اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اقدام تکان دهنده 2 پرستار در خانه سالمندان


2 پرستار خانه سالمندان هیچ‌وقت فکر نمی‌کردند تصاویر ضبط شده دوربین‌های مداربسته و گفته‌های همکارانشان پرده از راز قتلی که انجام داده بودند بردارد و آنها به اتهام قتل‌عمد در انتظار فرارسیدن روز دادگاه باشند. این ۲پرستار در تاریکی شب پیرمرد سالمند را کتک زدند تا از نفس افتاد.

روزنامه شهروند: 2 پرستار خانه سالمندان هیچ‌وقت فکر نمی‌کردند تصاویر ضبط شده دوربین‌های مداربسته و گفته‌های همکارانشان پرده از راز قتلی که انجام داده بودند بردارد و آنها به اتهام قتل‌عمد در انتظار فرارسیدن روز دادگاه باشند. این ۲پرستار در تاریکی شب پیرمرد سالمند را کتک زدند تا از نفس افتاد.

ماجرا از این قرار بود که خبری تکان‌دهنده در یکی از سایت‌های گرگان درج شد. در این خبر از به قتل رسیدن یک پیرمرد توسط ۲پرستار نامهربان حرف به‌میان آمده بود.

هفته گذشته ماموران نیروی انتظامی در جریان مرگ مشکوک یک پیرمرد در خانه سالمندان قرار گرفتند. با حضور ماموران در محل حادثه و انجام تحقیقات ابتدایی مشخص شد پیرمرد بخت‌برگشته بر اثر جراحت‌های وارده از دنیا رفته است.

فرضیه‌های متفاوتی پیش‌روی کارآگاهان قرار گرفت. در فرضیه نخست سکته قلبی علت مرگ پیرمرد اعلام شد اما وقتی در آزمایشات پزشکی جای زخم‌ها و جراحات در بدن پیرمرد دیده شد نظریه تیم تحقیق تغییر کرد. پیرمرد از خانه سالمندان بیرون نرفته بود پس افرادی به این آسایشگاه آمده و او را به قتل رسانده بودند.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان در جریان بازجویی از کارکنان آسایشگاه همچنین بازبینی فیلم‌های ضبط‌شده توسط دوربین‌های مداربسته آسایشگاه سالمندان به اولین سرنخ دست پیدا کردند. ماموران در بازبینی دوربین‌های مداربسته دیدند وقتی پیرمرد در نیمه‌های شب احساس ناآرامی می‌کند و از پرستاران آسایشگاه کمک می‌خواهد، ۲پرستار بالای سر او حاضر می‌شوند، آنها قصد داشتند او را ساکت کنند به همین خاطر مرد سالمند را کتک می‌زنند تا اینکه او دیگر نفس نمی‌کشد.

بدین ترتیب عاملان قتل پیرمرد دستگیر شده و تحت بازجویی قرار گرفتند اما انگیزه آنها هنوز مشخص نیست. خانه سالمندان (م) در کوی ویلا خیابان تختی قرار دارد و به صورت موسسه خصوصی اداره می‌شود و از سالمندان و افرادی که توانایی نگهداری از خود را ندارند نگهداری می‌کند.

گفته می‌شود برخی رفتارهای نامناسب با سالمندان در این خانه دیده شده و برخی افراد از این موضوع اظهار نگرانی کرده‌اند.

تا به امروز پلیس تنها درست بودن این خبر را تأیید کرده است اما جزییاتی از چگونگی حادثه اعلام نکرده است. روزنامه شهروند پیگیر ماجراست تا جزییات بیشتری از حادثه به‌دست آورد. درست است که نگهداری از سالمندانی که گاه با بیماری‌های جسمی، ضعف حرکتی، عدم ‌کنترل ارادی، آلزایمر، اختلال حواس و... مواجه هستند سختی‌های خاص خود را برای خانواده‌ها به همراه دارد اما بهتر است با اتخاذ تدابیری همچون بکارگیری پرستار خانگی و... تلاش شود از سالمندان در خانه‌ها نگهداری شود و آنان را از کانون گرم خانواده‌ها دور نکرد.


ویدیو مرتبط :
مستند زیبا و تکان دهنده خانه (قسمت1)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صحبت های تکان دهنده یک زوج ملی پوش؛ صاحب‌خانه هشدار داده است



 

صحبت های تکان دهنده یک زوج ملی پوش؛ صاحب‌خانه هشدار داده است

 

دارنده مدال برنز دوی ۴ در ۴۰۰ متر مسابقات قهرمانی آسیا گفت: «خودم و همسرم (لیلا رجبی) ۹ ماه است که حقوقی دریافت نکرده ایم.»

به نقل از فارس، پیمان رجبی عنوان کرد: «سرپرست سابق فدراسیون به من و همسرم لیلا رجبی وعده‌های بسیار داد و ما نیز با دل و جان تمرین کردیم که نتایج خوبی در مسابقات کسب کنیم و توانستیم هر 2 در رقابت‌های قهرمانی آسیا در ژاپن به مدال برنز دست پیدا کنیم.»

وی افزود: «با همین وعده‌ها 9 ماه بدون حقوق هر 2 تمرین کردیم، اما حالا فهمیدیم که فدراسیون 4 ماه است که کرایه خانه ای را که برای من و همسرم اجاره کرده است را هم پرداخت نکرده و صاحب خانه در تماسی به ما هشدار داد.»

رجبی در خصوص مربی خارجی همسرش تصریح کرد: «وی 10 روز در ایران بود و سپس رفت، چرا که یک روز سر تمرین حاضر می‌شد، 3 روز نمی‌آمد. عملا حضورش فایده ای نداشت.»

دونده بوشهری عنوان کرد: «حال که آشتیانی رفته است متوجه شدیم که حتی برخی از ورزشکاران پاداش مسابقات قهرمانی آسیا را هم دریافت کرده اند، اما ما هنوز حقوق خود را هم نگرفته ایم.»

رجبی عنوان کرد: «همسرم در مدت حضورش در ایران، 7 مدال کسب کرده و همیشه افتخار آفرین بوده است و حال قصد دارد سهمیه المپیک را دریافت کند، اما امکاناتی برای وی فراهم نیست.»

دونده تیم ملی گفت: «لیلا مسلمان شد و کشور خود را ترک کرد و امروز به عنوان یک ایرانی رقابت می‌کند، اما برخی با عنوان کارشناس و گزارشگر ورزشی با استفاده از رسانه‌ها وی را یک خارجی معرفی می‌کنند و به جای روحیه دادن به لیلا او را ترد می‌کنند.»

وی افزود: «لیلا به خاطر عشقش به ایران با وجود کمبودها شبانه روز تمرین می کند که بتواند با نام ایران در المپیک به عنوان زن مسلمان ایرانی رقابت کند.»

رجبی با اشاره به حضور داوری در فدراسیون دوومیدانی گفت: «وی از خانواده دوومیدانی است و می داند که یک ورزشکار نیاز به چه امکانات و شرایطی برای کار دارد.»