اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارتباط تئوری توطئه و پرواز «ام.اچ 370»


38 روز از ناپدید شدن پرواز ام.اچ 370 هواپیمایی مالزی می گذرد و کارشناسان امید دارند جعبه سیاه این بوئینگ 200-777 را در عمق چهار و نیم کیلومتری آب های عمیق جنوب اقیانوس هند بیابند.

خبرگزاری ایرنا: 38 روز از ناپدید شدن پرواز ام.اچ 370 هواپیمایی مالزی می گذرد و کارشناسان امید دارند جعبه سیاه این بوئینگ 200-777 را در عمق چهار و نیم کیلومتری آب های عمیق جنوب اقیانوس هند بیابند.

سیگنال های سازگار با جعبه سیاه هواپیما طی هفته گذشته در یک هزار و 670 کیلومتری شمال غرب شهر پرت استرالیا طی چهار نوبت دریافت شد و کارشناسان معتقدند این مکان احتمال دارد محل نهایی استراحت این جعبه سیاه باشد.

این احتمال استرالیا منجر به جستجوی یک فروند زیردریایی روباتیک و یک کشتی مجهز برای یافتن جعبه سیاه شده است، اما نبود اطلاعات و یا شواهد فیزیکی قوی، رمز و راز پرواز 370 را افزایش داده است و حدس و گمان ها در خصوص ناپدیدشدن این هواپیما آن را به یک سرزمین عجایب تبدیل کرده و تخیل هایی شکل گرفته که ذهنیت تئوری توطئه را زنده می کند.

رسانه های مالزی معتقدند نظریه های شایع در خصوص تئوری توطئه در مورد پرواز ام.اچ 370 از ذهنیت چینی هایی ترواش می کند که دو سوم مسافران هواپیما از این سرزمین بوده اند.

این چینی ها همچنان اصرار دارند مسافران هواپیما هنوز زنده اند و ارتباط دادن ناپدیدشدن این پرواز به نظریه توطئه برای آن ها آسان تر است.

رسانه های مالزی معتقدند در چین میزان گردش شایعات در شبکه های اجتماعی بیشتر از حقایق است و شایعات با صدای بلندتری توزیع می شود.

در اینجا نگاهی می اندازیم به شایعات شکل گرفته در مورد پرواز ام.اچ 370 و ارتباط آن با نظریه توطئه:

* ربوده شدن هواپیما


در این شایعه تاکید شده است کسانی هواپیما را برای تحمیل خواسته خود به دولت مالزی ربوده اند و به دلیل طولانی شدن مذاکرات ربایندگان با مقامات مالزی و پایان سوخت هواپیما این پرواز پس از پنج ساعت سقوط کرده است.

به اعتقاد این افراد دولت مالزی هویت هواپیماربایان را می دانند و به دلیل بی کفایتی خود تلاش دارند آن را پوشش دهند.

این نظریه تاکنون با توجه به اطلاعات منتشر شده و بررسی مسیر پرواز توسط کشورهای مختلف قابل پذیرش نبوده است. در صورتی که پرواز بخواهد پس از مذاکره فرود آید باید مذاکراتی صورت گرفته باشد که مقابل آن علامت سئوال بزرگی وجود دارد.

تحقیقات انجام شده در مورد مسافران این هواپیما از ملیت های مختلف و خدمه پرواز آن ها را از توطئه هواپیماربایی تبرئه کرده است.

* طرح بزرگ پوتین و ارتباط با اوکراین


براساس این طرح برخی قدرت ها - احتمالا آمریکا یا اتحادیه اروپا – در سقوط هواپیما هماهنگ بوده اند و می دانستند که چین برای عملیات جستجو به کمک نیاز دارد.

براساس این طرح آمریکا بدنبال قدردانی چین از غرب پس از کمک برای یافتن هواپیما بوده است تا پکن را وادار کند در برابر مداخلات روسیه در اوکراین از غرب پشتیبانی نماید.

براساس این توطئه سقوط و یا ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 مبارزه قدرت های جهانی برای مهار ولایمیر پوتین در بحث اوکراین و شبه جزیره کریمه بوده است.

رسانه های مالزی اعلام کردند این نظریه نیز در شبکه های اجتماعی چین طرح شده و پس از بررسی مشخص شد نویسنده دچار اختلال روحی است و نیازمند دارو می باشد.

