اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اصغر فرهادی در میان 100 متفکر برتر جهان


نشریه فارین پالیسی در شماره ماه دسامبر خود 100 متفکر برتر جهان در سال 2012 را انتخاب کرده که کارگردان ایرانی برنده اسکار یکی از آن‌هاست.

خبرآنلاین: نشریه فارین پالیسی در شماره ماه دسامبر خود 100 متفکر برتر جهان در سال 2012 را انتخاب کرده که کارگردان ایرانی برنده اسکار یکی از آن‌هاست.

اصغر فرهادی در فهرست این نشریه آمریکایی در رده هفتاد و پنجم قرار دارد.




فارین پالیسی فرهادی را به خاطر «دلایل گویای او برای هم‌زیستی» انتخاب کرده است.

فرهادی 40 ساله پارسال برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد. فیلم او در جشنواره برلین هم جوایز خرس طلایی همین طور جوایز بهترین گروه بازیگری مرد و زن را دریافت کرد.
 
او این روزها در پاریس در حال فیلمبرداری فیلم جدیدش است که اولین فیلم فرانسوی‌زبان اوست. بره‌نیس بژو و طاهر رحیم بازیگران فرانسوی و علی مصفا بازیگر ایرانی در این فیلم فعلا بی‌نام او بازی می‌کنند.

آنگ سان سو چی سیاستمدار برمه‌ای و برنده جایزه نوبل صلح‌ و المنصف المرزوقی رئیس جمهور موقت تونس در فهرست فارین پالیسی به طور مشترک در رده اول هستند.
 
بیل کلینتون و هیلاری کلینتون به طور مشترک در رده سوم هستند و باراک اوباما در رده هفتم است. بیل گیتس در رده پنجم قرار دارد.

فارین پالیسی سال 1970 توسط ساموئل هانتینگتون تاسیس شد. این نشریه که به شکل ماهنامه توزیع می‌شود جایزه نشریه ملی در سال‌های 2003 ، 2007 و 2009 را به خود اختصاص داده است.

در این مجموعه ماهانه مسائل روز در حوزه‌های سیاست، اقتصاد و دیپلماسی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. واشنگتن پست سال 2008 امتیاز این نشریه را خریداری کرد.



انتقاد کیهان از انتخاب اصغرفرهادی به عنوان متفکر سال

روزنامه کیهان: یک نشریه غربی نام کارگردان فیلم «جدایی نادر از سیمین» را در کنار بنیامین نتانیاهو به عنوان برگزیدگان سال معرفی کرد.

نشریه فارین پالیسی در آخرین شماره خود اقدام به معرفی 100 اندیشمند برتر سال (!) نمود که در این فهرست نام اصغر فرهادی در کنار نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار گرفته است!

گفتنی است تمامی گزینش های انجام شده توسط رسانه ها و جشنواره های غربی در سال های اخیر با اهداف سیاسی صورت می گیرد و معلوم نیست بر مبنای چه شاخص هایی «نتانیاهو» و «سازنده جدایی...» به عنوان اندیشمند برتر سال (!) تشخیص داده شده اند.


ویدیو مرتبط :
حضور 100 هزار نفری پرسپولیسی ها در میان رویداد های برتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اصغر فرهادی در میان 100 چهره تاثیرگذار جهان به انتخاب "تایم"/ رقابت او با بشار اسد، اوباما و ...



اصغر فرهادی,چهره برتر  ستل 2012,اصغر فرهادی چهره برتر سال 2012,چهره تاثیرگذار جهان,مجله تایمز

 

اصغر فرهادی در میان 100 چهره تاثیرگذار جهان به انتخاب "تایم"/ رقابت او با بشار اسد، اوباما و ...

کاربران تا 6 آوریل فرصت دارند تا به این اسامی رای دهند و لیست نهایی 100 چهره ی تاثیرگذار جهان، 17 آوریل منتشر خواهد شد. تاکنون اصغر فرهادی در رده سوم قرار دارد،

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مجله تایم که هر سال اقدام به انتخاب صد چهره ی تاثیرگذار جهان می کند، در لیست پیشنهادی خود برای سال 2012، نام اصغر فرهادی را نیز آورده است.

به گزارش سرویس بین الملل "انتخاب"؛ تایم در مورد این کارگردان ایرانی نوشته است: فرهادی که با فیلم "جدایی نادر از سیمین" موفق به کسب جایزه ی بهترین فیلم خارجی زبان اسکار شد، یک لحظه مثبت و نادر برای اصلاح تصویر ایران در غرب است. در حالی که جنگ طلبان در اسرائیل و نومحافظه کاران "سخت جان" در واشنگتن، تهدید به حمله می کنند. فرهادی داستان زن و شوهر طبقه متوسط را به تصویر می کشید که در پی جدایی از یکدیگر هستند... داستان انسانی که در شرایط وخیم فعلی، اب سردی است بر تب تند و شعله ور "حمله به ایران"

 

در این نظرسنجی، نام افرادی دیگری چون : بشار اسد، هیلاری کلینتون، جرج کلونی، شیخ بن خلیفه، حامد کرزای، باراک اوباما، میشل اوباما ،اردوغان، ملکه الیزابت، ران پال، مارک زوکربرگ، پوتین و... دیده می شود.

کاربران تا 6 آوریل فرصت دارند تا به این اسامی رای دهند و لیست نهایی 100 چهره ی تاثیرگذار جهان، 17 آوریل منتشر خواهد شد.

هم اکنون اریک مارتین با 116412 رای در مقام نخست قرار دارد. پس از او ران پال با 37332 در رتبه ی دوم جای گرفته است. اصغر فرهادی هم با کسب 24621 رای در جایگاه سوم قرار گرفته است. البته 1893 نفر بر ضد او رای داده اند./انتخاب