اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد خشایار الوند از برخی مخاطبان قهوه تلخ


اگر هدف برخی مخاطبان از خرید "قهوه تلخ" فقط بردن جایزه بوده‌است، متاسفم. ما خودمان با وجود اینکه به طور مستمر در این پروژه فعالیت می‌کنیم، هنوز دستمزد را نگرفته‌ایم.

خبرگزاری مهر: نویسنده مجموعه "قهوه تلخ" گفت: اگر هدف برخی مخاطبان از خرید "قهوه تلخ" فقط بردن جایزه بوده‌است، متاسفم. ما خودمان با وجود اینکه به طور مستمر در این پروژه فعالیت می‌کنیم، هنوز دستمزد را نگرفته‌ایم. آن وقت باید کار ما را با بردن جایزه محک بزنند!؟

خشایار الوند یکی از نویسندگان مجموعه "قهوه تلخ" درباره روند تولید این پروژه گفت: تصویربرداری این مجموعه حدود دو هفته دیگر به پایان می‌رسد و براساس برنامه‌ریزی نهایی توزیع آن تا قسمت 37 ادامه خواهد داشت.

پیش از این قرار بود در 35 قسمت به پایان برسد که دو قسمت به آن اضافه شد. البته پایان‌بندی از قبل مشخص شده‌است و تغییری نخواهد کرد. این دو قسمت در میان بخش‌های دیگر گنجانده می‌شود. نگارش فیلمنامه همزمان با تصویربرداری ادامه دارد.


وی درباره حضور همزمان مهران مدیری در دو مجموعه خانگی "قلب یخی" و "قهوه تلخ" افزود: ایشان  در "قلب یخی" در نقش اصلی حضور دارند. اما با توجه به اینکه حدود دو هفته دیگر تصویربرداری "قهوه تلخ" به پایان می‌رسد گروه "قلب یخی" با ما همکاری‌های لازم را انجام می‌دهند.



الوند همچنین با اشاره به اخباری که درباره شکایت یکی از مخاطبان "قهوه تلخ" از تهیه‌کنندگان مجموعه در برخی رسانه‌های منتشر شده‌ هم گفت: اگر هدف برخی مخاطبان از خرید "قهوه تلخ" فقط بردن جایزه بوده‌است، متاسفم. ما خودمان با وجود اینکه به طور مستمر در این پروژه فعالیت می‌کنیم، هنوز دستمزد را نگرفته‌ایم. آن وقت باید کار ما را با بردن جایزه محک بزنند!؟

وی ادامه داد: وقتی من به‌عنوان نویسنده هنوز دستمزدم را نگرفته‌ام، قطعا اگر پراید را به برندگان بدهند ناراحت می‌شوم و برایم جای تعجب دارد! این کار حدود هفت ماه توقیف شده بود و گروه تحت قرارداد تهیه‌کننده بودند اما تولید نداشتند. قطعا در این شرایط باید این موضوع را در نظرگرفت که دستمزدها عقب می‌افتاد. اتفاقی که قطعا اهدا جوایز را هم تحت‌الشعاع قرار داده‌است.

چرا خانه اهدایی در پونک نیست!

الوند درباره سکوت عوامل درباره این قبیل اخبار و شکایت‌ها تاکید کرد: مگر قرار است هر شخصی که شکایت کند ما صحبت‌های او را منتشر کنیم؟ از طرف دیگر چرا باید پیش داوری کنیم. سایتی که این مطلب را برای اولین‌بار درباره شکایت از سازندگان "قهوه تلخ"  منتشر کرد، پیش‌ داوری هم کرده و نوشته بود سازندگان این مجموعه از ابتدا با این جایزه‌ها می‌خواستند مردم را فریب دهند و جریان توقیف نیز شایعه بوده‌است! در صورتی که من به‌عنوان نویسنده کار کاملا در جریان بودم که حدود هفت ماه جلوی این کار را گرفتند.

وی افزود: جالب است درباره برخورد برخی افراد بدانید یکی از کسانی که جایزه آپارتمان از قرعه کشی‌ها به دست آورده بود با طرح شکایت از تهیه‌کننده مجموعه عنوان کرده بود که چرا خانه اهدایی در پونک نیست! در صورتی که این آپارتمان‌های پونک مربوط به سری اول قرعه‌کشی‌ها بود و این‌بار منطقه تغیر کرده‌است. قطعا شخصی که در بجنورد برنده یک آپارتمان می‌شود ما در همان شهر به او خانه می‌دهیم. باید دوستان مطبوعاتی در چاپ مطالب خود تمام جوانب را در نظر بگیرند.



