اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد تند علی دایی از جشنواره فیلم فجر


علی دایی سرمربی راه‌آهن در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر داماش گیلان درباره تئاتری که یک گروه فرانسوی در جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه برده بود و باعث ناراحتی دایی شده بود گفت: من پیش از این هم گفته‌ام که کسی جرات ندارد از آدم‌های سیاسی انتقاد کند

ایسنا : علی دایی سرمربی راه‌آهن در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر داماش گیلان درباره تئاتری که یک گروه فرانسوی در جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه برده بود و باعث ناراحتی دایی شده بود گفت: من پیش از این هم گفته‌ام که کسی جرات ندارد از آدم‌های سیاسی انتقاد کند. متاسفم برای کسانی که در ایام دهه فجر این گونه برنامه‌ها را اجرا می‌کنند در حالی که خودشان اصلا نمی‌دانند دهه فجر و انقلاب چیست و مردم برای چه انقلاب کرده‌اند و ظاهرشان را طوری درست می‌کنند که عوامفریبی کنند. این مسئله بی‌کفایت بودن و بی‌مسئولیت بودن بعضی‌ها را نشان می‌دهد که می‌خواهند به هر قیمتی که شده، میز خود را حفظ کنند. در همه جای دنیا اگر کسی فقط یک روز به کشورش خدمت کرده باشد، او را روی سرش می‌گذارند و به او احترام می‌کنند ولی اینجا فقط دنبال خراب کردن انسان هستند. البته اعتباری که خدا به بنده‌اش داده است را کسی نمی‌تواند خراب کند. من روز به روز دلم بیشتر از این آدم‌ها می‌گیرد ولی مسئله‌ این است که این‌ها کف رودخانه هستند و می‌روند و سنگ‌های درشت باقی می‌مانند. این مسائل هیچ بر روی من تاثیر نمی‌گذارند چون خودم را مدیون مردم می‌دانم و عاشق آن‌ها هستم.

دایی ادامه داد: وقتی برخورد مردم را با خودم می‌بینم که در بدترین شرایط پشتیبان من بوده‌اند، می‌فهمم که آن‌ها خیلی بهتر از مسئولان قدر اسطوره‌ها و قهرمانان‌شان را می‌دانند. متاسفانه برخی مسئولان فقط به میزشان چسبیده‌اند و نمی‌خواهند به هیچ عنوان از پایش بلند شوند. وقتی این گونه آدم‌ها دور می‌گیرند، این می‌شود که یک گروه فرانسوی چنین تئاتری را اجرا می‌کنند و من برای مسئولانی متاسف هستم که اجازه اجرای آن را دادند. متاسفانه وقتی در تلویزیون و در برنامه‌ای که به اسم نمی‌دانم، "فلان بازار" به قهرمان‌ها توهین می‌کنند، دیگر چه کار می‌شود؟ خیلی حرف‌ها را نمی‌شود گفت و بهتر است در دل‌مان باقی بمانند تا تعبیر‌های غلطی از آن‌ها نشود.

سرمربی راه آهن در پایان گفت: من هرگز آدم سیاسی نبوده و نیستم و به هیچ حزب و گروهی هم وابسته نیستم. من فقط به خدا و مردم وابستگی دارم اما نمی‌دانم چرا آدم‌هایی که برای همه چیز و در هر موضوعی مصاحبه می‌کنند، چرا این طور موقع‌ها چیزی نمی‌گویند.

شایان ذکر است اعتراض علی دایی به برگزارکنندگان جشنواره فجر، در مورد استفاده از نام «علی دایی» برای یکی از اسب های تئاتر «اسب سوارها» به کارگردانی «ژانل کلود» از کشور فرانسه  است.


ویدیو مرتبط :
انتقاد شدید علی ضیا به جشنواره فیلم فجر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد تند کمال تبریزی از جشنواره فیلم فجر


کمال تبریزی به جشنواره امسال یک انتقاد جدی دارد و مشکل آن را ناشی از «بحران اجرایی» می‌داند.

