اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارزش‌ زنان در شادی را به رسمیت بشناسیم


یک روانکاو گفت: زمانی که به ارزش‌های زنان توجه کافی نشود آنها تلاش می‌کنند تمام انتظارات خود را داخل خانواده برآورده کنند و دچار وسواس فکری کنترل‌کننده می‌شوند. بنابراین ممکن است اعضای خانواده را اذیت کنند و خود نیز آزار ببینند و خانواده تحت فشار روانی قرار بگیرد.

خبرگزاری ایسنا: یک روانکاو گفت:‌ ارزش‌های شادی زنان را به رسمیت بشناسیم و نباید گمان کنیم که آنان باید مانند مردان شاد شوند.
 
سهیل رضایی با بیان این مطلب اظهارکرد: رنگ و لباس برای زنان اهمیت زیادی دارد. بنابراین برگزاری شوی لباس یکی از کارهایی است که موجب شادی زنان می‌شود؛ اما رنگ و لباس برای مردان اهمیت چندان زیادی ندارد.
 
وی تصریح کرد:‌ ارزش‌های زنان نباید نادیده گرفته شود و فضای اجتماعی باید بازتر شود و نگرش به زنان به گونه‌ای باشد که آنها بتوانند به ارزش‌های خود بپردازند.
 
این روانکاو درباره شادی زنان و تاثیر آن بر زندگی مشترک زوجین افزود: زمانی که به ارزش‌های زنان توجه کافی نشود آنها تلاش می‌کنند تمام انتظارات خود را داخل خانواده برآورده کنند و دچار وسواس فکری کنترل‌کننده می‌شوند. بنابراین ممکن است اعضای خانواده را اذیت کنند و خود نیز آزار ببینند و خانواده تحت فشار روانی قرار بگیرد.
 
رضایی تصریح کرد: هریک از اعضای خانواده که روحیه بهتری داشته باشد، ناخودآگاه وضعیت او به سایر اعضای خانواده تسری پیدا می‌کند و آنان نیز احساس مثبتی پیدا می‌کنند.
 
این روانکاو ادامه داد: متاسفانه تا موضوعی به بحران تبدیل نشود حاضر به مطالعه آن نیستیم و همین امر موجب نزدیکی جامعه به نهایت تخریب می‌شود. در این زمان به فکر اصلاح می‌افتیم.
 
وی با بیان اینکه برای افزایش شادی زنان باید موانع را برداریم و عوامل شادی‌زا ایجاد کنیم، اظهار کرد:‌ برای برداشتن موانع باید به این نکته بیاندیشیم که آیا محیط و فضای لازم برای زنان وجود دارد تا آنان بتوانند به علایق خود بپردازند یا نه و آیا زنان زمانی که درصدد ایجاد فضا به منظور پرداختن به خواسته‌های خود برمی‌آیند به لاابالی‌گری متهم می‌شوند یا نه؟
 
رضایی افزود: مردان فضای لازم را برای پرداختن به علایق خود دارند و می‌توانند به راحتی فعالیت‌هایی مانند بازی فوتبال را انجام دهند. در مقابل زنان با موانع مختلفی روبه رو هستند البته با راه‌اندازی فضاهای عمومی مانند بوستان بانوان تلاش‌هایی شده است تا زنان بتوانند به علایق خود بپردازند. این کار فوق‌العاده و تاثیرگذار است.
 
این روانکاو با اشاره به شرایط زنان خانه‌دار گفت:‌ موضوع زنان خانه‌دار پیچیده‌تر است. چرا که کار آنان بیش از حد تمام وقت است. در شرایطی که همه افراد آخر هفته استراحت می‌کنند، اما آنها باید بیشتر کار کنند و مرخصی و فراغت ندارند. این وضعیت به شدت خردکننده است. در این شرایط باید زمان‌هایی را به آنها اختصاص داد تا زنان خانه‌دار بتوانند به تفریح بپردازند. از سوی دیگر زنان به علت فشار اجتماعی و تاریخی مضاعف برای شادی خود ارزش قائل نیستند و حتی اگر مسافرت بروند مدام با خانه در تماس هستند تا از وضعیت رفاهی اعضای خانواده مطلع شوند.
 
رضایی در پایان تاکید کرد: لازم است فضاهایی که موجب شادی بانوان می‌شود را گسترش دهیم که یکی از آنها راه‌اندازی بوستان‌های متفاوت بانوان است.


ویدیو مرتبط :
ارزش آتی ارزش اطلاعات ارزش افزوده ارزش فعلی ارزش کل عمر مشتری ارزش نسبی بازار ار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دانشمندان راز شادی گاه و بی‌گاه زنان را كشف كردند



دانشمندان , دانشگاه فلوریدا , ژن

دانشمندان دانشگاه فلوریدای جنوبی موفق به شناسایی ژنی شدند که انسان را شاد می‌کند و بخش جالب این خبر این است که این قابلیت تنها روی زنان کاربرد دارد.

 این یافته‌ها می تواند در شناسایی دلیل شادتر بودن گاه و بی گاه زنان نسبت به مردان کمک کند.

این پژوهش بر یک ژن موسوم به MAOA تمرکز دارد که بر سطوح مواد شیمیایی احساس خوب در مغز تاثیر می گذارد.

محققان در پژوهش خود از حدود 350 زن و مرد در مورد میزان شاد بودن آنها سوال کرده و نمونه بزاق آنها را برای آزمایش دی‌ان‌ای این داوطلبان سنجیدند.

ژن MAOA در دو نسخه بسیار فعال و بسیار غیر فعال وجود دارد.
محققان دریافتند که زنان دارای گونه غیر فعال نسبت به دیگران شادتر بوده و افراد دارای دو نسخه گونه شاد MAOA از شادابترین خلقها برخوردار بودند.
حدود 59 درصد از زنان مورد بررسی دارای یک نسخه و 17 درصد آنها از هر دو نسخه برخوردار بودند. در این مطالعه تنها یک زن در میان چهار مورد از ژن شادی برخوردار نبود.
بسیاری از مردان داوطلب از این ژن برخوردار بوده اما لزوما شادتر از بقیه نبودند.

به گفته محققان این مسأله احتمالا به دلیل تاثیرگذاری تستسترونها بر روی کارکرد این ژن است. البته پسران نابالغ ممکن است بتوانند از این قابلیت بهره ببرند.

البته این ژن از بخش منفی نیز برخوردار بوده و آن این است که نسخه شاد این ژن با رفتارهای غیر اجتماعی نیز مرتبط است...../ایسنا