اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

الزام لباس‌ متحد الشکل برای مجریان زن!


هیات رادیو تلویزیون عربستان، گویندگان و مجری های زنِ تلویزیون را به پوشیدن لباس متحد الشکل ملزم کرد.

پایگاه خبری العالم: هیات رادیو تلویزیون عربستان، گویندگان و مجری های زنِ تلویزیون را به پوشیدن لباس متحد الشکل ملزم کرد.

 برپایه این دستورالعمل که از 20 روز پیش در عربستان به زنان مجری و گوینده ابلاغ شده، پوشیدن "عبا" و شال در هنگام اجرای برنامه ها و اخبار، الزامی شده است.

برخی از بینندگان عربستانی با انتقاد از تحمیل سلیقه ای واحد بر گویندگانِ تلویزیون ها و ناچار کردنِ بینندگان به تماشای یک لباس خاص، گفتند: با توجه به آن که "عبا" که نوعی مانتوی عربستانی است، رنگ های مختلف دارد؛ هیات رادیو تلویزیون عربستان می توانست به زنان مجری، برای انتخاب رنگ و مدلِ عبا، آزادی عمل بدهد.

هیات رادیو تلویزیون عربستان، در واکنش به این اعتراض ها اعلام کرد که "این دستورالعمل، موضوعی داخلی است و الزامِ آن، مدت هاست که قطعی شده است."

"بدور احمد" گویندۀ شبکه الاخباریۀ عربستان با تاییدِ این موضوع در گفت وگو با روزنامه الحیات فاش کرد: قانونِ الزام زنان گوینده و مجری به پوشیدنِ لباسِ متحدالشکل، پنج سال پیش به شبکه های تلویزیونی عربستان ابلاغ شد، اما اما تا چند هفته پیش، اجرایی نشده بود.

شبکه الاخباریه از اوایل ماه جاری میلادی زنان مجری و گوینده را به پوشیدن عبا و شال ملزم کرد و از آن پس، دیگر شبکه های تلویزیونی عربستان نیز به این دستورالعمل، ملزم شدند.


ویدیو مرتبط :
قانون متحد الشکل کردن البسه ایرانیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری کف زن در لباس گدا



 

دستگیری کف زن در لباس گدا !

 

رئیس کلانتری ۲۰۸ ترمینال جنوب گفت: روز گذشته فردی که در لباس گدایی اقدام به کف زنی از مسافران در پایانه جنوب پایتخت می کرد، دستگیر شد.

سروان منوچهر ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهراظهار داشت: با کسب چندین مورد گزارشات مردمی مبنی بر اینکه فردی به نام " ایرج " در خیابان های عباسی وخروجی اتوبوسهای واحد وهمچنین در ترمینال جنوب اقدام به بدل اندازی وکف زنی از مسافران شهرستانی می کند ، بلافاصله وارد عمل شدند.

این مقام مسوول ادامه داد : ماموران با انجام یک سری کنترل های نامحسوس موفق شدند متهم را طی یک عملیات حرفه ای پلیسی به صورت غافلگیرانه دستگیر کنند.

سروان ابراهیمی افزود: متهم در بازجویی ها ضمن اقرار به جرم خود، در خصوص شگرد کف زنی خود بیان داشت در یک کیسه زباله اقدام به فروش البسه کهنه و پاره می کرده وبه قیمتهای گزافی آنها را به فروش می رسانده است.

وی در ادامه اعترافاتش گفت :در حالی که مسافرین گول وی را می خورند و از جیبشان پول در می آورند وبه فرد متهم می دادند او با دیدن پول آنها سریعاً اقدام به کف زنی کرده وبه سرعت از محل متواری می شده است.

رئیس کلانتری ۲۰۸ پایانه جنوب در خاتمه از تحویل متهم به مراجع ضایی جهت سیر مراحل قانونی پزونده اش خبر داد و اظهار داشت : تحقیقات تکمیلی در خصوص کشف سایر جرایم احتمالی متهم ادامه دارد .... / خبرگزارى مهر