اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد شدید سردار نقدی از مشاور روحانی


رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مشاوری که مشخص نیست حکم دارد یا نه، و به ملت ایران توهین می کند خبیث است و "تقی زاده" دوران می‌باشد.

پایگاه اطلاع رسانی بسیج: سرتیپ محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در سومین مجمع عالی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت که در سالن پنج آذر ستاد بسیج برگزار شد گفت: پیشکسوتان با عشق به نظام، خدمت به اسلام و فداکاری در راه حقیقت مصداق واقعی " رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه" هستند تا اگر " فمنهم من قضی نحبه " نشدند " و منهم من ینتظر " شوند که این موقعیت و توفیق جای تبریک دارد.

سردار نقدی تغییرات و تحولات برخی پس از بازنشستگی را یادآور شده و افزود: پیشکسوتان جهاد و شهادت نشان دادند که دفاع از حقیقت، سن و سال و موقعیت تشکیلاتی نمی شناسد.

وی در پاسخ به سوال امروز در فضای سیاسی اجتماعی کشور که با آمریکا بایستی چه کرد؟ اظهار داشت: تصمیم گیری راهبردی برای این موضوع آفاتی دارد همچون: عدم شناخت از کشور مقابل، عدم شناخت از خود، احساسی شدن، عمل سلیقه ای، فریب ترفندها را خوردن، ترجیح منافع گروهی بر منافع ملی، ترسیدن و مرعوب شدن و ... که باید با توجه به این آسیب ها، ضرورت ها را عملیاتی کرد تا بتوان تصمیمی راهبردی بر مبنای خرد اتخاذ کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین پیرامون گام اول در این زمینه مبنی بر شناخت ماهیت و اهداف آمریکا تصریح کرد: آمریکا کشوری متجاوز، قانون گریز و مستکبر است که استقلال کشورها را بر نمی تابد.

وی در تشریح تجربه ایران از آمریکا بعنوان یک ابرقدرت سابق ادامه داد: تعداد فراوانی کودتا علیه ملت ایران، تجاوزات مکرر نظامی به ایران در طول تاریخ، به نابودی کشاندن ملت و کشور در زمان پهلوی دوم، حمایت مستمر از تروریسم و جنایت علیه ایران، سرقت اموال و دارایی های ایران و بلوکه کردن آن با تحریم ها، راه اندازی ده ها شبکه ماهواره ای برای ترویج و آموزش فساد و بی بند و باری، تولید و توزیع و ترویج مشروبات الکلی و مواد مخدر با صرف هزینه و ... گوشه ای از تجربیات ایران از آمریکاست.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج تداوم دشمنی های آمریکا را علیه ایران تا امروز یادآور شده و خاطرنشان کرد: حمایت از منافقین، گروه های تروریستی و تکفیری، تجاوزهای نظامی و جاسوسی بوسیله پهپادها، پایگاه های آشکار جاسوسی در اطراف ایران، حضور ده ها ناو جنگی و پروازهای شناسایی بر مرزهای ایران، وجود ده ها شبکه ماهواره ای و فاسد، توهین به مقدسات ملت ایران، دستگیری و آزار و اذیت دانشمندان ایرانی، تولید و توزیع و ترویج مواد مخدر و مشروبات الکلی و ... هم اکنون نیز ادامه دارد.

وی در پاسخ به کسانی که رفتار ایران را افراطی و سبب این دشمنی ها می خوانند بیان کرد: این دشمنی ها منحصر به ایران نمی باشد و حتی این فعالیت ها به صورت جاسوسی از سران کشورهای اروپایی ادامه دارد پس این رفتار فقط در مقابل ایران نیست.

سردار نقدی اشاره ی برخی به قدرت زیاد آمریکا را یادآور شده و خاطرنشان کرد: آن روزی که آمریکا قدرت زیادی داشت، ملت ایران با ایستادگی در مقابلش او را شکست داد ولی امروز در تمامی عرصه های سیاسی، نظامی، اجتماعی، امنیتی، فرهنگی و... در حال فروپاشی است.

وی در پاسخ به برخی که ضعف امروز آمریکا را سبب آدم شدن او می دانند به دو بیت شعر بسنده کرده و گفت: فرمود امام این دیو، شیطان بزرگ است/ باور نکن آدم شده قدرش سترگ است/ هر چند پیر است و ذلیل و ناتوان است/ از او حذر کن هرچه باشد گرگ گرگ است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه خاطرنشان کرد: در معاهده الجزایر گروگان های آمریکایی بازگردانده شدند ولی حتی یک دلار از اموال ایران داده نشد و امروز هم در توافق نامه ژنو حرف های متفاوتی از غنی سازی شنیده می شود.

