اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتبار گواهینامه رانندگی افزایش یافت


در حالی که پیش از این، اعتبار گواهینامه های رانندگی 2 یا 5 ساله بوده و افراد صاحب گواهینامه، در صورت نداشتن تخلفات مهم می توانستند گواهینامه با اعتبار بیشتر دریافت کنند.

خراسان:  در حالی که پیش از این، اعتبار گواهینامه های رانندگی 2 یا 5 ساله بوده و افراد صاحب گواهینامه، در صورت نداشتن تخلفات مهم می توانستند گواهینامه با اعتبار بیشتر دریافت کنند.

در روزهای اخیر هیئت دولت مصوبه ای را به تصویب رسانده که بر اساس آن مدت اعتبار گواهینامه رانندگی اعم از ماشین و موتورسیکلت 10 سال خواهد بود و برای دوره‌های بعد نیز به صورت 10 ساله تمدید خواهد شد.


    


ویدیو مرتبط :
آیا با پایان اعتبار گواهینامه بیمه ثالث خسارت را پرداخت میکند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتبار گواهینامه‌ های رانندگی افزایش یافت


اعتبار گواهینامه‌ها برای افراد تا سن 65 سال، از پنج سال به 10 سال تبدیل شده است. البته از 65 تا 70 سال هر پنج سال و بالای 70 سال هر دو سال نیازمند تمدید گواهینامه‌ است.

خبرگزاری ایسنا: سردار مومنی رییس پلیس راهور ناجا روز سه‌شنبه در این باره گفت: گواهینامه‌ها از 6 به 3 نوع تبدیل شده است.

وی افزود: اعتبار گواهینامه‌ها برای افراد تا سن 65 سال، از پنج سال به 10 سال تبدیل شده است. البته از 65 تا 70 سال هر پنج سال و بالای 70 سال هر دو سال نیازمند تمدید گواهینامه‌ است.

مومنی اظهار كرد: آزمون گواهینامه رانندگی از این پس توسط افسران شاغل در پلیس راهور گرفته می‌شود.

این مقام مسئول اعلام كرد كه گواهینامه‌های قدیمی از نیمه دوم امسال طی دو مرحله تبدیل به گواهینامه‌های جدید می‌شود و افزود: گواهینامه‌های 886 راننده به دلیل رسیدن به حد نصاب نمره منفی ضبط شد و از رانندگی در تابستان امسال محروم شدند.

وی اعلام كرد: 3790 راننده در آستانه ضبط گواهینامه قرار دارند و نمره منفی آنها بین 20 تا 30 است.