اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انفجار دو شهاب سنگ دیگر در کوبا و کالیفرنیا


بر اساس گزارش های رسانه ای چند ساعت پس از انفجار شهاب سنگ بزرگ در روسیه، رد عبور یک گلوله آتشین نیز در آسمان کالیفرنیای آمریکا منطقه بی ایریا مشاهده شده است.

تماشا: آمار مجروحان انفجار روز جمعه شهاب سنگ در روسیه به 1200 کودک در میان مجروحان این حادثه هستند که اغلب در نتیجه شکستن شیشه جراحت برداشته اند.

همچنین از میان این زخمی ها وضعیت 112 نفر جدی تر است که در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند. بر اساس گزارش های قطعات کوچکتر شهاب سنگ بعد از برخورد با زمین برفراز منطقه تیومن در سیبری ریخته شده است. سخنگوی ارتش روسیه نیز اعلام کرده یک قطعه 6 متری از این جرم آسمانی در ساحل دریاچه ای در نزدیکی شهر چبارکول پیدا شده است که گودالی را به عمق 8 متر ایجاد کرده است.

به گفته وزارت کشور روسیه، انفجار این شهاب سنگ موجب شکستن دیوار صوتی شده است. در همین حال گروه های جست و جو برای یافتن بقایای این شهاب سنگ عازم مناطق مختلف شده اند.

انفجار در کالیفرنیا و کوبا

همچنین بر اساس گزارش های رسانه ای چند ساعت پس از انفجار این شهاب سنگ بزرگ در روسیه، رد عبور یک گلوله آتشین نیز در آسمان کالیفرنیای آمریکا منطقه بی ایریا مشاهده شده است.

به گزارش مهر، انفجار گلوله آتش درمنطقه بی ایریای کالیفرنیا حدود ساعت 7:45 عصر روز جمعه به وقت محلی صورت گرفته است. به نظر می رسد که این شهاب سنگ رنگی مایل به آبی داشته و رد عریض آن در آسمان این منطقه که از فیرفیلد در شمال سانفرانسیسکو به گیلوری در جنوب سن حوزه حرکت می کرد، قابل مشاهده بوده است. انفجار این شهاب سنگ هیچ مجروحی برجا نگذاشته است.

تلویزیون کوبا نیز دیروز گزارش داد یک شهاب سنگ پنجشنبه شب در آسمان این کشور ظاهر و منفجر شده است. به گزارش مهر، برخی از ساکنان استان سینفوگوس در مرکز کوبا که شاهد این صحنه بوده اند می گویند حدود ساعت 20 به وقت محلی نقطه بسیار درخشانی را در آسمان مشاهده کرده اند که به اندازه یک اتوبوس بوده است.

 به گفته شاهدان، این شیء آسمانی سپس به یک توپ آتشین که بزرگتر از خورشید بود تبدیل شد و چند دقیقه بعد از آن صدای انفجار مهیبی به گوش رسید. یکی از شهروندان به تلویزیون این کشور گفت، خانه اش بر اثر این انفجار لرزیده است. دانشمندان کوبایی برای یافتن و بررسی بقایایاین جرم شهاب سنگ مانند، به منطقه اعزام شده اند.

هنوز مشخص نشده است آیا واقعه کوبا با انفجار یک شهاب سنگ بزرگ در آسمان روسیه مرتبط است یا خیر اما در حالی که دانشمندان روس در پی طبقه بندی و تعیین کلاس شهاب سنگ منفجر شده در روسیه هستند، شکارچیان سنگ های فضایی و مجموعه داران خود را به منطقه رسانده اند تا بقایای آن را در کلکسیون های خود داشته باشند.

با توجه به وزن هفت هزار تنی این شهاب سنگ و شدت انفجار، می توان بقایای آن را در سه منطقه مختلف روسیه و حتی بخش هایی از قزاقستان یافت.


ویدیو مرتبط :
سقوط و انفجار شهاب سنگ در روسیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صحنه انفجار بسیار زیبای یک شهاب سنگ


این ویدیو انفجار شهاب سنگ‌ها را بر فراز شهر بانکوک نشان می‌دهد که بسیار متفاوت از مواردی است که قبلا مشاهده کرده‌اید.

zoomit.ir: انفجار شهاب سنگ‌ها بر فراز آسمان امری طبیعی بوده و ویدیوهای بسیاری نیز از آن در اینترنت منتشر شده است. اما ویدیوی جدید این اتفاق را بر فراز شهر بانکوک نشان می‌دهد که بسیار متفاوت از مواردی است که قبلا مشاهده کرده‌اید.

 در این انفجار ناگهان نور آبی آسمان شب شهر بانکوک را روشن کرده و پس از مدتی از بین می‌رود. نور آبی که غالبا در ذهن ما با موجودات فضایی پیوند خورده، صحنه‌ای بسیار زیبا و تماشایی ایجاد کرده است که می‌‌توانید در ویدیوی زیر به تماشای آن بنشینید:



برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.


در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.