وی مذاکره ی امروز را بخشی از مبارزه با استکبار دانسته و تصریح کرد: مسئله ایران با آمریکا ماهیتی است و با مذاکره و توافق، به یک جنایتکار و مستکبر که ماهیت آن خراب است نمی توان اعتماد کرد همانطور که امام راحل فرمودند اگر امریکا و اسرائیل «لا اله الاّ اللّه » بگویند، ما قبول نداریم؛ چرا که آنها می خواهند سرِ ما کلاه بگذارند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج به پرونده سیاه اروپایی ها در زمینه حقوق بشر اشاره نموده و افزود: اروپا نیز مانند آمریکاست و سخنش از حقوق بشر ظاهری است که در سفارتخانه خود در ایران به صورت مخفیانه بر گردن حیوان دست آموز خود افسار می اندازند و دیدار مخفیانه جاسوسان اروپایی با فعالان فتنه در ایران جای شرم برای مسئولان کشور دارد.

وی مذاکره تیم ایرانی را با مجوز نظام دانسته و خطاب به تیم مذاکره کننده هسته ای تاکید کرد: در این مذاکرات امتیازات زیادی داده شده و توجیه تیم مذاکره کننده، پایان بسیار خوب این توافق است اما اگر تمامی حقوق ایران در پایان مذاکرات داده نشد، تیم مذاکره کننده باید با شهامت و صادقانه به مردم بگوید که به آمریکا نمی توان اعتماد کرد و مبارزه با استکبار را باید ادامه داد.

سردار نقدی به سخنان یکی از مشاوران رییس جمهور اشاره نموده و بیان کرد: مشاوری که مشخص نیست حکم دارد یا نه، و به ملت ایران توهین می کند خبیث است و "تقی زاده" امروز می باشد.

وی در پایان سخنان خود خطاب به پیشکسوتان جهاد و شهادت اظهار داشت: شما پیشکسوتان با استفاده از ظرفیت اعتماد مردم و جوانان، با اجرایی کردن تدابیر مقام معظم ولایت برای روحیه افزایی و روشنگری جوانان اقدام نمایید و این امر با کار تشکیلاتی و خستگی ناپذیری شدنی است تا کار نیمه تمام شهدا تمام شود و لااقل همان نسلی که امام فرمود سربازان من در گهواره اند، قدس شریف را آزاد و به نسل بعد تحویل دهد.


ویدیو مرتبط :
انتقاد شدید مشاور از 4 وزیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد شدید مشاور روحانی از صدا و سیما


مشاور فرهنگی رییس جمهور و عضو شورای نظارت بر صداوسیما گفت: صداوسیما خود را مدعی نظارت بر همه قوا و کشور می داند، اما خود به نظارت تن نمی دهد. کاش تکصدایی موجود در صداوسیما تکصدایی ملت بود، نه تکصدایی یک جناح و گروه سیاسی.

عصر ایران: مشاور فرهنگی رییس جمهور و عضو شورای نظارت بر صداوسیما گفت: صداوسیما خود را مدعی نظارت بر همه قوا و کشور می داند، اما خود به نظارت تن نمی دهد. کاش تکصدایی موجود در صداوسیما تکصدایی ملت بود، نه تکصدایی یک جناح و گروه سیاسی.

پایگاه خبری «انتخاب» نوشت: شب گذشته فرهنگسرای ارسباران میزبان مراسم رونمایی از کتاب پایان تکصدایی، اثر دکتر فواد صادقی بود که با سخنرانی دکتر حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس جمهور و رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، مهندس محمد هاشمی، رئیس اسبق صداوسیما، محمد جعفر صافی، موسس و اولین رئیس شبکه سه سیما و شماری از کارشناسان حوزه رسانه و خبرنگاران برگزار شد.

در این مراسم دکتر آشنا با انتقاد از رویه مدیریتی حاکم بر صداوسیما، در سخنان مشروحی به تبیین مصوبات قانونی درباره چگونگی اداره صداوسیما پرداخت و به شدت از رویکرد اخیر این سازمان در تخریب دولت انتقاد کرد.

دکتر آشنا گفت: پس از سفر موفقیت آمیز رییس جمهور به اجلاس داووس که منجر به گشایش در فضای اقتصادی کشور شد، یک جریان خاص تصمیم به حاشیه سازی و تخریب این سفر گرفت و سایتی مامور و معذور در این راستا مطلبی منتشر کرد که در آن پیرامون پوشش یکی از اساتید برجسته دانشگاه در حوزه روابط بین الملل که در این اجلاس شرکت کرده بود، جنجال ایجاد کرد.

وی با تجلیل از دکتر سریع القلم گفت: بسیاری از اساتید و کارشناسان خبره کشور در حوزه روابط بین الملل افتخار شاگردی ایشان را داشته اند و طی ده سال گذشته، ایشان به عنوان شخصیت حقیقی و علمی خود همواره به اجلاس داووس دعوت می شده است و در آنجا با زبان بین المللی جهان پسند از منافع ملی کشور دفاع می کرده و در سفر امسال نیز ایشان نه جزو همراهان رئیس جمهور بوده و نه در اقامتگاه رئیس جمهور حضور داشته و همانند سالهای قبل، خود به عنوان یک چهره علمی در این اجلاس شرکت کرده است.