خبرآنلاین: کمال تبریزی به جشنواره امسال یک انتقاد جدی دارد و مشکل آن را ناشی از «بحران اجرایی» می‌داند.

کمال تبریزی در جشنواره سی و سوم فیلم فجر، با «طعم شیرین خیال» حضور دارد. فیلمی که خودش می‌گوید درباره محیط زیست و مسائل مربوط به آن است. با این حال، حاشیه‌هایی که هیچ وقت دست از سر تبریزی برنداشته‌اند، این بار هم به سراغ او و فیلمش آمده‌اند. آخرین ساخته سینمایی او را از آرای مردمی خارج کردند و همین دستمایه‌ای شد برای اعتراض او.

چرا این فیلم با این موضوع؟

من این فیلم را دوست دارم. به نظرم موضوع فیلم، در شرایط فعلی برای مردم ما اهمیت زیادی دارد. درباره محیط زیست است.

فکر می کنید دغدغه محیط زیستی آن روی تماشاگر تاثیر بگذارد؟

 امیدوارم روی تماشاگران، پس از تماشای آن، تاثیر کوچکی داشته باشد. همین که تاثیر بگذارد یعنی ما نتیجه خیلی خوبی گرفته ایم.

معمولا کارهای شما مخاطب های خود را دارد. چه تفاوتی بین این فیلم و فیلم های دیگرتان وجود دارد.


به لحاظ ساختاری که خیلی متفاوت است. آیتم هایی در آن وجود دارد که تا به حال در سینمای خودم و سینمای ایران وجود نداشته است. در واقع برای اولین بار است که این ساختار را می بینیم. در فیلم، با فضای خاصی روبرو می شویم. منتهی عکس العمل مخاطب ممکن است متفاوت باشد. یعنی شاید بعضی ها خوششان بیاید و بعضی ها نه.

خارج از مصاحبه که حرف می زدیم، از جشنواره امسال گلایه داشتید؟

فکر می کنم این جشنواره را، ضعیف تر از این، نمی شد برگزار کرد. بسیار آشفته و بی نظم است و این بی‌نظمی  مربوط به دست اندرکاران جشنواره می شود که با بی ملاحظگی و بدون دقت این جشنواره را برگزار می‌کنند. اصلا رویکرد خوبی در جشنواره وجود ندارد. منهای فضای خود جشنواره، نظم کافی وجود ندارد. معلوم نیست چه کسی قرار است چه کاری کند. ما در این جشنواره با یک بحران اجرایی روبرو هستیم.

فیلم شما امسال در بین آرای مردمی جایی ندارد، چرا این اتفاق افتاد؟

برای اینکه فیلم در آرای مردمی باشد، یک قانون و آئین نامه وجود دارد که فیلم ها، باید در سه روز اول اکران شود. فیلم من را در سه روز اول برای اکران نگذاشتند، در حالی که سر وقت به  جشنواره ارسال شده بود. متاسفانه فیلم در سه روز اول به نمایش در نیامد، چرا؟ به ما نگفتند که اگر این اتفاق بیفتد، فیلم دیگر در آرای مردمی شرکت داده نمی شود. فقط به خاطر سهل انگاری دست اندرکاران جشنواره چنین اتفاقی برای فیلم من افتاد.

معمولا فیلم وقتی از آرا خارج می شود که سر موقع به جشنواره نرسیده باشد...


نه، فیلم من سر موقع رسید. همانطور که گفتم از روز اول در اختیار جشنواره بود. اگر از روز اول ما را در جریان می‌گذاشتند، حداقل تلاش می کردیم تا شاید کاری کنیم. روز چهارم تازه به ما گفتند و دیگر کاری از دستمان برنمی آمد. امیدوارم که این کار عمدی نباشد و سهوی باشد. انگار از سهل انگاری دست اندرکاران جشنواره است.