اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اطلاعیه وزارت خارجه درباره سفر به عربستان


وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای در بخش توصیه‌های مسافرتی در پایگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه از هموطنان خواسته تا با توجه به اینکه کلیه امور مربوط به بحث روادید حج از سوی سازمان حج و زیارت صورت می‌گیرد، لازم است هموطنان روادید سفر به عربستان صعودی به منظور انجام مناسک حج را صرفا از طریق مرجع رسمی کشور یعنی سازمان حج و زیارت پیگیری و دریافت کند.

خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای در بخش توصیه‌های مسافرتی در پایگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه از هموطنان خواسته تا با توجه به اینکه کلیه امور مربوط به بحث روادید حج از سوی سازمان حج و زیارت صورت می‌گیرد، لازم است هموطنان روادید سفر به عربستان صعودی به منظور انجام مناسک حج را صرفا از طریق مرجع رسمی کشور یعنی سازمان حج و زیارت پیگیری و دریافت کند.

در این اطلاعیه آمده است: کسانی که خارج از این ساز و کار مبادرت به دریافت روادید می‌کنند، روادید‌شان فاقد اعتبار بوده و در مبادی ورود به کشور عربستانی دچار مشکل خواهند شد و در چنین صورتی هیچگونه مسئولیتی متوجه هیچ یک از نهادهای داخلی نیست.

لازم به ذکر است در دو سال گذشته تعداد قابل توجهی از زائران ایرانی که خارج از چارچوب سازمان حج و زیارت برای انجام مناسک حج به عربستان سفر کرده بودند به دلیل غیرمعتبر بودن روادید به کشور بازگردانده شدند و در سال جاری نیز شماری از اتباع ایرانی که خارج از ساز و کار رسمی سازمان حج و زیارت روادید دریافت کرده‌اند بنا به دلایل یاد شده به کشور برگردانده شده‌اند.


ویدیو مرتبط :
هک وب سایت وزارت خارجه عربستان به مناسبت اربعین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر یک مقام ارشد وزارت خارجه به عربستان



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,سفر سفیر و ‌نماینده ایران به عربستان

 

اخبار سیاست خارجی - سفر یک مقام ارشد وزارت خارجه به عربستان

حمیدرضا دهقانی، سفیر و ‌نماینده ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: به دلیل هم‌زمانی مذاکرات ایران و 1+5 در وین و ضرورت حضور وزیرامور خارجه در این گفت‌وگوها و از سویی با توجه به اهمیتی که ایران برای سازمان همکاری اسلامی و همچنین کشورهای اسلامی قائل است، بالاترین مقام وزارت خارجه پس از ایشان در این اجلاس شرکت می‌کند.

حمیدرضا دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: چهل و یکمین اجلاس شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی 28 و 29 خردادماه در جده برگزار می‌شود و با توجه به اهمیتی که این اجلاس برای ایران دارد و موضوعاتی که قرار است در آن مطرح شود تلاش این است که ایران در سطح بالاترین مقام وزارت خارجه پس از وزیر در این نشست شرکت ‌کند.

وی افزود: در این اجلاس دوره ای دو روزه تمامی مسائل مربوط به جهان اسلام و موضوعات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مالی این کشورها مطرح می‌شود.

دهقانی با بیان اینکه اجلاس دوره‌ای هر سال یک‌بار برگزار می‌شود و سال گذشته در گینه کوناکری برگزار شد گفت: قرار است نشست سال آینده شورای وزیران در کویت برگزار شود.

سفیر و ‌نماینده ایران در سازمان همکاری های اسلامی ادامه داد: اجلاس شورای وزیران سومین ارگان بعد از نشست وزیران خارجه است که برخلاف نشست وزیران خارجه هر سه سال یکبار تشکیل جلسه می‌دهد این اجلاس سالانه برگزار می‌شود.

وی گفت: نشست‌های کمیسیون و کارشناسان ارشد برگزار شده و پیش‌نویس‌های قطعنامه و مصوبات مورد بررسی قرار گرفته است. قرار است در این نشست مسائل فلسطین،‌ قدس، جهان اسلام، اسلام هراسی و موضوع اقلیت‌های مسلمان در کشورهای مسلمان از جمله مسلمانان میانمار و مسلمانان در آفریقای مرکزی مورد بحث قرار گیرد.

دهقانی گفت: یک سری مصوبات مربوط به مسائل داخلی و ساز و کارهای داخلی به طور معمول مورد بررسی قرار می‌گیرد و تصویب می‌شود.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا