اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارسال پیامک ساعت تردد دانشجویان به والدین


در حال حاضر ورود و خروج دانشجویان از خوابگاه با سیستم الکترونیکی به صورت پیامک به خانواده‌های آنان اطلاع داده می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: رییس دانشگاه آزاد بروجرد همزمان با آغاز هفته خوابگاهها، گفت: کلیه خوابگاههای دانشجویان دختر به داخل مجتمع امام خمینی(ره) انتقال داده می‌شود.

دکتر احمد سیف افزود: هم‌اکنون در مجتمع امام خمینی(ره) دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد دو خوابگاه با ظرفیت 800 نفر وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ورود و خروج دانشجویان از خوابگاه با سیستم الکترونیکی به صورت پیامک به خانواده‌های آنان اطلاع داده می‌شود.

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد بروجرد ادامه داد: دانشجویان هنگام ورود و خروج از کارت الکترونیکی استفاده کرده و در همان زمان تردد دانشجویان به خوابگاه‌ها به پدر خانواده پیامک می‌شود.


ویدیو مرتبط :
پنل ارسال پیامک انبوه با سیم کارت = ارسال پیامک به بلک لیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارسال آمار تردد دانشجو خوابگاهی به والدین


در برخی از واحدهای دانشگاهی خانواده‌ها می‌توانند از طریق اینترنت زمان ورود و خروج فرزندان خود را رصد كنند.

خبرگزاری ایسنا: مدیركل خدمات دانشجویی دانشگاه آزاد در خصوص سیاست‌های جدید دانشگاه برای رفت و آمد دانشجویان خوابگاهی، گفت: در برخی از واحدهای دانشگاهی خانواده‌ها می‌توانند از طریق اینترنت زمان ورود و خروج فرزندان خود را رصد كنند.

طهمورث آقاجانی   افزود: در خیلی از خوابگاه‌ها دانشجویان دارای كارت ورود و خروج هستند و باید در هنگام عبور و مرور وضعیت خود را ثبت كنند.

وی با بیان اینكه بر این اساس خانواده‌های آنان در برخی از واحدها از طریق اینترنت و برخی دیگر به صورت پیامك از وضعیت رفت و آمد فرزندان خود مطلع می‌شوند، اظهاركرد: البته در برخی از واحدها كارت‌هایی تعبیه شده است تا حتی زمانی كه دانشجو وارد دانشگاه می‌شود وضعیت آنها ثبت می‌شود و خانواده‌ها از طریق اینترنت می‌تواند وضعیت فرزندان خود را رصد كند.

مدیر كل خدمات دانشجویی دانشگاه آزاد با تاكید بر اینكه كلیه تلاش ما بر این است كه بتوانیم امنیت خاطر دانشجویان و خانواده آنان را فراهم كنیم، خاطرنشان كرد: در آیین‌نامه اسكان دانشجویان در خوابگاه‌ها كلیه موارد مختلف درج شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه آزاد در هفته خوابگاه، گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت علوم هر ساله دانشگاه آزاد برنامه‌های مختلفی برای این هفته در نظر می‌گیرد.

وی با بیان اینكه برگزاری هفته خوابگاه موجب ایجاد نشاط و شادابی، تعاون و همكاری در میان دانشجویان می‌شود، اظهاركرد: می‌توان با برنامه‌های متنوع در طول این یك هفته به اندازه یك سال به دانشجویان انرژی داد.

تدوین آیین‌نامه ویژه هفته خوابگاه‌ها

وی با اشاره به تدوین آیین‌نامه ویژه هفته خوابگاه‌ها به منظور وحدت رویه در واحدهای دانشگاه آزاد، گفت: این دستورالعمل به منظور ساماندهی برنامه هفته خوابگاه‌ در واحدهای دانشگاهی تدوین شده است.

برگزاری مسابقه قویترین مردان در هفته خوابگاه‌ها

آقاجانی با اشاره به برگزاری مسابقات متنوع، ترویج كتابخوانی، مسابقات قرآنی، كارگاه‌های معرفت‌شناسی، برگزاری بازی‌های بومی و محلی، مسابقه آشپزی برای دختران، انتخاب قویترین مردان برای پسران در هفته خوابگاه‌ها، اظهار كرد: هرچند توسط معاونت برنامه‌های مختلفی تدوین شده است ولی دانشگاه‌ها مختارند به دلیل امكانات متفاوتی كه دارند برنامه‌های متفاوتی برگزار كنند.

وی با اشاره به ثبت گزارشات فعالیت‌های دانشجویی واحدها در سیستم مركزی، خاطرنشان كرد: واحدهایی كه فعالتر باشند به نفع خودشان است چرا كه از سویی رضایتمندی دانشجویان را جلب می‌كنند و از سوی دیگر در معاونت وظایف معاونین دانشجویی در سیستم ثبت می‌شود كه در ارتقا و تمدید حكم آنها نیز بسیار تاثیر گذار است.

مدیریت اوقات فراغت دانشجویان

وی با تاكید بر مدیریت بر اوقات فراغت دانشجویان، خاطر نشان كرد: مدیریت اوقات فراغت دانشجویان از اهداف دانشگاه است، همچنین در نظر داریم با ایجاد برنامه‌های مختلف تعاون و مشاركت در میان دانشجویان پررنگ تر شود.

استقرار یك هزار خوابگاه دانشجویی در دانشگاه آزاد

مدیر كل خدمات اجتماعی و رفاهی دانشجویان دانشگاه آزاد با اشاره به استقرار یك هزار خوابگاه دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: حركت به سمت خوابگاه‌های ملكی از جمله سیاست‌های دانشگاه است، در این راستا هم بیشترین خوابگاه‌های دانشگاه ملكی هستند.

وی افزود: البته واحدهایی كه امكان ساخت و ساز برای آنان وجود ندارد، از خوابگاه‌های استیجاری برخوردار هستند.

120 هزار دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه اسكان دارند

وی با بیان اینكه سرپرست‌های خوابگاه‌های دانشجویی حتی‌الامكان باید در رشته‌های مرتبط چون روانشناسی، مشاوره و غیره تحصیل كرده باشند، تصریح كرد: در حال حاضر یكصد و 20 هزار دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه اسكان دارند.

آقاجانی در خاتمه با اشاره به اولویت اسكان دانشجویان دختر در خوابگاه‌های دانشجویی، گفت: به جرات می‌توان گفت به كلیه تقاضای دانشجویان دختر برای استقرار در خوابگاه‌ها پاسخ داده می‌شود.