اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین شهردار زن محجبه اروپا را ببینید


آمره بابیچ که مادر سه فرزند است، پیش از نامزدی در انتخابات شهرداری بوسنی به عنوان وزیر اقتصاد در دولت محلی منطقه زنیکا فعالیت می کرد.

خبرآنلاین: کمیسیون انتخابات بوسنی و هرزگوین از انتخاب نخستین شهردار محجبه در بوسنی و اروپا خبر داد.

آمره بابیچ که مادر سه فرزند است، پیش از نامزدی در انتخابات شهرداری بوسنی به عنوان وزیر اقتصاد در دولت محلی منطقه زنیکا فعالیت می کرد.



وی که همسر خود را در جنگ داخلی هزارو نهصد و نود و دو تا 1995میلادی در بوسنی از دست داده است، سالها ریاست انجمن خانواده های شهدای جنگ بوسنی را به عهده داشته است.

مسلمانان بزرگترین اقلیت مذهبی در بوسنی به شمار می روند و چهل درصد از جمعیت سه میلیون و هشتصد هزار نفراری این کشور را شامل می شوند.


ویدیو مرتبط :
اولین زن محجبه در مسابقات وزنه برداری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتخاب اولین شهردار زن محجبه در تاریخ ترکیه (+عکس)



اخبار بین الملل - انتخاب اولین شهردار زن محجبه در تاریخ ترکیه

نامزد حزب عدالت و توسعه در انتخابات محلی ناحیه "میرامِ" قونیه به عنوان اولین شهردار زن محجبه در تاریخ جمهوری ترکیه انتخاب شد.

اخبار ,اخبار بین الملل اولین شهردار زن محجبه در تاریخ ترکیه

 

به گزارش تسنیم به نقل از دیلی‌نیوز؛ "فاطمه تورو" نامزد حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در انتخابات محلی ناحیه "میرامِ" قونیه توانست با کسب اکثریت آرای شرکت‌کنندگان در انتخابات شهرداری‌ها به عنوان اولین شهردار زن محجبه در تاریخ جمهوری ترکیه انتخاب شود.

 

هرچند نتایج نهایی انتخابات شهرداری‌های ترکیه هنوز اعلام نشده است اما به گفته "مصطفی اولوی بزیرچی" مسؤول دفتر محلی حزب عدالت و توسعه در میرامِ قونیه، تورو به طور قطع پیروز انتخابات محلی در این ناحیه شده است.

 

فاطمه تورو 44 ساله متولد شهر قونیه است، وی پیشتر در سال 1994 در رشته مهندسی نقشه‌کشی از دانشگاه "سلجوق" فارغ‌التحصیل شده و دارای دو فرزند است.

 

-------------------------------------

 

اخبار بین الملل - 8 کشته و 19 زخمی در انتخابات شهرداری‌های ترکیه

درگیری‌های به وقوع پیوسته میان نامزدهای انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه دست‌کم هشت کشته و 19 زخمی بر جای گذاشت

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال درگیری‌های به وقوع پیوسته میان نامزدهای تصدی پست شهرداری‌ها در ترکیه، دست‌کم هشت تن کشته شدند.

 

در این درگیری‌ها که در استان "حلوان" واقع در جنوب شرق این کشور به وقوع پیوست، دست‌کم شش تن کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند.

 

درگیری دیگری در استان "هاتایا" واقع در جنوب ترکیه به وقوع پیوست که به دنبال آن دست‌کم دو تن کشته و 9 تن دیگر زخمی شدند. درگیری‌های مشابهی نیز در مناطق مختلف ترکیه به وقوع پیوسته است.

 

این در حالی است که نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه از پیشتازی حزب حاکم این کشور به رهبری رجب طیب اردوغان حکایت دارد.

اخبار بین الملل - تسنیم ,ایسنا