مشاور رییس جمهور افزود: این مطلب سایت مامور و معذور، به عنوان یک مطلب تولیدی از صداسیما پخش شد و وقتی در پاسخ آن به صورت یک نامه رسمی بیان شد که مطابق پروتکل رسمی، دادن عناوین به منصوبان رییس جمهور، تنها از طریق سایت رسمی رییس جمهور مجاز است، صداوسیما پس از یک هفته با تکرار برنامه قبل خود، بازهم روایت سایت مامور معذور را به عنوان پاسخ دولت پخش کرد.

آشنا ادامه داد: از نگاه مدیریت سازمان صداوسیما، این سازمان حق نظارت برهمه جهان، همه جامعه و همه قوای رسمی کشور را دارد، اما هیچ کس حق ندارد بر عملکرد این سازمان نظارت کند و شورای نظارت بر صداوسیما نیزجنبه تشریفاتی دارد.

نماینده رییس جمهور در شورای نظارت بر صداوسیما تصریح کرد: تاکنون تنها دو مورد از سوی رییس سازمان صداوسیما به شورای نظارت ارجاع شده است. مورد اول درخواست مبلغ سنگینی از سوی رییس سازمان صداوسیما از رییس جمهور علاوه بر بودجه رسمی این سازمان بوده است که با توجه به آن که مبلغ مذکور معادل بودجه یک سال صداوسیما و علاوه بر آن بوده و برای تامین آن فرصتی دوماهه به دولت داده شده است، رییس جمهور این درخواست را برای بررسی به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و شورای نظارت بر صداوسیما ارجاع داده است.

وی مورد دوم را مساله ایجاد وقفه 90 دقیقه ای در مصاحبه زنده رییس جمهور دانست و توضیح داد: این اقدام توسط شخص رییس سازمان صداوسیما و با مدیریت مستقیم وی انجام شده است و بعد از آن، رییس سازمان صداوسیما موضوع را به شورای نظارت بر این سازمان ارجاع داده تا از ایشان دفاع شود. گویی این شورای نظارت برصداوسیما نیست، بلکه شورایی برای دفاع از صداوسیما مقابل قوای دیگر است!

دکتر آشنا ادامه داد: از نگاه رییس سازمان صداوسیما شواری نظارت براین سازمان جلسه ای تشریفاتی است که هر دو هفته یکبار برای گپ زدن و گعده کردن تشکیل می شود. انگار این شورای نظارت بر سازمان صداوسیما نیست، شورای نظارت صداوسیما بر رئیس جمهور است!
وی پرسید: چرا پژوهشگری چون فواد صادقی باید نام کتاب خود را بگذارد "پایان تک صدایی"؟ البته ای کاش صداوسیما، تکصدایی باشد و صدای ملت ایران باشد، این صدای کیست؟

در این برنامه که با اندکی تاخیر برگزار شد، مشاور فرهنگی رئیس جمهور که خود از کارشناسان برجسته ارتباطات و استاد این رشته در دانشگاه امام صادق(ع) است، گفت: باید بدانیم که ساده ترین و دم دستی ترین راه ، همیشه بهترین راه نیست. کسانی که در این کتاب مصاحبه با آنها چاپ شده، همگی دلسوز مردم ایران، نظام جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری و حتی خود سازمان صداوسیما هستند و معتقدند رویه فعلی به سود کشور نیست.

آشنا با اشاره به تبدیل "شرکت واحد اتوبوسرانی تهران" به چندین شرکت خصوصی برای حل مشکل حمل و نقل شهروندان گفت: این امر نشان می دهد حتی اتوبوسرانی هم بدون رقابت رشد نمی کند و اکنون ما ده ها مدیر فرهنگی و رسانه ای مطمئن و تربیت شده در تراز نظام داریم که می توانند در عرصه رادیو و تلویزیون خصوصی فعالیت کنند و سازمان صداوسیما هم باید به یک سازمان رگولاتوری بسیار کوچک و تخصصی و حرفه ای تبدیل شود و بر عملکرد این افراد نظارت کند.

پس از سخنان دکتر آشنا، فواد صادقی نویسنده کتاب سخنانی ایراد کرد و سپس کتاب توسط دکتر آشنا رونمایی شد.

در پایان نیز مهندس محمد هاشمی، پرسابقه ترین رییس صداوسیما در جمهوری اسلامی نیز ضمن اشاره به برخی خاطراتش از دقت نظر امام خمینی در خصوص صداوسیما تاکید کرد: صداوسیما اکنون از مسیری که امام خمینی برای آن ترسیم کرد، فاصله گرفته است.

گفتنی است، کتاب "پایان تک صدای"، دومین کتاب برگرفته از پایان نامه دکتری فواد صادقی در رشته مدیریت رسانه دانشگاه تهران است، و مشروح مصاحبه های وی با 14 تن از مقامات برجسته نظام و کارشناسان حوزه رسانه و تلویزیون نظیر آیت الله هاشمی رفسنجانی، دکتر علی لاریجانی، دکتر حسام الدین آشنا، مهندس محمد هاشمی، دکتر عماد افروغ، آیت الله سروش محلاتی، دکتر فریدون وردی نژاد، دکتر حسین انتظامی، دکتر حسن خجسته، دکتر سلطانی فر و... است که توسط انتشارات میراث اهل قلم، به زیور طبع اراسته شده است.