* سرقت اسرار نظامی

براساس این نظریه مقامات آمریکایی متوجه شدند گنجینه ای از اسرار نظامی آن ها به سرقت رفته است. گفته می شود یک پیمانکار دفاعی آمریکایی به نام بنیامین بیشاپ به نامزد چینی خود این اسرار نظامی را ارائه کرده است و این اسرار در این پرواز که عازم پکن بوده به چین می رفته است .

آمریکایی ها براساس این نظریه هواپیما را رهگیری و سپس مسیر آن را منحرف کردند و ارتباط آن را با برج مراقبت و رادارها از طریق تداخل الکترومغناطیسی از بین بردند.

این افراد تاکید دارند مسافران و خدمه پرواز در حال حاضر در زندانی در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در جزیره دورافتاده و مرجانی دیگو گارسیا در اقیانوس هستند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس سه روز پس از ناپدید شدن این پرواز اعلام کرد پیمانکار دفاعی این کشور اسرار نظامی محرمانه مانند اطلاعات طبقه بندی شده در جلسات مشترک میان ارتش آمریکا و کره جنوبی و اسرار جنگی را از طریق ایمیل برای نامزد چینی خود ارسال می کرده است و در دادگاه محکوم شد.

بیشاپ 60 ساله ماه مارس در مقر فرماندهی نظامی آمریکا در منطقه آسیا - اقیانوسیه بازداشت شد.

تعدادی از اسناد محرمانه و طبقه بندی شده از جمله سندی به نام ˈاستراتژی وزارت دفاع آمریکا در برابر چینˈ نیز در منزل این فرد در هاوایی یافت شد.

نسخه دیگری از این نظریه نیز می گوید آمریکا بدنبال سرقت مالکیت معنوی یک شرکت مرتبط با نیمه هادی ها بود که مسئول آن در بین مسافران بسر می برد.

* اسلحه لیزری آمریکا

برخی نیز در شبکه های اجتماعی بحث استفاده آمریکا از موشک های لیزری را پیش کشیده اند. براساس این طرح برخی تبهکاران که نام آمریکا نیز در میان آن ها دیده می شود یک سیستم لیزری را آزمایش کرده اند که منجر به سقوط پرواز ام.اچ 370 شده است.

براساس این نظریه استفاده از این سلاح لیزری باعث می شود هیچ اثری از بوئینگ باقی نماند.

رسانه های آمریکا سال گذشته اعلام کردند ارتش این کشور به اسلحه جدیدی دست یافته که به وسیله اشعه لیزر کار می کند و قرار است این سلاح از سال 2014 به طور رسمی در نیروی دریایی آمریکا مورد استفاده قرار گیرد.

از این توپخانه لیزری می توان برای هدف گیری و نابود کردن قایق ها و شناورهای تندرو و هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کرد.

پنتاگون اعلام کرده بود سامانه جدید لیزری قرار است با هدف توسعه کاربرد علیه جت های جنگنده و نیز موشک های بالستیک به سطح های جدیدی از توانمندی ها نیز ارتقا یابد.

روزنامه ˈدیلی میلˈ نیز دی ماه سال گذشته نوشت سلاح لیزری جدید متحرک آمریکا روی یک خودرو نظیر کامیون سوار می شود.

این سلاح با شلیک لیزر نامریی می تواند اهداف خود را سرنگون کند و حتی می تواند پهپادها و موشک ها را در آسمان هدف قرار دهد.


ویدیو مرتبط :
conspiracy theory- تئوری توطئه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 "تئوری توطئه" درباره ناپدید شدن هواپیمای ام اچ 370 مالزی



اخبار,اخبار بین الملل,علت مفقود شدن هواپیمای مالزی

 

اخبار بین الملل - 10 "تئوری توطئه" درباره ناپدید شدن هواپیمای ام اچ 370 مالزی

از جمله تئوری های توطئه مطرح شدن در مورد علت ناپدید شدن هواپیمای مالزی می توان به عوامل ماوراء الطبیعی و حملات تروریستی اشاره کرد. گرچه دولت مالزی اعلام کرده که هواپیمای بوئینگ مفقود شده به درون اقیاوس هند سقوط کرده است هنوزهیچ اثری از بقایای هواپیما یافت نشده است.

