شاگردان علی دوستی‌مهر در ادامه اجاز خودنمایی به تیم لائوس نداد و تیم کشورمان به پیروزی 3 بر یک رسید.

بر پایه این گزارش، سیدسجاد سید، ساسان جعفری، سیدمجید حسینی (کاپیتان)، سعید عزت‌اللهی، عرفان وجدانی، محمدرضا بازاج (صادق محرمی - 73)، امیرمحمد مظلوم (شروین کاظمی‌فرد -85)، رضا کرملاچعب (علی ریگی - 65)، مجتبی مقتدایی، میلاد داعی و علی هزامی ترکیب تیم ایران را در این بازی تشکیل می‌دادند.

تیم فوتبال نوجوانان کشورمان با این پیروزی سه امتیازی شد و بالاتر از تیم‌های کویت، یمن و لائوس در صدر جدول رده بندی گروه A مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا ایستاد. این تیم دومین دیدار خود در مرحله گروهی مسابقات را روز دوشنبه مقابل تیم یمن برگزار می‌کند. این بازی از ساعت 17 در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار می‌شود.


ویدیو مرتبط :
شرایط نمایندگان فوتبال ایران در آسیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیروزی فوتسال ایران در اولین گام فتح آسیا


تیم ملی فوتسال ایران در اولین دیدار خود در مسابقات جام ملت‌های آسیا موفق شد برابر تیم اندونزی به پیروزی پر گل برسد. این نتیجه در حالی به دست آمد که شاگردان خسوس کاندلاس با وجود پیروزی نتوانستند نمایش امیدوارکننده‌ای در گام نخست داشته باشند.

خبرگزاری مهر: تیم ملی فوتسال ایران در اولین دیدار خود در مسابقات جام ملت‌های آسیا موفق شد برابر تیم اندونزی به پیروزی پر گل برسد. این نتیجه در حالی به دست آمد که شاگردان خسوس کاندلاس با وجود پیروزی نتوانستند نمایش امیدوارکننده‌ای در گام نخست داشته باشند.

تیم ملی فوتسال ایران در اولین مسابقه خود در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از ساعت 13:30 (به وقت تهران) امروز چهارشنبه در شهر هوشیمنه ویتنام به مصاف تیم اندونزی رفت که این بازی با نتیجه 5 بر یک به سود ایران به پایان رسید.

حسین طیبی، علی اصغر حسن زاده، وحید شفیعی و فرهاد توکلی (دو گل)  برای ایران در این مسابقه گلزنی کردند. همچنین تک گل اندونزی توسط سواردی به ثمر رسید.

علی صمیمی، فرهاد توکلی، حسین طیبی، اصغر حسن زاده و علیرضا وفایی بازیکنانی بودند که در ترکیب پنج نفره ابتدایی تیم ملی فوتسال برابر اندونزی به میدان رفتند. همچنین در غیاب محمد کشاورز،  محمد طاهری بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتسال را بر بازو بست.

هرچند ایران گل اول بازی را در دقیقه 9 توسط حسین طیبی به ثمر رساند، ولی اندونزی هم نشان داد که نمی‌تواند حریف ساده‌ای برای ایران باشد. آنها در چند صحنه می‌توانستند دروازه ایران را باز کنند ولی با بی دقتی هنگام حملات، فرصت‌هایشان را از دست دادند. با این حال در دقایق پایانی نیمه اول ایران سه گل دیگر به ثمر رساند تا ملی پوشان با خیال راحت به رختکن بروند.

در نیمه دوم، اشتباهات بازیکنان ایران چشمگیر شد. این اشتباهات در رساندن پاس سالم و همچنین در فرصت‌های گلزنی خودش را نشان داد تا تیم ملی چند شانس خوب را برای افزایش تعداد گل‌هایش از دست بدهد.

در مقابل تیم اندونزی هم بر فشار حملات خود افزود و موفق شد در نهایت در 10 دقیقه پایانی یکی از گل‌های خورده را جبران کند. با این حال حملات ایران یکبار دیگر به ثمر نشست و وحید شفیعی موفق شد گل پنجم را وارد دروازه حریف کند. به این ترتیب ایران در اولین مسابقه خود برابر اندونزی به برتری رسید تا خود را آماده دومین دیدار کند.

تیم ایران در دومین بازی خود در جام ملت‌های آسیا روز جمعه به مصاف تیم چین خواهد رفت.