اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال جریمه 1 بانک به اتهام نقض تحریم‌ ایران


یک روزنامه ایرلندی از احتمال جریمه یک بانک فرانسوی دیگر به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران خبر داد.

ایسنا: یک روزنامه ایرلندی از احتمال جریمه یک بانک فرانسوی دیگر به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران خبر داد.

روزنامه آیریش ایندیپندنت در این باره نوشت: بانک فرانسوی کردیت اگری کول ممکن است به زودی با مقامات آمریکایی قراردادی امضا کند که بر اساس آن آمریکا در مورد معاملات تجاری این بانک‌ با کشورهای تحت تحریم شامل ایران تحقیق خواهد کرد.

یک منبع آگاه در این باره گفت: انتظار می‌رود کردیت اگری کول نیز همانند کومرز بانک پس از توافق با آمریکا به دلیل نقض تحریم‌ها علیه کشورهایی چون ایران جریمه نقدی پرداخت کند.

کومرز بانک هم اکنون در حال رایزنی با مقامات آمریکایی برای پرداخت جریمه نقدی به این کشور بالغ بر 650 میلیون دلار است.

این مقام آگاه همچنین گفت که جریمه این بانک فرانسوی نیز احتمالا مشابه کومرز بانک خوهد بود.

به نوشته آیریش ایندپندنت، بانک بی ان پی پاریباس دیگر بانک بزرگ فرانسوی است که به اتهام همکاری اقتصادی با کشورهای مورد تحریم آمریکا شامل ایران، سودان و کوبا مجبور به پرداخت جریمه نقدی حدود 9 میلیارد دلار شد.

دست کم سه بانک اروپایی دیگر از جمله یونی کردیت و سوسایت جنرال از سوی مقامات آمریکا تحت بررسی و تحقیق قرار دارند تا تحقیقات احتمالی‌شان کشف شود.


ویدیو مرتبط :
جریمه سنگین یک بانک اسکاتلندی بخاطر نقض تحریم ایران!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا: جریمه 100 میلیون دلاری بانک انگلیسی به دلیل نقض تحریم ایران



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


اخبار اقتصادی - آمریکا: جریمه 100 میلیون دلاری بانک انگلیسی به دلیل نقض تحریم ایران

یک بانک مشهور انگلیسی به خاطر آنچه که نقض تحریم های ایران، سودان، میانمار و کوبا، خوانده شده، حدود 100 میلیون دلار (61 میلیون پوند) توسط آمریکا جریمه شده است.

به گزارش ایرنا، منابع خبری در انگلیس چهارشنبه شب گزارش دادند که بانک سلطنتی اسکاتلند (آر بی اس) با پرداخت این جریمه به وزارت خزانه داری و بانک مرکزی آمریکا و همچنین دپارتمان خدمات مالی نیویورک موافقت کرده است.

اتهامات مربوط به نقض تحریم ها توسط بانک ˈآر بی اسˈ ظاهرا به انجام نقل و انتقالات مالی طی سال های 2005 تا 2009 میلادی مربوط می شود.

طی سال های اخیر دو بانک دیگر انگلیسی به نام های ˈاستاندارد چارتردˈ و ˈایچ اس بی سیˈ نیز به ترتیب حدود 675 میلیون دلار و یک میلیارد و 900 میلیون دلار توسط دولت آمریکا جریمه شده اند.

اخبار اقتصادی - ایرنا