اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام آمادگی پروین: با قدرت برمی‌گردم!


وقتی یحیی رسما اعلام می‌كند كریم باقری نه با عنوان مربی بلكه به عنوان مدیر فنی در پرسپولیس فعالیت خواهد كرد مشخص است كه سعی دارد جایگاهی را كه سلطان برای آن نقشه كشیده است، پر كند

سایت گل: ماجرای حضور علی پروین در كنار كادر فنی پرسپولیس كم‌كم به داستان پیچیده‌ای تبدیل می‌شود. پروین پیش از ظهر امروز در حین صحبت‌های رویانیان در ورزش و مردم، لحظه‌ای موقعیت را مناسب دید و در تماس با این برنامه آمادگی خودش را برای بازگشتی پرقدرت اعلام كرد!

دوشنبه‌شب گذشته جلسه كمیته فنی پرسپولیس برای تعیین تكلیف كادر فنی این تیم برگزار شد و بعد از جلسه همه از سرمربیگری موقت گل‌محمدی و مدیریت فنی علی پروین خبر دادند. می‌گفتند به دلیل جوانی و كم‌تجربگی یحیی قرار است سلطان هم بالای سر كادر فنی باشد. البته مدیرعامل پرسپولیس در مورد پست جدید پروین از لفظ «مدیر فوتبال» استفاده مرد و دیگران از «مدیر فنی». اما ظاهرا در مورد این‌كه سلطان قرار است دخالت بیشتری در امور فنی داشته باشد همه متفق‌القول بودند.

http://sobbekheir.com/up/images/19/192814.zff80t3.jpg

اما این ماجرای روز اول بود. یكی دو روز بعد اتفاقات جدیدی افتاد. گل‌محمدی اعلام كرد با این‌كه به كسوت پروین احترام می‌گذارد اما اجازه دخالت به كسی نمی‌دهد و ترجیح می‌دهد در كار خود استقلال داشته باشد. زمزمه‌ها در این مورد بالا گرفت و بلافاصله جلسه سه‌نفره با حضور پروین، رویانیان و گل‌محمدی برگزار شد. جلسه‌ای كه رویانیان صبح امروز درباره آن گفت: «یحیی با پروین اختلاف نظر دارد. با خود من هم اختلاف نظر دارد. اما بحث‌هایمان خیلی خوب پیش رفت و پروین به گل‌محمدی اطمینان داد كه به هیچ وجه قصد دخالت در امور فنی را ندارد.»

با این حال آنچه رویانیان با عنوان «مفاهمه پروین و یحیی» از آن یاد می‌كند، در واقع قهر علی پروین بوده است. سلطان در روزهای اخیر از پرسپولیس فاصله گرفته و در هیچ كدام از تمرین‌ها و جلسات تیم حاضر نشده است. این موضوع صبح امروز در میان سوالات مجری برنامه ورزش‌ومردم قرار گرفت و رویانیان سعی كرد با سیاست به این سوال پاسخ بدهد: «آقای پروین اسطوره و شناسنامه باشگاه پرسپولیس است. او بكن‌باوئر ایران است و جایگاهش آن بالاست! طبعا ما از آقای پروین توقع داریم با قدرت در میدان حاضر باشد و به خروج پرسپولیس از این اوضاع كمك كند.»

سردار با سیاست خاصش در پاسخگویی به این سوال سعی داشت یكی به نعل بزند و یكی به میخ! یعنی هم با دلجویی از پروین راه بازگشت او به تیم را هموار كند و هم غیرمستقیم به سلطان گوشزد كند كه قرار نیست اختیاراتش به حوزه فنی مربوط شود. یعنی بهتر است پروین برگردد؛ اما به‌عنوان بزرگ پرسپولیس، از آنچه در زمین چمن می‌گذرد فاصله گرفته و مثل بكن‌باوئر برود آن بالا بنشیند.