 ناپدید شدن اسرارآمیز پرواز هوایی ام اچ 370 مالزی سبب شده تا تئوری های توطئه متعددی در مورد علت این موضوع مطرح شود.

به گزارش "تدبیر"، خبرگزاری "صدای روسیه" با اشاره به فرضیه های مطرح شده در مورد علت مفقود شدن هواپیمای مالزی می افزاید :"از جمله تئوری های توطئه مطرح شدن در مورد علت ناپدید شدن هواپیمای مالزی می توان به عوامل ماوراء الطبیعی و حملات تروریستی اشاره کرد. گرچه دولت مالزی اعلام کرده که هواپیمای بوئینگ مفقود شده به درون اقیاوس هند سقوط کرده است هنوزهیچ اثری از بقایای هواپیما یافت نشده است. به گفته مقام های مالزیایی تحقیقات پلیس شاید هرگز به نتیجه نرسد و علت ناپدید شدن این هواپیمای مشخص نشود."

خبرگزاری "صدای روسیه" در ادامه می افزاید :"یکی از اصلی ترین تئوری های توطئه مطرح شده در مورد علت ناپدید شدن هواپیمای مالزی "ربایش هواپیما توسط تروریست" ها بوده است. در این تئوری احتمال ربوده شدن هواپیما توسط گروه طالبان مطرح می شود. به گزارش روزنامه "ایندیپندنت" مقام های مالزیایی رسما مجوز دیپلماتیک برای بررسی صحت و سقم این تئوری را صادر کرده اند.


تئوری توطئه دیگری که مطرح شده احمال مخفی کردن هواپیمای ربوده شده در یک پایگاه نظامی امریکایی بوده است. معتقدان به این تئوری بر این باورند که احتمال ربوده شدن هواپیما توسط دولت امریکا و نگهداری آن در پایگاه "دیه گو گارسیا" در پایگاه استراتژیک مهم و مخفی امریکا در نزدیکی مالدیو انجام می شود. معتقدان به تئوری علت ربوده شدن هواپیما را سفر 20 نفر از مهندسان و متخصصان امریکایی به چین می دانند که با هدف ساده کردن و کاهش هزینه ها در مراکز تولیدی در حال سفر با آن خط هوایی بوده اند."

خبرگزاری "صدای روسیه" در ادامه به دیگر تئوری های توطئه مطرح شده در مورد علت ناپدیده شدن هواپیمای مذکور اشاره می کند و در این مورد می افزاید :"تئوری دیگر مطرح شده شلیک نظامیان امریکایی به سوی هواپیماست. گروه دیگری از معتقدان به این تئوری باور دارند که چینی ها در تیراندازی به سوی هواپیما نقش داشته اند. از سوی دیگر کسانی چون پروفسور "کوین بارت" معتقد است که برخی از گروه های افراطی در پس پرده علت ناپدید شدن این هواپیما قرار داشته اند."

خبرگزاری "صدای روسیه" اشاره کرده که در میان تئوری های توطئه مطرح شده کسانی کار را به جایی رسانده اند که مدعی شده اند مفقود شدن این هواپیما در ارتباط با "ادوارد اسنودن" مقاطعه کار پیشین دستگاه امنیتی امریکا و افشاگر اسناد محرمانه آژانس امنیت ملی آن کشور بوده است.


"بنجامین رادفورد" نویسنده امریکایی معتقد است که در هواپیما گروهی از متخصصان مسائل مرتبط با فناوری تلفن های هوشمند و قراردادهای نظامی و دفاعی حضور داشته اند که اطلاعاتی در مورد پروژه "اسنودن" داشته اند و به همین خاطر گروهی مامور شده بودند تا این افراد را به قتل برسانند.


یکی دیگر از تئوری های توطئه مطرح شده آن است که هواپیمای مفقود شده درمثلث برمودا قرار گرفته است و در جایی دربخش غربی اقیانوس اطلس شمالی ناپدید گشته است.


در آخرین گروه از معتقدان به تئوری توطئه در مورد علت ناپدید شدن هواپیمای مالزی می توان به آن هایی اشاره کرد که معتقدند موجودات فضایی از جمله "مریخی" ها هواپیمای "ام اچ 370" را ربوده اند."

اخبار بین الملل - تدبیر