اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امشب، خورشید این شکلی می‌شود /عکس


نیمه شب یک‌شنبه 20 می به وقت جهانی (بامداد دوشنبه 1 خرداد / 21 می به وقت ایران)، خورشیدگرفتگی حلقوی روی می‌دهد و ساکنان سواحل اقیانوس آرام به تماشای حلقه آتشین خورشید خواهند نشست.

خبرآنلاین : نیمه شب یک‌شنبه 20 می به وقت جهانی (بامداد دوشنبه 1 خرداد / 21 می به وقت ایران)، خورشیدگرفتگی حلقوی روی می‌دهد و ساکنان سواحل اقیانوس آرام به تماشای حلقه آتشین خورشید خواهند نشست.

خورشیدگرفتگی حلقوی وقتی اتفاق می‌افتد که ماه در بیشترین فاصله مداری از زمین قرار داشته باشد و قطر ظاهری آن کوچک‌تر از قرص ظاهری خورشید به نظر برسد. در شرایط معمول، قطر ظاهری ماه با قطر ظاهری خورشید برابر یا اندکی از آن بزرگ‌تر است و خورشیدگرفتگی به شکل کامل دیده خواهد شد.



همان‌طور که در نقشه زیر ملاحظه می‌کنید، این خورشیدگرفتگی به هنگام طلوع آفتاب در غرب چین آغاز می‌شود و سایه ماه با حرکت به سمت شرق از ژاپن و اقیانوس آرام عبور می‌کند. درنهایت، خورشیدگرفتگی در غرب ایالات متحده پایان می‌یابد. این خورشیدگرفتگی در دیگر نقاط جهان از جمله ایران قابل مشاهده نیست.



ویدیو مرتبط :
کریمی - امشب به دامن من خورشید آرمیده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امشب، خورشید این شکلی می‌شود (+عکس)



امشب، خورشید این شکلی می‌شود (+عکس)

این خورشیدگرفتگی به هنگام طلوع آفتاب در غرب چین آغاز می‌شود و سایه ماه با حرکت به سمت شرق از ژاپن و اقیانوس آرام عبور می‌کند.

خورشید گرفتگینیمه شب یک‌شنبه 20 می به وقت جهانی (بامداد دوشنبه 1 خرداد / 21 می به وقت ایران)، خورشیدگرفتگی حلقوی روی می‌دهد و ساکنان سواحل اقیانوس آرام به تماشای حلقه آتشین خورشید خواهند نشست.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرآنلاین، خورشیدگرفتگی حلقوی وقتی اتفاق می‌افتد که ماه در بیشترین فاصله مداری از زمین قرار داشته باشد و قطر ظاهری آن کوچک‌تر از قرص ظاهری خورشید به نظر برسد.

در شرایط معمول، قطر ظاهری ماه با قطر ظاهری خورشید برابر یا اندکی از آن بزرگ‌تر است و خورشیدگرفتگی به شکل کامل دیده خواهد شد.

این خورشیدگرفتگی به هنگام طلوع آفتاب در غرب چین آغاز می‌شود و سایه ماه با حرکت به سمت شرق از ژاپن و اقیانوس آرام عبور می‌کند.

درنهایت، خورشیدگرفتگی در غرب ایالات متحده پایان می‌یابد. این خورشیدگرفتگی در دیگر نقاط جهان از جمله ایران قابل مشاهده نیست./خبرآنلاین