اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارنظر جدید درباره نامه اوباما به رهبری


سردار حسین علائی، فرمانده اسبق نیروی هوایی سپاه پاسداران در خصوص نامه اوباما به مقام معظم رهبری، عنوان داشت: اگر این نامه در مورد داعش باشد به این منظور است که آمریکا به این نتیجه رسیده که بزرگترین قدرتی که می‌تواند با داعش مقابله کند ایران است. نادیده گرفتن ظرفیت ایران خطایی استراتژیک است.

نامه نیوز: سردار حسین علائی یکی از فرماندهان سابق سپاه ، در خصوص عملکرد دولت یازدهم در عرصه بین المللی گفت: دولت یازدهم در شرایطی روی کار آمد که ایران روابط بسیار نامناسبی با کشورهای تاثیرگذار جهان داشت که روز به روز این روابط  وخیم‌تر می‌شد.

وی ادامه داد: خواست ملی این بود که ایران در موقعیت قابل قبول خود بایستد و اجازه ندهیم جایگاه ایران در سطح ملی تضعیف شود.

سردار علائی با بیان این موضوع که یکی از اولویت‌های دولت یازدهم ترمیم روابط با سایر کشورهای بین المللی است، خاطرنشان کرد: به نظر می‎رسد دولت تدبیر و امید از زمانی که روی کار آمده است در تلاش است که روابط ایران را با سایر کشورها بهبود ببخشد، با نگاهی اجمالی میبینیم که روابط ایران با سایر با کشورها نسبت به خرداد ماه سال 92 بهبود یافته و درحال توسعه است.

مدیر عامل فعلی هواپیمایی آسمان تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم قطار تحریم‌ها علیه ایران و روند امنیتی سازی ایران از سوی قدرت‌های بزرگ متوقف شده است.

سردار حسین علائی، فرمانده اسبق نیروی هوایی سپاه پاسداران، با اشاره به تجربه حسن روحانی در زمینه هسته‌ای، گفت: مهمترین مسئله ایران حل مسئله هسته ای بوده است. در دوره‌های گذشته با توجه به مشکلاتی که وجود داشت سعی می‌کردند ایران را به عنوان اصلی‌ترین محور مشکلات امنیت جهانی معرفی کند، اما شاهد هستیم که دولت یازدهم در تلاش است تا نگرش جهانی علیه ایران را تغییر دهد.

وی در خصوص نامه اوباما به مقام معظم رهبری، عنوان داشت: اگر این نامه در مورد داعش باشد به این منظور است که آمریکا به این نتیجه رسیده که بزرگترین قدرتی که می‌تواند با داعش مقابله کند ایران است. نادیده گرفتن ظرفیت ایران خطایی استراتژیک است.


ویدیو مرتبط :
پاسخ نامه رهبری به اوباما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه اوباما به رهبری نامه سوم آمریکا در2سال اخیر



 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نامه اخیر اوباما به رهبر انقلاب را مسبوق به سابقه خواند و گفت:  این سومین نامه اوباما به مسئولان کشور است و رئیس جمهور آمریکا در سال ۸۸ نیز نامه ای را به تهران ارسال کرده بود.

 

زهره الهیان درگفتگو بامهر، درخصوص نامه اخیر اوباما به رهبر انقلاب در سال جاری گفت: این نامه‌ها مسبوق به سابقه است، اوباما در سال ۸۸ نیز نامه ای را به تهران ارسال کرده بود.

الهیان همچنین خاطر نشان کرد: البته این نامه ها شاید پاسخی نداشته باشد زیرا آمریکا خوی استعمارگری و استکبار ستیزی و دفاع از رژیم صهیونیستی را سیاست کلی خود می داند.

وی در ادامه بیان داشت: مجموعا این نامه ها نشان دهنده جایگاه و عظمت جمهوری اسلامی در تعیین معادلات در عرصه بین الملل است. به خصوص در شرایط فعلی منطقه و تسلط بر خلیج فارس که باعث نگرانی سردمداران آمریکایی و شخص اوباما شده است.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس با اشاره به ترور دانشمندان هسته ای ایران اظهارداشت: کمیته حقوق بشر مجلس نشستی را با محوریت این ترورها و با حضور دستگاه دیپلماسی، قضایی و اطلاعاتی برگزار می کند.

الهیان همچنین خاطر نشان کرد: در این جلسه دستگاه های مربوط توضیحاتی را در خصوص پیگیری های انجام شده درمجامع بین المللی و پیشگیری از وقوع چنین حوادثی را ارائه خواهند کرد.

نماینده تهران در مجلس همچنین درباره همایش بزرگ بانوان اصولگرا که در هفته گذشته برگزار شد، گفت: مطالبات بانوانی که در این نشست حضور داشتند وحدت اصولگرایان بود زیرا گروه های رقیب برنامه ریزی جدی دارند تا مجلس آینده را به انحراف کشیده و از دست اصولگرایان خارج کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: تنها راه مقابله با رقبای انتخاباتی وحدت اصولگرایان است.../جامعه خبری الف