 بیش از اندازه از سینما دور شده‌ام

الوند درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: همانطور که می‌دانید من از همکاری با گروه "ساخت ایران" انصراف داده‌ام و پس از من قسمت‌های دیگر را آرش قادری نوشت. البته تصویربرداری این مجموعه در خارج از کشور به پایان رسیده‌است و قسمت‌های پایانی این مجموعه در 10 فصل وارد بازار می‌شود.

وی افزود: برای پس از پایان تصویربرداری "قهوه تلخ" هم طرحی را با عنوان "تلکه" که بسیار متن آن را دوست دارم به تلویزیون ارائه کرده‌ام که در صورت فراهم شدن شرایط ساخت آن را آغاز می‌کنم. امسال قصد دارم کار سینمایی انجام دهم، چراکه فکر می‌کنم بیش از اندازه از این فضا دور شده‌ام.

طی یکی دو روز گذشته یک سایت از زیر پا گذاشتن تعهدات سازگان این مجموعه نسبت به اهدای جوایز خبر داد و پیرو آن یک مورد شکایت یکی از برندگان جایزه خودروی پراید که جایزه اش به او تحویل داده نشده (با ذکر نام محفوظ) را منتشر کرد.     


ویدیو مرتبط :
قهوه لتس بی لوته بی همتا در جهان در چهار طعم متفاوت و جذاب قهوه تلخ، قهوه ملایم، قهوه سیاه و کاپوچینو ارائه شده است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خشایار الوند: قرار است مهران مدیری به کلیپ منتشر شده واکنش نشان دهد/ "قهوه تلخ" شنبه می آید



 

 

 

خشایار الوند: قرار است مهران مدیری به کلیپ منتشر شده واکنش نشان دهد/

 

کافه سینما سوال مخاطب‌هایش درباره کار ماهواره‌ای تازه مدیری را پی‌گیری کرد.

روز گذشته فیلمی از مهران مدیری در حال تقلید یکی از برنامه های ماهواره ای منتشر شد که به سرعت به یکی از پربازدیدترین لینک ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تبدیل شد.

کلیپی که با واکنش های مختلفی روبرو شد. اما نکته مهم در این میان این بود که این کلیپ هیچ نشانه ای از فیلم های قبلی مدیری را نداشت و سوال همگان این بود که این کلیپ مربوط به کدام یک از آثار مهران مدیری است؟

برای پیگیری این قضایا به سراغ خشایار الوند نویسنده قهوه تلخ رفتیم.

وی در گفت و گو با کافه سینما درباره این کلیپ گفت: البته شخص آقای مدیری قرار هست نسبت به این فیلم واکنش نشان بدهند. این کلیپ مربوط به یک مجموعه آیتم هست که 4 سال پیش ساخته شد و قرار بود وارد شبکه خانگی بشود این آیتم ها شامل شوخی هایی با تلویزیون، برنامه های ماهواره ای و این طور مسایل هست. اما بعد از ساخته شدن این ایتم ها آن ها را به آرشیو سپردیم و دیگر پیگیر آنها نشدیم حتی سراغ مجوز گرفتن برای آنها هم نرفتیم که باعث دلخوری هایی نشود اینکه بعد از این همه مدت چرا و از چه طریقی این ویدیو منتشر شده برای ما هم  نا معلوم است.

الوند همچنین به چند سوال حاشیه ای دیگر درباره قهوه تلخ پاسخ گفت.

وی درباره خبر حضور ستارگان سینما از جمله بهرام رادان، مهتاب کرامتی و امین حیایی در قهوه تلخ گفت: این برنامه را داریم. در مورد خانم کرامتی اطلاعی ندارم اما با بهرام رادان صحبت کردیم و او هم گفته اگر زمانش خالی شد تمایل دارد در چند قسمت به عنوان بازیگر مهمان حضور داشته باشد و امین حیایی هم به همین ترتیب. در کل از این به بعد در قهوه تلخ بازیگر مهمان خواهیم داشت.

الوند همچنین درباره زمان عرضه قسمت بعدی قهوه تلخ به بازار به کافه سینما گفت: جدیدترین قسمت قهوه تلخ شنبه به بازار می آید...../تحلیل:عصرایران