اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارسال پیامك‌هایی كه حساب متقاضیان مسكن مهر را خالی می‌كند!



*هشدار به متقاضیان مسكن مهر پردیس*

ارسال پیامك‌هایی كه حساب متقاضیان مسكن مهر را خالی می‌كند!

در حالی كه متقاضیان مسكن مهر پردیس كه واجد‌الشرایط هستند باید آورده خود را پرداخت كنند، برخی سودجویان از طریق ارسال پیامك شماره حساب‌هایی را به متقاضیان برای پرداخت این مبلغ ارسال می‌كنند، از این‌رو متقاضیان باید بدانند كه این مبلغ را تنها به حساب‌های مسدود خود در بانك مسكن واریز كنند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در حالی كه از شانزدهم خرداد‌ماه سال جاری ثبت‌نام مسكن‌‌های مهر آغاز شده و از چندی پیش نیز فرم متقاضیان وارد مرحله‌ی پالایش شده است، شواهد بیانگر حضور سود‌جویان و متخلفان در مراحل ثبت‌نام است.

از آنجایی كه در اوایل ماه گذشته پالایش و بررسی شرایط متقاضیان با ظرفیت روزانه یك هزار نفر آغاز شده است، در حال حاضر متقاضیانی كه فرم «ج» آنها پس از بررسی، سبز اعلام شده است، اكنون باید در این مرحله آورده‌ی خود را واریز كنند.

در این مرحله متاسفانه از سوی برخی از سودجویان تخلف صورت گرفته و متخلفان شماره حساب‌هایی را از طریق پیامك به متقاضیان برای واریز آورده ارسال می‌كنند.

بسیاری از متقاضیان نیز بدون آگاهی، آورده‌ی اولیه خود را به شماره حسابی كه از طریق این پیامك به آنها ارسال شده است، واریز كرده‌اند. از این‌رو به متقاضیان واجد الشرایطی كه آورده‌ی آنها در مرحله‌ی اول باید پنج میلیون تومان باشد، تنها به شماره حسابی كه به نام خود در بانك مسكن شده است، واریز كنند.

براساس این گزارش، شركت عمران پردیس اعلام كرده است واریز وجه نقد به هر حسابی نزد هر بانك دیگری هیچ تعلق و ربطی به این شركت و مسكن‌های مهر پردیس ندارد.

به گزارش ایسنا، آورده متقاضیان باید به حساب‌های مصدود نزد بانك مسكن كه به‌نام خود متقاضی است، ولی امكان برداشت از آن وجود ندارد، واریز شده و شركت عمران پردیس تنها مرجعی است كه می‌تواند طی ساخت‌وساز واحد‌های مسكن مهر پردیس از این حساب‌های مصدود برداشت كنند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ارسال پیامك

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جای خالی «حق انتخاب» در مسكن مهر



 

 

جای خالی «حق انتخاب» در مسكن مهر

 

جانمایی زمین های ۹۹ساله در تهران طبق چه معیاری انجام شده است؟معاون وزیر مسكن می گوید شهریكه بیشترین ساخت وسازهای ۹۹ساله در آن در حال انجام است، كمترین اقبال را در بین مردم برای سكونت دارد.

 

تحقیقاتی كه یك معاون وزیر مسكن روز گذشته بخشی از نتایج آن را درباره «مناطق مورد علاقه تهرانی ها برای ساخت مسكن»، اعلام كرده نشان می دهد بیشترین ساخت وسازهای مسكن مهر برای تهران، در محلی اجرا شده كه كمترین اقبال را در بین متقاضیان دارد.

 

جمشید نورصالحی مدیر عامل شركت عمران شهرهای جدید (در گفت وگو با خبرگزاری مهر) گفت: «بیشترین متقاضی مسكن در استان تهران برای شهر جدید پردیس است كه پس از پردیس، به ترتیب بیشترین متقاضی برای شهرهای جدید اندیشه، هشتگرد و پرند وجود دارد.»

 

رتبه ای كه معاون وزیر مسكن برای شهرهای جدید بر اساس میزان علاقه تهرانی ها به سكونت در این شهرها اعلام كرده است، با برنامه ریزی كه برای ساخت وساز در این شهرها انجام شده تفاوت زیادی دارد. البته به نظر می رسد نزدیكی مسافت به شهر تهران مهمترین معیار مردم در این رتبه بندی است.

 

پرند مقام اول بیشترین ساخت وساز مسكن مهر در تهران و البته در ایران را دارد. در حال حاضر، عملیات احداث نزدیك به ۹۰ هزار واحد مسكونی مهر در شهر جدید پرند شروع شده و حدود نیمی از این واحدها در مراحل میانی ساخت قرار دارند. این در حالی است كه پرند در بین تهرانی ها به لحاظ «رغبت سكونت»، مقام آخر را دارد!

 

هشتگرد دومین شهر بعد از پرند است كه بیشترین تعداد زمین های ۹۹ساله برای تامین مسكن ساكنان تهران، در آن واگذار شده و هم اكنون ۵۰ هزار واحد مسكونی مهر در آن در حال ساخت است؛ اما هشتگرد مقام ماقبل آخر را در بین پایتخت نشینان به لحاظ «اقبال سكونتی» دارد.

 

جالب آنكه، شهر جدید پردیس كه كمترین سهمیه ساخت مسكن مهر را دارد، مقام اول را در بین سایر شهرهای اطراف تهران در اقبال سكونتی دارد. شهر جدید پردیس تا همین چند ماه پیش، عملا از توجه مسوولان مسكن مهر، دور بود و همه برنامه ریزی ها برای پرند و هشتگرد انجام شده بود.

 

آنچه در تضاد بین «برنامه ریزی تامین مسكن در تهران» و «انتخاب های مردم برای محل سكونت» به چشم می خورد، سیاست سلیقه ای است. مسكن مهر از یك سو امید متقاضیان مسكن به صاحب خانه شدن است و از سوی دیگر، طرحی است كه چند هزار میلیارد تومان تاكنون در آن سرمایه گذاری شده است. سهم تهران از این طرح حدود ۱۰ درصد است كه اگر قرار باشد طرف نهایی آن كه مردم هستند اقبالی به استفاده از نتایج طرح نداشته باشند، هدف نهایی بانیان طرح مسكن مهر محقق نخواهد شد.

 

سوال این است: زمین های مسكن مهر در تهران براساس كدام معیار جانمایی و مشخص شده است؟

 

آیا معیار اصلی جذابیت مناطق بوده است؟ (پاسخ این پرسش با اظهارات معاون وزیر مسكن، كاملا معلوم است).

 

آیا شاخص، خدمات موجود در مناطق اطراف تهران بوده است؟ (پاسخ باز هم منفی است به دلیل آنكه در شهر جدید پرند كه بیشترین زمین های مسكن مهر در آنجا واگذار شده، فقر خدمات زیربنایی شامل آب و برق كاملا محسوس است و خدمات روبنایی نیز در سطح بالایی نیست).

 

به نظر می رسد مسوولان بخش مسكن لازم است تحقیقاتی كه گوشه ای از آن را نورصالحی، معاون وزیر مسكن اعلام رسانه ای كرده، در وسط میز تصمیم گیری برای آینده مسكن مهر قرار دهند و از این به بعد لااقل متناسب با جذابیتی كه مناطق مختلف دارند و از همه مهم تر میزان آمادگی مناطق برای زندگی و سكونت، اقدام به سهمیه بندی برای ساخت وساز كنند./روزنامه دنیاى اقتصاد