با این حال به نظر می‌رسد علی پروین از حرف‌های دوپهلوی رویانیان در ورزش و مردم آن چیزی را برداشت كرده كه خودش دوست داشته است! او وقتی چراغ سبز سردار را دید و به خصوص وقتی این جمله طلایی را شنید كه «پروین باید با قدرت برگردد...» بلافاصله با برنامه تماس گرفت تا دقایقی بعد بهرام شفیع از روی كاغذی كه به دستش رسید این‌طور بخواند: «آقای پروین با برنامه تماس گرفتند و گفتند حالا كه سردار خواسته... چشم! با قدرت برمی‌گردم!» او مخصوصا تا پایان برنامه صبر نكرد تا بینندگان این برنامه و مردم را به عنوان شاهد همراه خودش داشته باشد كه «خودشان گفتند با قدرت برگرد. من هم برگشتم!»

حالا ماجرا وارد فاز جدیدی شده است. از یك‌سو سلطان از بازگشت با قدرت حرف می‌زند و منظورش از «قدرت» مشخصا قدرت و اختیار در امور فنی است. از آن‌سو اما، به نظر می‌رسد نه‌تنها یحیی كه بازیكنان قدیمی و تاثیرگذار پرسپولیس هم به هیچ وجه راضی به دخالت پروین در امور فنی نیستند. وقتی یحیی رسما اعلام می‌كند كریم باقری نه با عنوان مربی بلكه به عنوان مدیر فنی در پرسپولیس فعالیت خواهد كرد مشخص است كه سعی دارد جایگاهی را كه سلطان برای آن نقشه كشیده است، پر كند.

باید دید این ماجرا در روزهای آینده به چه سمتی پیش خواهد رفت. بازگشت سلطان به حیطه تصمیم‌گیری‌های فنی، خطری است كه پرسپولیس و پرسپولیسی‌ها را به شدت تهدید می‌كند. اما برای فرار از این خطر هم راهكارهایی وجود دارد.


ویدیو مرتبط :
نیمار : میرم ولی برمی گردم -روی نوشته ی دیوار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فوری/ سوریه برای گفت و گو بر سر «کناره گیری بشار اسد از قدرت» اعلام آمادگی کرد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

معاون وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد:

فوری/ سوریه برای گفت و گو بر سر «کناره گیری بشار اسد از قدرت» اعلام آمادگی کرد

قدری الجمیل معاون وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد دولت کشورش حاضر است درباره کناره گیری بشار اسد از قدرت گفت و گو کند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب:

سوریه برای گفت و گو بر سر «کناره گیری بشار اسد از قدرت» اعلام آمادگی کرد. قدری الجمیل معاون وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد دولت کشورش حاضر است درباره کناره گیری بشار اسد از قدرت گفت و گو کند.

به گزارش انتخاب به نقل از العربیه ، او همچنین تاکید کرد که گفت و گو تنها راه حل و فصل بحران سوریه است.

این سخنان را قدری الجمیل معاون نخست وزیر سوریه مطرح کرد که در مسکو پایتخت روسیه سخن می گفت.

الجمیل افزود که دولت سوریه تصمیم گرفته است در روابط و تعاملات خود، به سمت"دوستان" در شرق همچون چین، هند، روسیه، ایران و ونزوئلا پیش برود. او گفت که شرق مفهومی سیاسی است و نه جغرافیایی. او همچنین تاکید کرد که دولت سوریه تصمیم گرفته است به بحران پایان دهد زیرا بر اقتصاد کشور تاثیر گذاشته است.

معاون وزیر امور خارجه سوریه با تاکید بر ضرورت آغاز فوری گفت و گو ها و بررسی راه حل های بحران تاکید کرد: "سخن گفتن درباره هیچ چیزی ممنوع نیست."

معاون نخست وزیر سوریه در واکنش به اظهارات اخیر اوباما گفت: "دخالت نظامی مستفیم در سوریه محال است زیرا هر کس در فکر چنین اقدامی باشد، وارد جنگی خواهد شد که از مرزهای سوریه فراتر می رود."/انتخاب