اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

از نجف تا کربلا با پای پیاده می شود رفت؟


مسیر نجف تا کربلا 80 کیلومتر است که معمولاً در 3 روز به صورت پیاده طی می‌شود، اما همت بالایی می‌طلبد که همین مسیر به ظاهر کوتاه را بیشتر از 100 بار طی کنی و باز هم مشتاق زیارت آقا باشی!

خبرگزاری فارس: مسیر نجف تا کربلا 80 کیلومتر است که معمولاً در 3 روز به صورت پیاده طی می‌شود، اما همت بالایی می‌طلبد که همین مسیر به ظاهر کوتاه را بیشتر از 100 بار طی کنی و باز هم مشتاق زیارت آقا باشی!
 
 بیش از 13 قرن از واقعه جانسوز عاشورا می‌گذرد. کربلا که در نخستین اربعین حسینی شاهد حضور جابر بن عبدالله انصاری بود، بعد از آن نیز عاشقان دیگری را زیارت کرد که با پای پیاده از اقصی نقاط جهان در سالروز اربعین سید و سالار شهیدان سراسیمه همراه با عشق آتشین به مولای خویش رهسپار سرزمین حسینی شدند.

این سنت حسنه از چنان اهمیت والایی برخودار است که صادق امت رسول(ص) این چنین از ارزش پیاده‌روی به سوی حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع) سخن می‌گوید: کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمى که بر مى‏دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‏فرماید و یک درجه مرتبه‏اش را بالا مى‏برد، وقتى به زیارت رفت، حق تعالى دو فرشته را موکل او مى‏‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند و وقتى برگشت با او وداع کرده و به وى مى‏‌گویند: اى ولىّ خدا! گناهانت آمرزیده شد و تو از افراد حزب خدا و حزب رسول او و حزب اهل‌بیت رسولش هستی، به خدا قسم! هرگز تو آتش را به چشم نخواهی دید و آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد کرد. (کامل الزیارات ص134)

در این میان علمای بزرگواری بودند که با وجود مشکلات زیاد مسیر کربلا، خطرات را به جان می‌خریدند و از نجف تا کربلا را گاه با پای برهنه طی می‌کردند.

سید آزادگان حجت‌الاسلام سید علی اکبر ابوترابی از جمله آن‌هاست، وی در خاطرات خود چنین بیان می‌کند: «در دوران طلبگی در شهر نجف بیش از 100 مرتبه این مسیر را پیاده به عشق زیارت امام حسین(ع) طی کرده‌ام».

عشق و علاقه حجت‌الاسلام ابوترابی به حدی بود که پس از آزادی با وجود بسته بودن مرز کربلا در سال 1372، برای نخستین بار  و در مرز خسروی، مراسم قرائت دعای عرفه را برگزار کرد.

وی با جمعیت اندکی با نیت باز شدن راه کربلا و پیمودن مسیر زیارت، با پای پیاده از تنگه مرصاد تا مرز خسروی را به مدت 3 روز پیاده‌ طی ‌کرد.


ویدیو مرتبط :
کربلا 1394(افتتاح پیاده روی نجف تا کربلا)میثم مطیعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیاده‌ روی بازیگر جوان سینما و تلویزیون از نجف تا کربلا + عکس



اخبار,اخبار فرهنگی,محسن افشانی

اخبار فرهنگی و هنری - پیاده‌ روی بازیگر جوان سینما و تلویزیون از نجف تا کربلا + عکس

بازیگر جوان سینما و تلویزیون در آخرین پست اینستاگرامی اش برای سفر کربلا از مردم حلالیت طلبید...

 بازیگر جوان سینما و تلویزیون در آخرین پست اینستاگرامی اش برای سفر کربلا از مردم حلالیت طلبید.
محسن افشانی، بازیگر سینما در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «یه حالی‌ام! دارم میرم کربلا. حلالم کنید. قابل باشم دعاگوی همه خواهم بود. از نجف تا حرم رو می‌خوایم پیاده بریم من و زندگیم (مادرم) یا حسین(ع) بطلبی اربعین کنارتم.»

 

اخبار,اخبار فرهنگی,محسن افشانی

 

 محسن افشانی با بازی در سریال ترانه مادری به شهرت رسید. پیش از بازی در این سریال، او در برنامه آستانه، ما دو تا، سلام بهار از شبکه اول صداوسیما مجری گری بود. هم اکنون سریال «جاده چالوس» با بازی این بازیگر در حال پخش است.
اخبار فرهنگی و هنری -  مشرق نیوز